תערוכת פרנקפורט 2017


תערוכת המכוניות הגדולה בעולם, נפתחה בפרנקפורט בגרמניה. שלל השקות ולאן פונה עולם הרכב העתידי.

18/9/17 נועם קום

תערוכת המכוניות IAAהינה התערוכה הבינלאומית הגדולה בעולם. ה- IAA שמתקיימת בפעם ה -67 במספר ומציגה לציבור ולחובבי המכוניות, את כל המגמות האחרונות בעולם הרכב. התערוכה מתמקדת הפעם בעתיד עולם הרכב, הצפוי להשתנות ממש בקרוב. תחת הסיסמה "העתיד כעת", כותרת שקדמה את התערוכה השנה נצפו שלל השקות בעיקר לרכבי קרוסאובר SUV, וחידושים נוספים בתחומי בטיחות, אבזור והנעה חשמלית המאפיינים את תעשיית הרכב העולמית.

תערוכת המכוניות בפרנקפורט, מתקיימת בכל שנתיים. בתערוכה הפעם, משתתפים מעל ל- 1000מציגים מכ- 40 מדינות שחושפים כאן את החידושים שלהם. כמיליון מבקרים מכל העולם, שפוקדים את התערוכה ובאים להתרשם מעתיד עולם הרכב. התערוכה מתמקדת גם במכוניות קונספט, חשמליות, וכמובן גם מכוניות אוטונומיות שמסוגלות לנוע תחת השגחת נהג ואף ללא נהג כלל. גם רעיון תפיסות הניידות העירונית של המחר בא לביטוי בתערוכה, בהצגת פתרונות של מכוניות קומפקטיות ואורבניות המצוידות במנועים ידידותיים לסביבה המבוססים על הנעה חשמלית מלאה או חלקית וכזו שאינה מזהמת. מרבית היצרנים המובילים בעולם לרבות מובילי תעשיית הרכב הסינית הציגו בפרנקפורט את שלל הדגמים החדשים שלהם והם משדרים את יעדיהם בדגמי קונספט או בהשקת דגמים סדרתיות שהם משווקים כעת בעולם.

בסקירה נתמקד בדגמים חדשים הפונים בעיקר לשוק הישראלי.

אופל

אינסיגניה-השקה למכונית המנהלים של אופל האינסיגניה, שמשווקת עוד משנת 2010. הדגם מתחדש בעיצוב עדכני בקווים דינאמיים וספורטיביים. עיצוב פנים המכונית, משתדרג, באופן מודרני, נקי ואיכותי תוך מתן דגש לשימוש באיכות החומרים. המנוע המוצג כאן, מסוג בנזין GSI בנפח 2.0 ליטר שמספק לא פחות מ- 260 כ"ס. בישראל ישווק מנוע 1.5 ליטר שמספק כ- 165 כ"ס.

קרוסלנד- רכב פנאי שטח קומפקטי חדש ומרשים, שמכניס את אופל לקטגוריית הקרוסאוברים בנוסף לדגם המוקה. הוא מקביל בגודלו לדגם הקונה של יונדאי. הגרוסלנד מתבסס על מנוע מתוצרת פיג'ו שרכשה את מפעילות היצרנית אופל. הדגם מצויד במנוע 1.2 שמספק 130 כ"ס המוכר מדגמי פיג'ו בטכנולוגיית פיור-טק, בהם רכב הפנאי שטח ה- 2008.

גראנדלנד- הינו רכב פנאי שטח בנוני עם עיצוב עדכני התואם לקו היצרן. המידות משופרות וזהות למתחרים בקטגוריה כיונדאי טוסון וקיה ספורטאג. העיצוב מודרני עם דגש לאיכות חומרים ולרמת האבזור. גם כאן ניכר שילוב הייצור עם פיג'ו שכולל גם את מנוע הטורבו בנזין 1.2 ליטר 130 כ"ס.

אמפרה E לאופל מכונית חשמלית סדרתית, שהושקה ביוני השנה, ומשווקת כבר במדינות אירופה ובארה"ב. לאמפרה מונעת חשמלית באמצעות מנוע חשמלי עוצמתי המספק 204 כ"ס. טווח הנסיעה החשמלי שלה כ- 520 ק"מ, נתון הנחשב ליעיל עבור מכונית משפחתית חשמלית.

הונדה

סיויק סדאן- הסיויק, המכונית המשפחתית הוותיקה של הונדה , לאחר השקת הסיויק 5 דלתות לפני חצי שנה, חשפה הונדה בפרנקפורט את דגם הסדאן שכולל 4 דלתות ותא מטען נפרד. העיצוב מרשים ביופיו וסגנון הספורטיבי שמאפיין את דגמי הונדה. הסיויק החדשה, כוללת מערכות בטיחות מתקדמות ומקוריות ליצרן, כדוגמת בלימה אוטונומית והתרעה לסטייה מנתיב ועוד. רמת האבזור משופרת שכוללת גם מערכת מולטימדיה מקורית. סדרת המנועים כוללת, מנועי בנזין בנפח 1.0 ליטר 129 כ"ס ומנוע 1.5 ליטר 182 כ"ס. מנוע טורבו דיזל בנפח 1.6 ליטר מספק 120 כ"ס. תיבת ההילוכים אוטומטית ופועלת בשיטה רציפה CVT.

יונדאי

i-30המשפחתית הוותיקה ליצרן, הושקה מחדש. בשלוש תצורות במבנה, 5 דלתות הצ'בק, סטיישן –CW ובעיצוב חדש הקרויFastback, כאן מדובר במבנה סדאן עם 5 דלתות ובעיצוב ספורטיבי מיוחד בחלק האחורי. המכונית זוכה לעיצוב עדכני התואם לקו היצרן. עיצוב הפנים עבר שדרוג בסגנון ובאיכות החומרים. בתחום הבטיחות, מתווספות מערכות מתקדמות לרבות אדפטיביות מקוריות ליצרן. רמת האבזור גם משתפרת עם מערכות מקוריות לנוחות הנהג והנוסעים. מגוון מנועים בדגם, מנוע דיזל 1.6 ליטר, בבנזין מנועים בנפח 1.0 ליטר 120 כ"ס ומנוע – 1.4 ליטר. שמספק 100 כ"ס. ל- i-30 קיימת גרסה ספורטיבית בדגם N. המכונית דינאמית ועוצמתית. היא מצוידת במנוע בנפח 2.0 ליטר שמספק לא פחות275 כ"ס.

KONA חדש ביונדאי מיני-קרוסאובר, העונה לשם קונה. עיצובו מרשים דינאמי וצעיר התואם את קוו היצרן, עם כונס אוויר טרפזי בחזית, קווי זרימה חדים וקשתות גלגלים מעובות. סדרת מנועים לדגם בהם: בנזין GDI בנפחים 1.0ו- 1.6 ליטר. מנוע 1.0 מספק 120 כ"ס ומאיץ ל- 100 קמ"ש בתוך 12 שניות. מנוע ה- 1.6, עוצמתי ומספק 177 כ"ס ומאיץ ל- 100 קמ"ש בתוך 7.9 שניות. בקונה קימות מערכות בטיחות מתקדמות וגם על רמת האבזור לא התפשרו ביונדאי.

איוניק- למכונית ההיברידית המשפחתית, המצליחה של יונדאי, הושקו בפרנקפורט שני דגמים נוספים וחדשים. איוניק חשמלית לחלוטין, הנטענת בעמדות טעינה בלבד. טווח הנסיעה החשמלית שלה עומד על 280 קמ"ש. גרסה נוספת היא הפלאג-אין שמשלבת את המערכת ההיברידית הקיימת שכוללת: מנוע 1.6 GDI ומנוע חשמלי שמספקים במשולב 141 כ"ס. הטעינה החשמלית מאפשרת לאיוניק פלאג אין, לנסוע כ- 63 ק"מ על אנרגיה חשמלית בלבד. למכונית פלאג אין יתרון נוסף בשוק הישראלי שבו עובד המחזיק רכב צמוד ממקום העבודה, מקבל זיכוי בשווי השימוש בסך: 990 ₪. לעומת 490 ₪ הרכב היברידי.

סובארו

XVרכב הפני שטח הנפוץ בישראל, התחדש והושק בפרנקפורט. העיצוב מקבל עדכון שמתבטא במתיחתפנים דינאמית יותר ועצוב צד בקווים חדים. מידת האורך, 4.47 מטר. בפנים הרכב ניכר שיפור באיכות החומרים ובתוספת אבזור שכוללת צג מולטימדיה מקורי. אם זאת בסובארו העדיפו לשמר את הסגנון המסורתי שנראה מוצלח מבחינתם. המנוע נותר כבעבר, בוקסר בנפח 1.6 ליטר שמספק 114 כ"ס. התאוצה מ- 0 ל- 100 קמ"ש ב- 1.6, תתקבל ב- 13.9 שניות והמהירות מרבית 175 קמ"ש. מנוע 2.0 עוצמתי יותר ומספק: 150כ"ס.תיבת ההילוכים האוטומטית רציפה CVT. המכוניות מונעת בהנעה כפולה לכל 4 הגלגלים ובכך מעניקה ל- XV יתרון משמעותי ביכולת העבירות שלה בתנאי שטח.

סוזוקי

סוויפט ספורט- לסופר מיני של סוזוקי שהושקה ב- 2017, מצטרפת גרסה ספורטיבית לראשונה כאן בפרנקפורט. השינוי העיקרי בה בתחום העיצוב המודגש בקווים ספורטיביים ובפגוש אגרסיבי. גלגלי האלומיניום בצבעי כסף ושחור ובעיצוב ספורטיבי. לוח השעונים זוכה לתצוגה כתומה אדומה המאפיינת רכבי ספורט. גלגל ההגה הקטום תואם לסגנון. הביצועים משתנים בדגם הספורט, עם שפור יעיל יותר עם שינוי יחסי העברה.

סיאט

ARONAסיאט השיקה רכב SUV קרוסאובר קומפקטי, שתואם בגודלו לפולקסווגן טי-רוק. הארונה, בעיצוב צעיר התואם לקו העיצובי הדינאמי של סיאט. מידות המכונית נחשבות גדולות לקטגוריה זו, עם אורך 4,14 מ'. המכונית מצוידת במערכות בטיחות מתקדמות לרבות מערכות אדפטיביות לשמירת מרחק, סטייה מנתיב ותיקון היגוי ואף חנייה אוטומטית. רמת האבזור, כוללת מערכת מולטימדיה מקורית ואביזרי נוחות נוספים. מנועי בנזין ודיזל. הבנזין בנפחי 1.0 ליטר שמספק 95 כ"ס. מנוע 1.5 עם 150 כ"ס. מנוע הדיזל בנפח 1.6 ליטר ומספק 95 כ"ס.

סיטרואן

C3 Air-crossסיטרואן C3 מכונית הסופר מיני, הושקה ב- 2017. מתחדשת כעת בגרסת "אייר קרוס", במבנה מיני קרוסאובר SUV. בדובר בדגם בעיצוב שרירי ומבנה מרכב גבוה יותר. בדגם שופרו המידות עם בסיס גלגליםשל 2.40 מ' שמעניק מרווח פנים גדול יותר. סדרת המנועים כוללת, מנוע בנזין110 כ"ס ומנוע דיזל בהספק של 82 ו- 130 כ"ס. הנעת הגלגלים קדמית.

סקודה

KAROQסקודה גם כן השיקה קרוסאובר משלה שתואם לפולקסווגן טי רוק ולארונה של סיאט. הקרוסאובר במבנה קומפקטי עם אורך של 4,38 מ' ובסיס גלגלים של 2,64 מ'. העיצוב מודרני ותואם לסגנון של דגמי סקודה. מכללי הבטיחות מתקדמים לרבות מערכות אדפטיביות לשמירת מרחק, סטייה מנתיב, החלפת אורות וזיהוי תמרורים. המנועים בנזין ודיזל. בנזין בנפח 1.0 ליטר שמספק 115 כ"ס ומאיץ ל-100 קמ"ש בתוך 10.6 שניות. מנוע 1.5 מספק 150 כ"ס ותאוצה של 4.4 שניות. מנוע בנפח 2.0 מספק 150 כ"ס. מנוע דיזל 1.6 מספק 115 כ"ס ומאיץ בתוך 10.7 שניות ל- 100 קמ"ש.

פולקסווגן

פולו- הסופר מיני של פולקסווגן הפולו מתחדשת. העיצוב עדכני לקו היצרן שמתאפיין בקווים חדים וזורמים, פנים הרכב מקבל תפנית בתכנון מודרני, עם אבזור ושיפור באיכות החומרים. הפולו החדשה, מתבססת על שלדת ה- MQB המודולארית של WV ומידת האורך, עומדת על 4,05 מ'. בתחום הבטיחות, משתלבות מערכות מתקדמות לרבות אדפטיביות. הפולו משווקת עם מנועי בנזין ודיזל. בנזין 1.0 ליטר שמספקים מ- 64 כ"ס ועד 113 כ"ס. בנוסף מנועי 1.5 ליטר ו- 2.0 בגרסת ה- GTI שמספק לא פחות מ- 200 כ"ס.

T-ROCפולקסווגן השיקה בבולטות רבה קרוסאובר SUV קומפקטי המתבסס על שלדת דגם הגולף. העיצוב דינאמי ותואם לקו העיצוב של דגמי ה- SUV של היצרן כדוגמת הטיגואן. המידות עם אורך של 4,23 מ' ובסיס גלגלים של 2.60 מ' שמענים מרווח פנים מרשים. הטי רוק מוביל את משפחת המיני קרוסאוברים של קבוצת פולקסווגן שכוללת את סיאט ארונה וסקודה קארו. באשר למנועים, הבנזין בנפחי 1.0 ליטר, החל מ- 115 כ"ס ומעלה. מנועי 1.5 ו- 2.0 שמספק 190 כ"ס. מנוע הדיזל בנפח 1.6 ליטר.

גולף ספורט-וואן- לסדרה המשפחתית של גולף, מצטרפת כעת גרסת ספורט וואן, שהושקה, הספורט וואן, הינה מכונית במבנה מוגבה ומרווח, עיצובה כמיניו ואן קומפקטי. האורך, 4,34 מ' ובסיס הגלגלים 2,50 מ'.

פורד

פיאסטה- הסופר מיני הוותיקה של פורד, שמיוצרת משנת 1976, השיקה את הדור ה- 8 של הדגם הפופולארי ליצרן. הפיאסטה, זוכה לעיצוב עדכני שמשדר סגנון אלגנטי ודינאמי. העיצוב הפנימי משתדרג בשיפור חומרים ובתוספת צג מולטימדיה מקורי ורחב. המנועים בדגם עם בנזין בנפח 1.0 ליטר 100 כ"ס ו- 125 כ"ס. מנוע 1.1 ליטר, מספק 70 ו85 כ"ס. המנוע בגרסתVIGNALE מספק 140 כ"ס. מנוע הדיזל בנפח 1.5 ליטר מספק 120 כ"ס. תיבות הילוכים ידנית ואוטומטית.

אקו ספורט- מדובר בקרוסאובר SUV בגודל בנוני של פורד שהושק ב- 2014 ולישראל לא היגיע. הגרסה החדשה המושקת בתערוכה, זוכה למתיחת פנים בעיצוב התואם את קו היצרן. המנוע 1.5 דיזל שמספק 125 כ"ס. צריכת הדלק חסכונית לנתוני היצרן 22.5 ק"מ לליטר. הנעת גלגלים רגילה או כפולה.

קיה

סטוניק- קיה השיקה מיני-קרוסאובר קטן מדגם הספורטאג'. הסטוניק מרשים בעיצובו ותואם במבנה שלו ליונדאי קונה. עיצוב הפנים גם כן מרשים וניתן בו דגש לאיכות החומרים, בתכנון וברמת האבזור. המידות, עם אורך: 4,14 מ', רוחב: 1,760 מ', גובה: 1,505 מ' ובסיס גלגלים של 2,58 מ'. סדרת המנועים בסטוניק, כוללת, מנועי בנזין בנפח של 1.2 ליטר 84 כ"ס, מנוע 1.4 99 כ"ס. מנוע 1.0 GDI מספק 120 כ"ס, מנוע הדיזל בנפח 1.6 ליטר והוא מספק 110 כ"ס.

נירו- לקרוסאובר ההיברידי של קיה הנירו, מצטרפת כעת גרסת פלאג-אין, שמאפשרת טעינה בחנייה ביתית, משרדית או במקום ציבורי. הטכנולוגיה ההיברידית של קיה נירו, מתבססת למעשה על זו של יונדאי איוניק. היא כוללת: מנוע בנזין 1.6 ליטר 105 כ"ס בשילוב מנוע חשמלי 44 כ"ס, כאשר הספקם המצטבר מגיע ל- 141 כ"ס. גרסת הפלאג אין מחייבת התקנת עמדת טעינה מיוחדת. הטווח החשמלי היעיל עומד על 62 ק"מ בנסיעה חשמלית בלבד.

סטינגר- הסטינגר, שהושקה בפרנקפורט, הינה מכונית ספורטיבית במבנה רכב מנהלים. המכונית בגרסת GT וניתן בה דגש על ביצועים עוצמתיים. מידות המכונית עם אורך של 4,87 מ', ובסיס גלגלים של 2,91 מ' שמעניק מרווח פנים גדול. העיצוב איכותי ומתאפיין בסממנים של מכונית ספורט. סדרת המנועים עוצמתית. מנוע בנזין 2.2 ליטר מספק 200 כ"ס. מנוע טורבו בנזין 2.0 מספק 255 כ"ס. מנוע עוצמתי נוסף "טווין טורבו" V6 בנפח 3.3 ליטר, עוצמתי במיוחד ומספק 370 כ"ס. הוא מאיץ מ- 0 ל- 100 קמ"ש בתוך 4.7 שניות. הנעת הגלגלים בסטינגר אחורית.

סיכום: תערוכת פרנקפורט ה- 67 חשפה דגמים חדשים רבים והדהימה והרשימה כמו תמיד. המגמה המסתמנת במעבר להנעה חשמלית שכבר יעילה לטווחים של 500 ק"מ ויותר. מרבית היצרנים מציגים יכולות לכלי רכב היברידיים, פלאג-אין שכוללים טעינה חשמלית ואף רכבים הנעים על חשמל בלבד. מבחינת מבנה כלי הרכב, המגמה המסתמנת היא מעבר לרכבי SUV– קרוסאוברים בכל הגדלים. כאשר בתערוכה הושקו כ- 10 דגמים חדשים בקטגוריית ה- SUV כאשר הגודל הקומפקטי ( מיניSUV ) מקבל חיזוק בדגמים נוספים ממרבית היצרנים המובילים. מכאן שהעדפת הצרכנים בעולם לשבת גבוהה יותר וברכב פנאי שטח. העולם עובר להנעה חשמלית. המגמה כעת ברורה, העתיד עובר להנעה חשמלית, כאשר בעיית הסוללות נפתרת עם הפחתת משקל המצברים והגדלת טווח החשמלי בין נסיעה לנסיעה. באופן מפתיע, מכוניות אוטונומיות לא קיבלו בתערוכה דגש מיוחד למעט פה ושם מכוניות קונספט עתידיות, או מערכות אוטונומיות המסיעות לנהג. עדין גלגל ההגה שולט במרבית המכוניות, למעט דגמי קונספט בודדים שמציגים את המציאות לנהיגה עתידית. בהתחשב בכך שיצרנים שונים מצהירים על כך שהמהפכה האוטונומית מתקרבת ותחל מ- 2020, לפי המסתמן בתערוכת פרנקפורט, אין עדיין פתרונות מושלמים כתחליף לנהגים, והמהפך לא יתרחש כפי הנראה לפני שנת 2025.

להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg