שיאי גינס מהעולם המוטורי

שיא השיאים: שיאי גינס מהעולם המוטורי

בכל יום לפני שאנחנו עולים לרכב שלנו, חשוב לזכור שיש אנשים שעשו מאמצים רבים ובילו שעות על גבי שעות ברכב, לא בפקקים, אלא רק כדי לשבור שיאים. אז אילו שיאים קיימים בעולם הרכב? כל הפרטים בכתבה

מאת: נירה לוי צילום: shutterstock

לא צריך להיות פרופסור כדי להבין שהסכנה הגדולה ביותר לתפוקת העבודה שלנו היא החיבור המתמיד לרשת האינטרנט. לפעמים מספיקה אתנחתא קטנה מהמשימות השוטפות במשרד כדי לעבור ליקום כמעט מקביל של סרטונים ואייטמים שכל תכליתם היא לרענן קצת את המוח לפני שעונים על עוד מייל דחוף או נכנסים לאיזה ישיבה משמימה. כלומר, ברור שהיה עדיף אם כבר היינו מנצלים את הזמן הפנוי מול המחשב כדי לקבל מידע יותר פרקטי עבורנו – נניח, לערוך השוואת מחירים עבור ביטוח הרכב שלנו – אבל הי, בסוף כולנו בני אדם. מה שכן, בפעם האחרונה שבה אנחנו עשינו חיפוש קצת רחב מדי ברשת, מצאנו כמה שיאים די מדהימים הקשורים לעולם המוטורי, וחשבנו שזה יהיה כמעט פשע לא לחלוק את זה עם שאר העולם. אז רגע לפני שאתם צוללים להשוואת מחירי ביטוח הנה, סגרנו לכם את הפינה:

הכי "נשארו לי רק 58 מכוניות לעקוף"

ברוב המקרים, למרוצי מכוניות המתקיימים על מסלולים רשמיים יש הגבלה די ברורה של מספר הרכבים המשתתפים. פועל יוצא של רוחב המסלול, איכות הנהגים, והמסגרת שבה מתחרים. ברוב המקרים, אבל לא תמיד. בספטמבר 2014 התקיים בארצות הברית מרוץ בהשתתפות 216 מכוניות, שנחשב עד היום לשיא בקטגוריה הזאת. כדי לתת לכל 216 הנהגים שיצאו לדרך סיכוי אמיתי לעמוד בסוף על איזשהו פודיום, המרחק שאותו התבקשו לגמוא היה 900 מייל ! שהם פשוט 180 הקפות של מסלול בן 5 מייל איפשהו בקליפורניה. הזמן שהוקצב לטובת המשימה היה 14 וחצי שעות (שהתפרשו על פני יומיים), שבסופם באמת הוכרז מנצח אחד. רק שלאף אחד לא באמת היה אכפת מי זכה ולמה, כי מלכתחילה כל האירוע אורגן רק לטובת גיוס כספים עבור ילדים חולים. אגב, רק למקרה שהמרחק שצוין כאן מקודם לא הפיל אתכם מהכסא, נסביר שזה כמעט 8 פעמים קו החוף של ישראל. לא כולל עצירות לנשנושים, כן?

הכי "מסע עולמי על ארבעה גלגלים"

מכירים את אלה שפשוט נכנסים לרכב איפשהו באירופה ומנסים לדחוס ללו"ז שלהם כמה שיותר אטרקציות בדרך? אז בשנת 2014, ארבעה חבר'ה לקחו את הסיפור הזה לאקסטרים. הם הקציבו לעצמם 24 שעות כדי להספיק לבקר במה שיותר מדינות, וכעבור יממה שלמה התברר שהם נהגו ב-18! מדינות שונות. אה, והכי כיף בשיא הזה? שקשה לדמיין שמישהו ינסה אי פעם לשבור אותו.

הכי "די ,מה זה נמאס לי לעמוד בפקקים"

שיאי מהירות נחשבים כמובן ליעדים הקלאסיים של כל נהג שמפנטז על מקום בספר השיאים של גינס. העניין הוא שלפעמים נדמה שגם כאן די הגענו לקצה גבול היכולת – לפחות האנושית, אם לא המוטורית. מי שבכל זאת ממשיך לנסות כל הזמן הוא רוקי רובינסון האמריקאי. בשנת 2010 הוא קבע שיא מהירות על אופנוע של 605 קמ"ש, שהושגו על משטחי המלח האגדיים של של יוטה, ארצות הברית. האופנוע שבו השתמש רובינסון אמנם שודרג במיוחד כדי לשבור את השיא, אבל זה ממש בסדר כי אף אחד לא באמת רוצה לפגוש על כביש ציבורי טיל בליסטי שמפמפם מנוע המגיע ל-12,000 סל"ד ומייצר בין 700 ל-900 כוחות סוס.

הכי "גם אתם חושבים שהנוף פה קצת חד גוני?"

גם נהגים די מנוסים נוטים לפעמים להתבלבל קצת בבואם למצוא את היציאה הנכונה מהכיכר שבה הם נוהגים. ובכן, אצל אמריקאי אחד ממדינת אינדיאנה כנראה שהבעיה הזאת לא ממש קיימת. לא, כי האיש מחזיק בשיא העולם לנסיעה בכיכר. אנחנו מדברים כאן על 104 קילומטרים רצופים כשההגה מופנה לצד אחד, כן? זה לקח לבחור רק שלוש שעות, 34 דקות ו-33 שניות כדי לחרוט על חגורת הבטיחות שלו את ההישג המפואר הזה, וזה עוד מבלי להזכיר את הבחילה שממנה בטח סבל בשבועות שהגיעו אחר כך.

הכי "אוף, יש פה אום אחד שממש תקוע"

לא משנה באיזה מכונית אתם נוהגים, החלפת גלגל היא משהו שקצת קשה לעשות מבלי לסנן כמה קללות תוך כדי. מצד שני, יש מי שהסיפור הזה מסדר לו אזכור בספר השיאים של גינס. בשנת 2015 הצליחו 4 מכונאים להחליף ארבעה גלגלים של פורד פוקוס ב-58 שניות ו-43 מאיות. למקרה שתהיתם, הכלים בהם השתמשו החבר'ה היו מהסוג שתמצאו גם בתא המטען ברכב שלכם, אם כי יש להניח שאתם תצטרכו יותר מ-58 שניות ו-43 מאיות רק בשביל להזיז הצידה את כל הג'אנק בתא המטען שלכם, לפני שבכלל תגיעו לגלגל הרזרבי.

להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg