תוצר: פיג'ו דגם: 3008 1.6 PHEV פלאג-אין היברידי GT
קבוצת הרכב: פנאי שטח קבוצת רישוי: 6 דרגת זיהום: 2 רמת בטיחות: 7
שנת ייצור: 2021 ארץ ייצור: צרפת קוד דגם: 0739-0237
תיאור: 3008 הוא רכב פנאי שטח SUV של פיג'ו. בעיצוב יוקרתי ואלגנטי. בגרסת הפלאג-אין היברידי מנוע בנזין ו-2 מנועים חשמליים קדמי ואחורי וסוללה 13 KWH ותיבה אוטומטית. הרכב עוצמתי וחסכוני עם טווח נסיעה חשמלי של כ- 63 ק"מ. תחום הבטיחות כולל מערכות אקטיביות ואדפטיביות. רמת האבזור משופרת ואיכותית.
מנוע וביצועים – מנוע טורבו בנזין Pure Tech בנפח 1.6 ליטר, פלאג-אין היברידי, המספק 200 כ"ס ומומנט של 30.6 קג"מ. הדגם מצויד בשני מנועים חשמליים, קדמי 110 כ”ס, אחורי 113 כ”ס.
הסוללה בקיבולת של 13.2 קילוואט שעה, מאפשרת טווח נסיעה של עד 63 ק"מ.
תיבת הילוכים – אוטומטית יפנית 8 הילוכים ומערכת להעברת הילוכים ידנית באמצעות מנופי הפעלה בגלגל ההגה.
עיצוב חיצוני – יוקרתי ודינאמי. בחזית חרטום בולט ומכסה המנוע ארוך בשילוב פסי זרימה בולטים. הוא נושק עם כונס האוויר טרפזי רחב ובולט ואגרסיבי, המעוטר במסגרת מרושתת ובפסי ניקל. פנסי החזית צרים ומלוכסנים לכיוון הכנפיים. הפגוש אגרסיבי. בתחתית מובנה כונס אוויר רחב בסף התחתון.
הצד, מדגיש את מבנה הקרוסאובר המהודר והאלגנטי של ה-3008. כאשר קו הגג מוטה לאחור, הוא מהודר מסגרת ניקל לאורכו. החלונות צרים והדלתות רחבות, בולטים בהם פסי זרימה ומגן פלסטיק קשיח בתחתית. קשתות הגלגלים רחבות ומעובות עם ציפוי פלסטיק שחור. חישוקי האלומיניום מהודרים ובעצוב ספורטיבי.
מאחור- סגנון ספורטיבי, בגג קיים ספוילר בולט עם פנס בלימה, שמשה פנורמית צרה וכהה, דלת תא המטען רחבה במרכזה פנל פלסטיק מבריק בשילוב פנסים שמעוצבים ונמשכים לכנפיים. הפגוש מהודר בפס ניקל רחב, עם פלסטיק שחור ופנסי ערפל ובשילוב צמד פתחי מפלטים המצופים בניקל.
עיצוב פנימי – מודרני ואיכותי. הפנל הקדמי, מעוצב כקוקפיט בתא טייס. הפנל הקדמי, מובנה בשני מפלסים, העליון בהם רחב ועמוק במרכזו ניצב צג מולטימדיה. מתחת פתחי אוורור ומקלדת דמוי פסנתר לתפעול מערכת המולטימדיה. הקונסולה רחבה עם פנל ההילוכים, כאשר הידית בעיצוב ג'ויסטיק, ומעוטרת במסגרת כרום. בהמשך קימת משענת יד רחבה עם תא אחסון עמוק שנפתח לצדדים. לוח השעונים צבעוני וצר, עם תצוגה דיגיטלית מודרנית. גלגל ההגה בעיצוב ספורטיבי חדיש הוא קטום בשני הצדדים ומרכזו טרפזי. המושבים מרווחים ומהודרים, דפנות הדלתות מהודרות בשילוב אריג ופסי כרום. התקרה גבוהה.
תחזוקה – טיפולים בכל 20,000 ק"מ או שנה.
מבחן כביש – ביצועי המנוע ההיברידי עוצמתיים ושקטים עם הספק משולב של 300 כ"ס ומומנט גבוה עם נתון של 53 קג"מ, וזמינות כוח שמתקבלת בטווח זמן קצר וזמן התאוצה עומד על 5.9 שניות ל- 100 קמ"ש. תיבת 8 ההילוכים יפנית, יעילה ונוחה לתפעול גם בזכות ידית הילוכים חכמה ומנופי העברת הילוכים שמצויים בגלגל ההגה. יחסי העברת ההילוכים, קצרים התזמון בין פעולת המנוע לתיבת ההילוכים יעיל. גרסת הפלאג-אין מאפשרת נסיעה חשמלית לטווח של כ- 60 ק"מ. לבחירת הנהג, מצבי נהיגה שונים לרבות תצוגה בלוח המכוונים לנתוני המצב שנבחר. התנהגות כביש טובה ואיכותית, ההיגוי קל מדויק, המתלים בכיול ממוצע ומרוסנים והמכונית הדוקה לכביש. לרכב המבחן בגרסת ה- GT קיימת הנעת גלגלים כפולה באמצעות שני מנועים חשמליים המשדרים עוצמה ואחיזה משופרת. מערכות בטיחות מקוריות אך ללא בקרת שיוט אדפטיבית. תנוחת הישיבה גבוהה ומעניקה שדה ראייה יעיל. הנדסת האנוש משפרת את איכות הנהיגה. רמת האבזור טובה עם מסך מולטימדיה מודרני שכולל פונקציות שונות כולל תמיכה בעברית. תפעול המערכת מבוצע ע"י מקלדת מכנית איכותית או במגע יד על גבי המסך. העיצוב ואיכות החומרים המשופרים שכולל בין היתר גלגל הגה קטן ולא עגול. זאת ועוד, מעניקים נהיגה חווייתית וחסכונית ב- 3008 הקרוסאובר האיכותי של פיג'ו.
יתרונות – ביצועי מנוע, תיבת הילוכים, טווח חשמלי, צריכת דלק, רמת בטיחות, אבזור, איכות חומרים, הנדסת אנוש, עיצוב, פנימי, נפח תא מטען, תמורה למחיר.
חסרונות – ללא מערכת לבקרת שיוט אדפטיבית ולזיהוי רכב דו גלגלי, ללא גלגל חליפי.
סיכום – ה- 3008 רכב פנאי שטח, בגרסת פלאג-אין היברידי עם ביצועים עוצמתיים וסוללה שתואמת לטווח של עד 63 ק"מ. ניכר שקט שאופייני וניכר החיסכון בדלק. בגרסת המבחן GT הנעת הגלגלים היא כפולה וחשמלית שמשפרת את הביצועים ויכולת האחיזה. המכונית עוצמתית וחווייתית לנהיגה.
מפרט טכני
תיאור | נתונים |
המנוע | טורבו בנזין 1.6 פלאג-אין היברידי |
הספק (כ"ס / סל"ד) | 6000/200 הספק משולב: 300 |
מומנט (קג"מ / סל"ד) | 3000/30.6 הספק משולב: 53 |
תיבת הילוכים | אוטומטית 8 הילוכים והעברה ידנית |
אורך ( מטר) | 4,447 |
רוחב (מטר) | 1,841 |
גובה (מטר) | 1,623 |
בסיס גלגלים (מטר) | 2,675 |
מידת צמיגים | 205/55/19 |
נפח תא מטען (ליטרים) | 395 |
נפח מיכל דלק (ליטרים) | 43 |
משקל עצמי (ק"ג) | 1915 |
יחס משקל הספק (ק"ג / כ"ס) | 1/10.7 |
מרווח רגלים (ס"מ) | קדמי: 52 אחורי: 27 סה"כ: 79 |
רוחב מושב אחורי (מטר) | 1.29 |
תאוצה 0-100 קמ"ש (שניות) | 5.9 |
מהירות מרבית קמ"ש | 240 |
תצרוכת דלק יצרן (ק"מ / ליטר) | 1/76.9 |
תצרוכת דלק במבחן (ק"מ / ליטר) | 1/22 |
בטיחות
תיאור | קיים ברכב | מפרט |
בלימה אוטומטית בעת חירום | כן | |
ניטור מרחק מלפנים | כן | |
בקרת סטייה מנתיב | כן | |
זיהוי הולכי רגל | כן | |
זיהוי כלי רכב בשטח מת | לא | |
זיהוי רכב דו גלגלי | לא | |
זיהוי תמרורים | כן | |
בקרת שיוט אדפטיבית | לא | |
התרעה לרכב חוצה מאחור | לא | |
מערכת למניעת שכחת ילדים | לא | |
שליטה באורות גבוהים | כן | |
התרעת עייפות נהג | כן | |
בלם חנייה חשמלי | כן | |
פנסי ערפל קדמיים | כן | |
גלגל חליפי | לא | ערכת תיקון |
כריות אויר | כן | 6 |
ביטול כרית אויר לנוסע | כן | |
חגורות בטיחות עם קדם מותחן | כן | |
חיישני חגורות בטיחות | כן | 5 |
התקני ISOFIX לעגינת ילדים | כן | |
מבחני ריסוק– 5 כוכבים
EURO NCAP |
בוגרים | 86% |
ילדים | 85% | |
הולכי רגל | 67% |
אבזור
תיאור האבזור | קיים ברכב | מפרט |
מערכת שמע מקורית | כן | |
מערכת מולטימדיה | כן | מסך בגודל "8 |
דיבורית | כן | |
מערכת ניווט | לא | |
חבילת גלישה | לא | |
חיבורי אודיו | כן | USB |
Android Auto | כן | |
Appele Car Play | כן | |
בקרת אקלים | כן | |
פתחי אוורור מאחור | כן | |
חיישני חנייה | כן | קדמיים ואחוריים |
מצלמת רוורס | כן | כולל מבט על |
בקרת שיוט | כן | |
גלגלי סגסוגת אלומיניום | כן | |
מפתח התנעה חכם | כן | |
הגה מתכוונן גובה / עומק | כן | |
כיוון חשמלי למושבים | כן | לנהג |
גג שמש חשמלי | לא | |
מראות צד מתקפלות | כן |
תמונות נוספות: