CT-1 רכב עירוני ישראלי בקרוב בכביש

הרכב העירוני הישראלי הראשון בעולם דגם: CT-1 של סיטי טרנספורמר, יעלה על כבישי הארץ במהלך השנה הבאה היקף ההשקעה בסטארט אפ עד היום עומד על כ-35 מיליון ₪ ממשקיעים פרטיים, משקיעים אסטרטגיים ומענקים של הרשות לחדשנות ומשרד האנרגיה. ההנפקה תתבצע בתחילת הרבעון השני של 2021 עד סוף שנת 2021 יקבל הרכב אישור לתקינה אירופית ובמהלך 2022 צפוי הרכב הראשון לעלות על כבישי ישראל. מדובר בפריצת דרך עולמית, סטארט-אפ ישראלי שמפתח את הרכב העירוני הראשון בעולם, אשר מתאים את ממדיו כדי

לדברי ד"ר אסף פורמוזה מנכ"ל סיטי טרנספורמר: "כלי הרכב שאנחנו מפתחים, יעניקו למיליארדי אנשים החיים ועובדים בעיר, אלטרנטיבה חדשה לניידות אפקטיבית וירוקה, כזו המשלבת בין יתרונות הבטיחות והנוחות של נהיגה במכונית, עם יתרונות החניה, התמרון והחיסכון של שימוש באופנוע. זאת, ללא החסרונות הקיימים במכונית ובאופנוע".

הפלטפורמה התחתונה של ה CT-1 משלבת מנגנון שינוי-רוחב ייחודי ומוגן בפטנט המסוגל להתרחב ולהצר עצמו בלחיצת כפתור כדי להתמודד בצורה מיטבית עם אתגרי התנועה והחניה בעיר ובאזורים צפופים. במצבו הפתוח בעת נהיגה עירונית, רוחבו של הרכב עומד על כ 1.4 מטר צר יותר, לצורך השוואה מרכב הסמארט. כאשר נהג ה CT-1  מעונין לחנות או לתמרן במרווח צר במיוחד (לדוגמא, בין שני רכבים הנעים או חונים בנתיבים סמוכים), פלטפורמת הרכב "מתכווצת" תוך כדי נסיעה עד לרוחב של 1 מטר, רוחב המאפשר לרכב לחנות בנוחות בחניה ברוחב חניית אופנוע, או להחנות 4 רכבי CT-1 בשטח חניה של מכונית רגילה – חיסכון של עד 75% בשטח החניה. בעוד הפלטפורמה מתכווצת ומתרחבת דינמית, תא הנוסעים עצמו נותר ללא שינוי. חידוש נוסף בפלטפורמה הטכנולוגית החכמה של הרכב מתבטא במודולריות והגמישות יוצאי הדופן בעיצוב תצורת תא הנוסעים. תא הנוסעים עצמו, מתוכנן לניצול מרחב מירבי כך שגם בממדים אלו, מסוגל הרכב להסיע נהג ונוסע בוגר מאחור, נהג ו- 2 ילדים מאחור, או לשאת מטען בנפח של כ- 1,000 ליטרים. גמישות זו מאפשרת להתאים את תא הנוסעים למגוון יישומים, לדוגמה לצורך רכבי הצלה, רכבי לוגיסטיקה, רכבים שיתופיים, רכבים פרטיים, רכבי שילוח והפצה ועוד.

אודות הרכב: אבטיפוס ראשון הושלם ב 2017, פרי מאמץ של למעלה מ 3 שנות מחקר ופיתוח.  אורכו של הרכב 2.49 מטר, רוחבו (במצב "פתוח" בעת נסיעה עירונית): 1.40. בעת הצורך, למשל לצרכי חניה/תמרון בנתיבים צרים, הרכב "מתכווץ" לרוחב 1 מטר, כרוחב אופנוע. רוחב תא הנוסעים קבוע, ואינו מושפע משינוי רוחב הבסיס. הרכב יופץ בדגמים, תצורות  וגוונים שונים. מהירות מרבית (בהתאם לתקנות): 90 קמ"ש במצב מרכב פתוח. מרחק יעד לנסיעה בין טעינות: בין 120-180 ק"מ כתלות בשימוש בבקרת אקלים

אודות סיטי טרנספורמר- החברה הוקמה בשנת 2014, כשמטרתה פיתוח רכבים עירוניים חשמליים זעירים, לייעול הניידות האישית, השיתופית והמסחרית בערים ברחבי העולם. ערים המתאפיינות בעומסי תנועה, מחסור במקומות חניה, נתיבים צרים וזיהום אוויר הפוגע בבריאות ובאיכות החיים.  מייסד החברה והמנכ"ל ד"ר אסף פורמוזה– ד"ר בהנדסת מכונות מאונ' בן גוריון, יזם שהקים וניהל בעבר מיזמים עסקיים וחברת סטארט-אפ בתחום השירותים. את סיטי טרנספורמר הקים בתחילת שנת 2014 והוא אחד מהוגי ורושמי הפטנט של מנגנון שינוי-הרוחב הייחודי של הרכב. מייסד שותף וסמנכ"ל אופרציה ואסטרטגיה אודי מרידור– בעל תואר שני בננו-פיזיקה. בוגר אוניברסיטת סינגולריטי של נאס"א ונטל חלק בהקמה של מספר חברות ומיזמים בתחומי חלל, תקשורת ואנרגיה מתחדשת.  מייסד שותף נוסף ומנהל העיצוב אייל קרמר– שותף להקמת חברת העיצוב התעשייתי הישראלית YAMA. לקרמר ניסיון רב בעיצוב מוצרים עבור חברות ישראליות, סוכנויות בינלאומיות ומוסדות ציבוריים ועירוניים. זכה בפרסים על עיצוביו למותגים ישראליים ובינ"ל.

להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg