פרארי 296 GTB  הראשונה בישראל

סמלת, יבואנית פרארי בישראל השיקה לראשונה בישראל את פרארי 296 GTB, הדגם הראשון בעל עוצמה של 830 כ"ס ובשווי של למעלה מ-2.9 מיליון ₪.

מנוע- הדגם החדש 296 GTB מציג לראשונה מנוע V6 חדש לחלוטין ומתקדם בשילוב עם מנוע חשמלי להספק משולב אדיר של 830 כ"ס.

עיצוב- פרארי החליטה לעצב ולתכנן מחדש את מכוניות הספורט שלה, המהוות שושלת ארוכה ומפורסמת ולייצר קונספט חדש לחלוטין שמייצג את החידושים הטכנולוגיים של החברה.

מחלקת העיצוב של פרארי שמו לעצמם למטרה לייצר מכונית קופה עם מנוע מרכזי בעיצוב חדש, כשההשראה המשפחתית נלקחת מדגמי עבר כמו ה- J50 וה- 250 LM משנות ה-60. ביחד עם התכנון האווירודינמי המתקדם של הרכב, נוצר מראה חדש, ייחודי, מודרני ומרענן למכוניות הספורט החדשות של המותג.

החזית העוצמתית כוללת פתחי אוורור אלגנטיים לצורך קירור מערכות הרכב (מנוע בנזין, מערכת חשמלית, בלמים) ביחד עם פנסים צרים ופנסי DRL דקיקים דמויי תכשיט. קורות A של הרכב שחורות ונותנות מראה אחיד ביחד עם השמשה הקדמית והחלונות. מפצל האוויר התלוי הייחודי מקדימה, ה- Tea Tray, לקוח מעולם מכוניות המרוץ ומאפשר חלוקת אוויר מושלמת. צדי הרכב מאופיינים בקוו אחיד שממשיך את צדי הפגוש הקדמי ומסתיים בפתחי האוורור האחוריים, אשר לקוחים מה- 250LM האגדית. מכסה המנוע האחורי, העשוי זכוכית ומכיל קימורים מורכבים ביותר, כולל במרכזו פתח ניקוז אוויר חם בצבע הרכב, מחווה לפרארי טסטרוסה ו- F355. מאחור, מבנה ה- Kamm Tail של הפגוש האחורי, מאופיין ביחידות התאורה הצרות ויציאת האגזוז המרכזית אשר יוצרים מראה מודרני ומורכב שלא נראה כמותו במכוניות הקופה של פרארי הרבה שנים. בין הפנסים חבוי גם ספוילר אחורי אקטיבי שמהווה חלק אינטגרלי מהפגוש.

יתרונות: בזכות המנוע החדש והקומפקטי, ביחד עם תיבת ההילוכים הכוללת 8 הילוכים, פרארי הצליחה לקצר את בסיס הגלגלים ב- 5 ס"מ לעומת ה-488 וה-F8. ההספק הגבוה ועליית משקל קלה בלבד ביחס ל- F8 תורמים ליחס ק"ג/כ"ס של 1.77 ק"ג לכל כ"ס.

פיתוחים חדשים לשלדה הם ה- ABS Evo וחיישן שלדה חדש (6 Way – Chassis Dynamic Sensor) ביחד עם תכונת חדשה לזיהוי אחיזה, יוצרים רכב עם תגובות מיידיות הנשלט מאוד בגבולות האחיזה, עם ביצועים נגישים והתנהגות כיפית ומהנה לנהיגה.

השדרוג של מערכת הבלמים ל- Brake By Wire ביחד עם ה- ABS Evo החדש גם תרם לקיצור מרחק הבלימה ב- 10%. ביחד עם חלוקת המשקל החדשה (59.5 אחוז בחלק האחורי של הרכב) יצרו רכב קל ומרגש בכל פניה.

שי פלדמן, מנכ"ל סמלת: "שנת 2021 הייתה שנת שיא בפעילות פרארי בישראל עם למעלה מ-34 הזמנות חדשות ושיא מקומי של 16 רישויים חדשים. אנו רואים את הביקוש הגובר. קהילת לקוחות פרארי ישראל, גדלה משנה לשנה ואיתה צומח הביקוש לדגמים החדישים והמתקדמים ביותר שיש למותג היוקרה האיטלקי להציע. אנחנו בסמלת יבואני מזראטי, ג'יפ, סובארו,  אלפא רומיאו ופיאט, נמשיך  להוביל בתחום רכבי היוקרה בישראל ולייבא את  הדגמים החדישים ביותר עבור לקוחותינו. אני בטוח שיחד עם המשך צמיחת מותג פרארי בשוק העולמי נמשיך לצמוח גם בשוק הישראלי ולהיות מותג יוקרה מוביל וחזק בארץ".

צילום- איתן מתאו קגיה

 

 

 

 

 

להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg