תערוכת המכוניות פרנקפורט 2015


תערוכת המכוניות בפרנקפורט 2015

מגמה היברידית חשמלית בתערוכת פרנקפורט, והמובילות בה הם מרצדס ואאודי עם טכנולוגיות מגובשות. שלל השקות לדגמים עממיים שנראה בקרוב בשוק הישראלי.

17/9/15 נועם קום פרנקפורט
תערוכת המכוניות הגדולה בעולם נפתחה השבוע, ב"מאסה" שהוא מרכז הירידים הגדול בפרנקפורט. צפויים לבקר בה השנה כמיליון צופים וחובבי עולם הרכב. התערוכה נחשבת לחשובה באירופה ובעולם כולו ומתקיימת אחת לשנתיים.
המגמה הפעם ירוקה מתמיד, נושא איכות הסביבה מקבל מקום מרכזי בתצוגת הפתרונות המתקדמים בעולם. מכוניות ממונעות בחשמל, במימן, ובעיקר מכוניות היברידיות ופלג אין, המבוססות על הינע חשמלי לטווח נסיעה ארוך באמצעות מצברי ליתיום-יון משופרים ומערכות טעינה יעילות. יצרני הרכב הבולטים הציגו יכולות לפתרונות ירוקים והמדד לכך על פי נתוני צריכת הדלק ומדד הפחמן הדו חמצני הנפלט לכל ק"מ. הגדילו לעשות מרצדס ואאודי שמגובשים מתמיד בדרכת לעתיד ההיברידי.
מכונית הקונספט של אאודי

אאודי- חושפת את ה- A-4 החדשה בעיצוב שאופייני ליצרן היא מתבססת על הפלטפורמה המודולרית של פולקסווגן MQB, הקיימת בגולף ובסקודה אוקטביה. בזכותה פחת משקלה ויתווסף אורך למרכב ולבסיס גלגלים. המנועים בנפח 1.4 150 כ"ס ומנוע 2.0 ליטר של 190 כ"ס ומעלה. וכמובן מנועי דיזל. בתחום האנרגיה אאודי מכריזה על שיטת ה- E Tron, שבה מדובר על הנעה היברידית בשיטת הפלאג אין שיעילה לטווח חשמלי של כ- 48 ק"מ.המערכת הטכנולוגית שמשלבת מנוע בנזין וחשמלי, מיושמת בדגם A-3 ומשווקת בהצלחה במדינות שונות באירופה אומרים באאודי.אאודי הרשימה עם מכונית קונספט מפוארת העונה לשם: E-Tron קוואטרו, שהרעיון שבה היא הנעה פול חשמליתעם עוצמה רבה של 430 כ"ס מהירות מרבית של 210 קמ"ש ותאוצה ל- 100 קמ"ש בתוך 4.9 שניות.

אופל- אופל חושפת את האסטרה החדשה. כשהיא מעוצבת בסגנון אוירודינמי. בעיצוב הפנים ניתן דגש למרחב פנימי לנוסעים. המרכב קל במעל 100 ק"ג, המנועים משופרים בבצועים, בצריכת הדלק ובפליטת המזהמים שלהם. מנוע בנפח 1.4 מפיק 150 כ"ס ומנוע בנפח 1.5 מפיק 200 כ"ס.


אלפארומיאו-
הג'וליטה מתחדשת, במבנה 4 דלתות עם הנעה אחורית. היא כוללת סדרת מנועים שהעוצמתי שבהם כולל הנעה כפולה לכל 4 הגלגלים ומפיק לא פחות מ- 510 כ"ס. תאוצה ל- 100 קמ"ש תתקבל בתוך 3.9 שניוץ והמהירות המרבית מגיעה ל- 300 קמ"ש.

אינפיניטי-Q-30 חדש לאינפיניטי, היא מתבסס על פלטפורמת של מרצדס A קלאס. כל זאת במסגרת שת"פ בין יצרניות הרכב.


ב.מ.וו.-
חושפת את סדרה 7- מתחדשת כאשר היא כוללת מתלי אוויר אדפטיים מנוע רב עצמה שכולל טורבו כפול והוא מפיק כ- 450 כ"ס. באבזור נכללת מערכת שמע ומולטימדיה מקורית ואיכותית. גג חשמלי ותאורת פנסי לד יחודית.

הונדה-
הונדה חשפה את הג'אז החדשה לאחר מתיחת פנים ושיפור בעיצוב הפנים. המנוע 1.4 ליטר שמספק 102 כ"ס ומומנט של 12.3 קג"מ. בשלב זה לא הוצגה גרסה היברידית לדגם. חידשו נוסף להונדה הוא הHRV ג'יפון קומפקטי עם מנוע שמספק 120 כ"ס.


טויוטה-
פריוס חדשה, דגם החדש יביא לקפיצה הגדולה בהיבט של הביצועים. יחידת ההנעה ההיברידית של הדגם מבוססת על דור חדש של מנועים היברידיים מבית טויוטה, ובכך מסמנת הפריוס החדשה התקדמות משמעותית בצריכת הדלק ומספק חווית נהיגה מהנה הרבה יותר.אנשי טויוטה מציינים, כי הביצועים הטובים ביותר בעולם ליחידת בנזין. רכיבים אחרים במערכת ההיברידית נבנו בצורה קומפקטית יותר ומוקמו כך שתווצר אריזה אופטימלית, תוך שהם תורמים עוד יותר למרכז הכובד הנמוך של המכונית. הסוללה ההיברידית החדשה, עשוית ניקל-מטאל, היא קומפקטית ועמידה יותר וביצועי הטעינה שופרו גם הם באופן משמעותי.


יונדאי-
חושפת את ה-ix-25, מדובר ברכב פנאי שטח קומפקטי שמתבסס על דגם ה- i-25 כאשר הוא במבנה מוגבה ומרווח יותר. מנוע 1.6 מספק 125 כ"ס ומומנט של 15.6 קג"מ. נפח תא המטען גדל ל- 440 ליטר בזכות העומק של הרצפה.בנוסף קיים מנוע 1.4 ליטר שמספק 90 כ"ס.
לi-20- גם גרסת אקטיב מעניינת שמכוונת בעיצובה לקהל לקוחות צעיר. שיווקה יתחיל באירופה מתחילת 2016.


הטוסון – מחליפת ה-
ix -35 נחשפת עם מנוע GDI 1.6 ליטר שמספק 177 כ"ס ו מומנט של 26 קג"מ. תאוצה ל- 100 קמ"ש בתוך 9.8 שניות. העיצוב חדיש ותואם לקו היצרן, המידות משתפרות עם אורך של 4.475 מ', רוחב של 1.850 מ' רוחב של 1.650 מ' ובסיס גלגלים של 2.670 מ'


מאזדה- עם ה-
CX-3קרוס אובר קומפקטי שמתבסס על טכנולוגיית הסקאי אקטיב. מנוע 2.0 בהספק של 150 כ"ס.

מיצובישי-קרוסאובר גם למיצובישי ששמו: ASX במידות די זהות לטוסון של יונדאי. המנוע בנזין קצת עצל עם 117 כ"ס בלבד, התאוצה ל- 100 קמ"ש תתקבל בתוך 10.8 שניות. צריכת הדלק חסכונית עם כ- 6 ליטר ל- 100 ק"מ.

האאוטלנדר PHEVהרכב החדש מצויד בשני מנועים וסוללה עוצמתיתהמפחיתה את רמת פליטות ה-CO2מ- from 44g/km ל-42 g/km. האאוטלנדר מתחדשת בעיצוב חזית קל, עיצוב הפנים מתקדם ואיכותי וביצועים איכותיים וידידותיים לסביבה.

מכונית קונספט למרצדס
מרצדס-
S קלאסבגרסת קבריולה עם גג נפתח , מנוע 5.5 ליטר עם צמד מגדשי טורבו בעוצמה של 577 כ"ס.


Wireless Garging טעינת חשמלית אלחוטית- מרצדס חשפהבתערוכה, רעיון לתשתית טעינת מצברי המכונית החשמלית שלה. בדוגמת מסלול החלפת המצברים שזכור מבטר-פלייס, במרצדס מאמינים דווקא בטעינה אלחוטית מהירה בחנון הביתי ובמקום העבודה. מנגנון הטעינה מוטמע ברצפת החניון וכאשר המכונית עומדת עם ציר הגלגלים הקדמי, יחל תהליך הטעינה. לטענת אנשי מרצדס בתוך שעתיים ניתן לטעון 3.6 קילו וואט.

מתיחות פנים לרודסטרים – SLSLKSLC


סוזוקי-
בלאנו חדש, לאחר התמקדות ברכבי פנאי שטח עם הקרוסאוור והויטארה החדש, חידוש מעניין של סוזוקי עם הבלאנו המשפחתית שהופכת להצ'בק 5- דלתות. המנועים הפעם קטני נפח : 1.0 3 צילינדרים 110 כ"ס , 1.2 ליטר 90 כ"ס. תיבת ההילוכים אוטומטית רציפה. בסוזוקי בתכנון גרסה היברידית לדגם.


סקודה-
חושפת את הסופרב החדשה לרבות את גרסת הסטיישן שלה. מנועי דיזל ובנזין בנפח 1.6 ליטר.

פולקסווגן- טיגואן דור חדש שמובנה על הפלטפורמה המודולרית של היצרן שקיימת בגולף ובאאודי A3 .

פורד- השיקה את המונדיאו, גאלקסי המיניוואן הוותיק שלה ואת ה- S MAX שלושת הדגמים מתבססים על שלדה, וטכונולוגיות זהות שכוללות מנועים ותיבות הילוכים. הדגמים יוקרתיים מתמיד. ונראה כי היבואן יתקשה להתחרות איתם בתנאי השוק בישראל. בנוסף נחשפות המשפחתית הנפוצה בישראל הפוקוס בגרסאות 5 דלתות וסטיישן לאחר מעבר של מתיחת פנים לעיצוב בקו היצרן, והחלפת מנועים קטני נפח ותיבות הילוכים הקוגה, הקרוסאובר של פורד. כאן עם מנוע דיזל בנפח 2.0 ליטר שמספק 180 כ"ס.

פרארי- ספיידר 488 – יעדי איכות הסביבה בקרב יצרני הרכב בעולם, שכוללים תקנות מחרימות שיכנסו לתוקף ב- 2021 חלים גם על פרארי העוצמתית. היצרן מתכנן כעת מנועים קטני נפח וידידותיים קצת יותר. החלוצה בעניין היא ה- 488 עם מנוע 3.9 ליטר 8 צילינדרים ולא 12 כבעבר, הספקו מרשים ביותר עם לא פחות מ- 670 סוסים. תאוצה ל- 100 קמ"ש תתקבל בתוך 3 שניות. והמהירות המרבית 320 קמ"ש.

פורשה- חושפת את דגם ה- 911 לאחר מתיחת פנים קלה. השינוי המהותי בסדרת מנועים חדשה.


קיה-
ספורטאג' רכב הפנאי שטח של קיה מתחדש שהוא מתבסס על הטוסון החדש של יונדאי.שכולל מנוע 2.0 ליטר ומנוע 1.6. השינוי יתבטא בעיצוב החדש העתידי והמעוגל יותר.

פיאט-חושפת את מכונית המיני המסורתית שלה ה- 500 לאחר שעוברת מתיחת פנים.

רנו- חושפת את המגאן החדשה שהיא דור רביעי. בעיצוב דינאמי ועתידית יותר. היא מתבססת על פלטפורמת CMF המודולארית שקיימת בקשקאי של ניסאן. בזכותה בסיס הגלגלים מתארך ל- 1.65 ס"מ תוספת של 3 ס"מ שמקנה מרווח פנימי ויציבות משופרים. באשר למנועים בבנזין: 1.2 ליטר עם תיבה ידנית וכפולת מצמדים ומנוע 2.0 ליטר ומנועי דיזל.

הקווג'אר- הוא קרוסאובר שגדול במידות מדגם הקפצ'ור, שלישראל טרם היגיע.

רנו טאליסמן
טאליסמן – מכונית מנהלים שמחליפה את דגם הלגונה שלא מגיע לישראל בשנים האחרונות.

להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg