תוצר: סוזוקי דגם: ג'ימיני 2019 GLX4X4 אוטומטי
קבוצת הרכב: פנאי שטח קבוצת רישוי: 3 דרגת זיהום: 14 רמת בטיחות: 6
שנת ייצור: 2019ארץ ייצור: יפן קוד דגם: 0683-0033
תיאור: הג'ימיני, הינו רכב שטח אמיתי וקטן, שהושק ב- 2018 והוא כבר דור 4 לדגם.
התחדש במנוע בנפח 1.5 תיבות הילוכים ידנית או אוטומטית ומערכת הנעה כפולה הניתנת לשילוב ידני. העיצוב קופסתי ואגרסיבי המאפיין רכב שטח מקצועי. התווספו לראשונה מערכות בטיחות אקטיביות ואדפטיביות לשיפור הבטיחות. רמת האבזור כוללת מערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית. הג'ימיני הינו רכב שטח אמיתי בעל ביצועים משופרים.
מנוע וביצועים – בנזין 4 צ'ילינדרים, בנפח 1.5 ליטר המספק 102 כ"ס ומומנט של 13.2 קג"מ.
תיבת הילוכים – אוטומטית עם 4 הילוכים ומתג OD לביטול הילוך יתר.
עיצוב חיצוני – הג'ימיני, מתחדש בעיצוב שרירי ועדכני. המרכב במבנה קופסתי. בחזית מכסה המנוע שטוח, מתחבר לכונס אוויר בולט ואנכי כאשר פנסי חזית עגולים, הפגוש עשוי פלסטיק ואגרסיבי בשילוב כונס, סף תחתוןופנסי ערפל.
הצד, בעיצוב ייחודי תוך דגש על הקווים הישרים. קוו הגג ישר, קווי זרימה ישרים, שתי דלתות קדמיות רחבות וכך גם החלונות. מראות הצד מרובעות. קשתות הגלגלים עבות עם חיפוי פלסטיק קשוח שמשולב לסף תחתון. הצמיגים רחבים וכוללים חישוקי אלומיניום.
מאחור, הסגנון שרירי, כיאה לרכב שטח מקצועי. במרכז הדלק צמוד גלגל רזרבי, הדלת מלבנית וכך גם השמשה הרחבה. הפגוש עשוי פלסטיק קשיח ומובנים בו הפנסים.
עיצוב פנימי – מודרני, ניתן בו דגש לאיכות החומרים הקשיחים ובגוון שחור. הפנל צר וגבוה, במרכזו צג מולטימדיה גדול וצבעוני. מתחת פתחי אוורור ופנל המזגן שכולל 3 בוררי תפעולי עגולים וצד דיגיטלי. פנל ההילוכים במפלס נמוך וצמודה לו ידית הילוך הכוח. לוח השעונים אנלוגי, מצוי במסגרות מרובעות וצג דיגיטלי ביניהם. המושבים בחיפוי אריג סטנדרטי וצרים מאחור. התקרה גבוהה.
תחזוקה – טיפולים בכל 15,000 ק"מ או שנה.
מבחן כביש – ביצועי המנוע 1.5 ליטר, משופרים ביחס למשקל עם הספק יעיל של 102 כ"ס. זמן התאוצה איטי ובידוד הרעשים אינו יעיל. תיבת ההילוכים בת 4 מהירויות ומתג לביטול הילוך יתר. בתחום הבטיחות, נוספו מערכות בטיחות אקטיביות ואדפטיביות בהם בלימה אוטונומית, התרעה לשמירת מרחק וסטייה מנתיב שכוללת תיקון היגוי אקטיבי. בנוסף, התרעת זיהוי תמרורים והחלפת אורות אוטומטית. התנהגות בכביש, סבירה, כיול המתלים רך והמכונית קופצנית. בשל המבנה הצר שלה ניכרים תנודות קלות. ההיגוי קל ויכולת התמרון יעילה. פנים הרכב צפוף ותנוחת הישיבה גבוהה, אולם אין יכולת להגביה את מושב הנהג. מאחור, המושב צר ויעיל לשני נוסעים.
נהיגת שטח- היא הצד החזק של הג'ימיני של סוזוקי. שמתבסס על מרכיבים מובהקים של רכב שטח מקצועי בהם: שלדת סולם, סרנים קשיחים חיים, עם קפיצים ספירליים, הינע 4X4 ותיבת העברה LOW/HIGH, המאפשרת מעבר קל בין מצב נהיגה 2H (2X4HIGH), 4H (4X4HIGH) ו-4L (4X4LOW), באמצעות ידית תפעול המחוברת ישירות לתיבת ההעברה. מצב 4X4LOW מופעל בלחיצת הידית מטה ומעביר מומנט גבוה לצמיגים בהילוך נמוך. בכך מאפשר אחיזה טובה בשיפועים חדים ובתנאי דרך קשים. מרווח הגחון יעיל, ומקנה זויות גישה ונטישה טובות. היחס בין הכוח למשקל הרכב מעולה, ולמעשה גורם שמעניק יכולת עבירות בתנאי שטח קשים. העובדה בשטח, הג'ימיני עובר מסלולי שטח בעבירות קשה.
יתרונות – ביצועי מנוע, תיבת הילוכים, מערכות בטיחות אקטיביות ואדפטיביות, יכולת עבירות בשטח בתנאים קשים, מערכת הנעה כפולה, מרווח גחון. רמת אבזור, עיצוב.
חסרונות – התנהגות כביש, בידוד רעשים, כיול מתלים, קופצני, 3 כוכבים במבחני ריסוק, 2 דלתות, נפח תא מטען, רוחב מושב אחורי, צפוף מבפנים.
סיכום – הג'ימיני, הינו רכב שטח קומפקטי, מחליפו של דגם הסמוראי וכבר דור 4 לדגם מה שמעיד על הוותק וההתמדה. התחדש במנוע חזק יותר בנפח 1.5 ליטר. הביצועים משופרים יותר ורמת הבטיחות עלתה עם תוספות מערכות אקטיביות מקוריות. היכולת לעבירות שטח, משופרת עם השלדה הקשיחה, מערכת העברת כוח, הסרנים החיים ומרווח הגחון היעיל. המחיר נותר גבוה.
הוא פתרון מקצועי לחובבי השטח המסתפקים ברכב ובתקציב קומפקטי.
מפרט טכני
תיאור |
נתונים |
המנוע |
בנזין 4 צ'ילנדרים בנפח 1.5 ליטר |
הספק (כ"ס / סל"ד) |
6000/102 |
מומנט (קג"מ / סל"ד) |
4000/13.2 |
תיבת הילוכים |
אוטומטית וביטול הילוך יתר |
אורך ( מטר) |
3,650 |
רוחב (מטר) |
1,645 |
גובה (מטר) |
1,725 |
בסיס גלגלים (מטר) |
2,250 |
מידת צמיגים |
195/80/15 |
נפח תא מטען (ליטרים) |
85 |
נפח מיכל דלק (ליטרים) |
40 |
משקל עצמי (ק"ג) |
1135 |
יחס משקל הספק (ק"ג / כ"ס) |
1/11.1 |
מרווח רגלים (ס"מ) |
קדמי: 51 אחורי: 27 סה"כ: 78 |
רוחב מושב אחורי (מטר) |
90 |
תאוצה 0-100קמ"ש(שניות) |
17.2 |
מהירות מרבית קמ"ש |
145 |
תצרוכת דלק יצרן(ק"מ / ליטר) |
1/13.3 |
תצרוכת דלק במבחן (ק"מ / ליטר) |
1/11.5 |
בטיחות
תיאור |
קיים ברכב |
מפרט |
בלימה אוטומטית בעת חירום |
כן |
|
ניטור מרחק מלפנים |
כן |
|
בקרת סטייה מנתיב |
כן |
אקטיבית |
זיהוי הולכי רגל |
כן |
|
זיהוי כלי רכב בשטח מת |
לא |
|
זיהוי רכב דו גלגלי |
כן |
|
זיהוי תמרורים |
כן |
|
בקרת שיוט אדפטיבית |
לא |
|
מצלמת רוורס |
כן |
|
שליטה באורות גבוהים |
כן |
|
TPMS– ניטור לחץ אוויר |
כן |
|
בלם חנייה חשמלי |
לא |
|
פנסי ערפל קדמיים |
כן |
|
גלגל חליפי |
כן |
גודל: מלא |
כריות אויר |
כן |
6 |
ביטול כרית אויר לנוסע |
כן |
|
חגורות בטיחות עם קדם מותחן |
כן |
|
חיישני חגורות בטיחות |
כן |
2 |
התקני ISOFIX לעגינת ילדים |
כן |
|
מבחני ריסוק- 3 כוכבים EURO NCAP |
בוגרים |
73% |
ילדים |
84% |
|
הולכי רגל |
52% |
אבזור
תיאור האבזור |
קיים ברכב |
מפרט |
מערכת שמע מקורית |
לא |
|
מערכת מולטימדיה |
כן |
מסך "10.2 |
דיבורית |
כן |
|
מערכת ניווט |
אופציה |
|
חבילת גלישה |
אופציה |
|
חיבורי אודיו |
כן |
USB |
Android Auto |
לא |
|
Appele Car Play |
לא |
|
בקרת אקלים |
כן |
|
פתחי אוורור מאחור |
לא |
|
חיישני חנייה |
לא |
|
מצלמת רוורס |
כן |
|
בקרת שיוט |
כן |
|
גלגלי סגסוגת אלומיניום |
כן |
|
מפתח התנעה חכם |
לא |
|
הגה מתכוונן גובה |
כן |
|
כיוון חשמלי למושבים |
לא |
|
גג שמש חשמלי |
לא |
|
מראות צד מתקפלות |
לא |
|
תמונות נוספות: