מקטן ועד גדול: רכבי הפנאי הטובים בישראל

הם מפנקים, איכותיים, מגיעים בכל הגדלים ומספקים חוויה טובה יותר לנהג ולנוסעים. הכירו את רכבי הפנאי היפים, הנכונים והמשתלמים בישראל

זאב נחמנזון

שפה היא דבר שמשתנה, מתחדש ומתעדכן בכל עת. אין מדובר רק בשפה מילולית אלא גם בכזו עיצובית, ארגונית, חברתית ועוד. גם עולם הרכב מדבר באחת משל עצמו ובדיוק כמוהו גם היא, פותחה, עוצבה והשתנתה רבות במאות השנים האחרונות שכן תרבות המותגים והשיווק, החלה הרבה לפני המצאת הרכב הממונע, ובמקרים מסוימים אפילו סוסים ועגלות נשאו לוגואים.

שפה זו מתקיימת בשני רבדים: הרובד הטכנולוגי, המתייחס בעיקר לחדשנות ופיתוח מערכות שונות כמו בלימה משופרת, חוויות נהיגה אוטונומית או אבזור מסייע כדוגמת ניווט והתרעה, וכמובן סוגי המנוע – מסורתי, היברידי וחשמלי. הרובד המקביל, ובמידה מסוימת אף החשוב יותר הוא העיצובי – חווייתי. כאן כבר מדובר על המוצר הסופי שבעל הרכב מקבל – נראותו, נוחות הנהיגה והישיבה בו, נפחו ויעילותו הכוללת.

בעבר הרחוק הייתה ההתייחסות לחוויית המשתמש נמוכה מאוד, אך ככל שנפתחו אפשרויות נוספות והצטרפו יותר שחקנים – התחרות על הלקוח קיבלה מפנה. כיום כל יצרנית רכב מנסה לבדל את עצמה בשפה העיצובית כמו גם בחווית הנסיעה שהיא מציעה, בעיקר כי בזו הטכנולוגיות, למרות החדשות והחשובות שבהן – יש תקן כזה או אחר שרובן עומדות בו. כל אלו מובילים אותנו הישר לרכבי הפנאי, המילה האחרונה בשפת הרכב. אם רכב הוא מוצר שכל אחד מעוניין שיהיה ברשותו, פנאי זה משהו שכל אחד צריך. בהתאם לכך, כל מותגי הרכב המובילים מתיישרים ומביאים את הדגמים שלהם בכל הגדלים, לעולם המושגים של פנאי. הנה כמה פופולרים ומומלצים מהם, העונים על כך בצורה הטובה ביותר.

רכבי פנאי קטנים

סקודה היא האירופאית המבססת את אחיזתה בצורה הטובה ביותר בישראל בשנים האחרונות, ועם הדגם שלה סקודה קאמיק, המוצע כיום למכירה במחירים אטרקטיביים למדי ביחס לשנתון, היא מהדקת אותה עוד יותר. על אף שאינה נושאת בשורה של ממש במראה החיצוני שלה – יש לה תא נוסעים מרווח עם חוויית ישיבה מעולה, תא נהג נוח ומאובזר בהרבה מזה של המתחרים באותה קטגוריה, ועלות מול תועלת שכבר פחות מכירים בעידן המותגים. בנישת רכבי הפנאי הקטנים ראוי להזכיר גם את ניסן ג'וק, אשר כבר יצרה לעצמה קהל אוהדים מעצם היותה הראשונה שהביאה את קטגוריית רכבי הפנאי הקטנים לישראל, וגם שחקנית אירופאית נוספת עם נוכחות – הסיטרואן C3 איירקרוס, שהגיעה מעוצבת ומסוגננת במיוחד, אך גם גדולה ומסורבלת מעט מחברותיה לתחרות. כמובן שישנם דגמים נוספים מאחר וכל מותג רוצה לטמון ידו בכל צלחת, אך אלו שציינו כאן הן הדומיננטיות והמוצלחות יותר.

רכבי פנאי משפחתיים

כאן כבר ניתן לראות את הצטרפותן למירוץ של המכוניות הקוריאניות, האהובות במיוחד על אזרחי ישראל. בניגוד לרכבי הפנאי הקטנים, המשפחתיות נדרשות לתפוס מעט יותר גובה. הרעיון של רכב פנאי הוא להיות כזה שנוח לנסיעה עירונית, אך גם כשיורדים לשבילים כפריים ומתחילים לטייל – זה לא אמור להוות אתגר עבורו.

אז נתחיל בקיה Xceed המגיעה גדולה ובעלת משקל ונפח גבוהים יחסית, אך אלו אינם מורגשים הודות ליכולת תמרון וגמישות גבוהות. השמירה על נוחות הנסיעה גם במקומות פחות נוחים הופכת אותה לשחקנית מובילה. אליה בקטגוריה מצטרפות גם הטוסון של יונדאי – האחות הגדולה לבית קוריאה, שמציעה אף היא ריווח מרשים בתא הנוסעים ובתא המטען וכן אבזור יעיל ומפנק לרווחת הנהג והנוסעים, ומי שמופיעה בכל קטגוריה – סקודה, הפעם עם קארוק – הדגם הבא בתור מבחינת גודל אשר מעבר לחוויית משתמש נהדרת ונוחות, מביא גם צריכת דלק נמוכה משמעותית משתי החברות הנוספות ברשימה. פרמטר חשוב שכדאי לקחת בחשבון, בפרט בימים אלו בהם מחירי הדלק רק מוסיפים לעלות.

רכבי פנאי גדולים

את הקטגוריה הקודמת סיימנו עם סקודה ואת זו, נפתח איתה גם כן. סקודה קודיאק, הגדולה שבדגמי המותג, היא חוויה רחבה ומפנקת שהישיבה בה נוחה ומרווחת להפליא. היא מגיעה גם בדגם שבעה מושבים והודות לעיצוב החדשני, לאבזור ולמבנה, נראה כי לאף נוסע לא יהיה צפוף או חם מדי. מערכות ההנעה והבטיחות של הקודיאק מעניקות אף הן ערך מוסף לנסיעה טובה יותר ובנוסף לאלו, גם תג המחיר הנמוך יחסית למתחרים, משחק תפקיד חשוב. המתחרים, אם תהיתם, הם בעיקר מיצובישי אאוטלנדר ויונדאי סנטה פה, המגיעה גם היא עם שבעה מושבים, אך גדולה יותר ואפילו מגושמת במידה – ובמחיר.

הרשימה שהוצגה כאן היא כמובן חלקית שכן ישנם רכבי פנאי נוספים רבים ומומלצים, ביניהם: יונדאי קונה היברידי בקטגוריית הקטנים, פג'ו 3008 ומאזדה CX-30 המשפחתיים ושברולט טאהו', ניסאן ארמדה בקטגוריית הגדולים ועוד. מה שכמעט ודאי כיום הוא כי גם פרמטרים דוגמת חוויה הנסיעה, נוחות הנסיעה וכן גודל ועיצוב הרכב, משחקים תפקיד חשוב במיוחד בבחירת הרכב הבא שלנו – מעבר למחיר ובטיחות.

צילום: Shutterstock

להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg