פנדן מחשמלים אוטובוסים בישראל

חברת פנדן, המייבאת את האוטובוסים של הייגר לישראל, מדווחת כי עד סוף 2022 היא תספק כ-500 אוטובוסים מתוכם כ- 300 אוטובוסים חשמליים  לדן, אגד, אקסטרה תחבורה ציבורית, אפיקים  ונתיב אקספרס, בשווי של למעלה מחצי מיליארד ₪. פנדן, מובילה בשנים האחרונות פיתוח, ייצור וייבוא של מגוון רחב של דגמי אוטובוסים בעלי אנרגיה חלופית. החברה מסרה עד היום מאות אוטובוסים המופעלים ברחבי הארץ.  ביניהם ייבאה כבר עשרות אוטובוסים חשמליים ואוטובוסים מונעי גז (CNG).

מפרט האוטובוס החשמלי העירוני: האוטובוס החשמלי העירוני [12 מטר], מתוצרת "הייגר" סין הוא אוטובוס נמוך רצפה בעל שלוש דלתות, המאפשרות עלייה וירידה נוחה ומהירה של הנוסעים. האוטובוס מצויד במנוע של חברת "סימנס" הגרמנית -SIMENS 2022 , בעל הספק של 250 כ"ס, ומגיע עם סוללות בעלות הספק [קיבולת מצברים ] של 422 קילוואט מתוצרת CATL המאפשרות נסיעה רצופה וללא טעינת ביניים של כ 300 ק"מ המתורגמים ל 18 שעות  רצופות ללא טעינת ביניים.

עלויות וחיסכון: עלות לק"מ לאוטובוס עירוני  חשמלי: על פי צריכה של  בין 1.2 ל 1.3 קילוואט  לק"מ  בעלות של כ-  50 אגורות לק"מ – 0.65 אג' לק"מ .עלות לק"מ לאוטובוס עירוני  על סולר,  הצורך כחצי ליטר סולר לק"מ בעלות של כ- 6.5 ₪  לק"מ – 3.25 ₪ לק"מ. עלות אנרגטית של האוטובוס העירוני החשמלי תעמוד בקירוב על כשליש מהעלות של אוטובוס הממונע על סולר.

לדברי חברת פנדן: עד סוף שנת 2022 תמסור החברה בישראל, כ-300 אוטובוסים חשמליים על פי הסכמים שחתמה עם- דן, דן בדרום, אגד, אקסטרה תחבורה ציבורית שבבעלות מוטי בן משה,  אלקטרה / אפיקים ונתיב  אקספרס בבית שמש. כל זאת בשנה אחת ובהיקף מכירות שצפוי להגיע ל כ 390 מיליון ₪. החברה תספק עד סוף 2022 , 500 אוטובוסים [חשמלי + גז] בשווי של למעלה מחצי מיליארד שקלים.  מדובר בקפיצה במכירות החברה של 400% ביחס לשנה קודמת. עוד ציינו בפנדן, כי לאור העסקה עם אגד והגידול בהזמנות של אוטובוסים חשמליים בישראל, רואים חשיבות רבה בהפעלתם של אוטובוסים בעלי אנרגיה חלופית ונקיה, הן כחלק מהמאבק הקשה בעומסי התנועה בכבישי ישראל והן כחלק מהמאבק בהפחתת זיהום האוויר.  היעד האסטרטגי של חברת פנדן הוא להמשיך ולהוביל לשימוש בכלי תחבורה ציבוריים חשמליים ונקיים ואנו בטוחים כי המגמה תמשיך ותגדל גם בשנים הבאות וכל זאת תוך שמירה על מקצועיות, איכות ושירות ברמה הגבוהה ביותר".

"דן"- צפויה להפעיל את האוטובוסים החשמליים של הייגר במסגרת פרויקט החשמול של כל צי האוטובוסים של החברה במטרופולין תל אביב .

"אגד"- תפעיל את האוטובוסים שימסרו לה בעיר ראשון לציון. האוטובוסים  החשמליים יחליפו את האוטובוסים ממונעי דיזל של החברה ויאפשרו נסיעה  ירוקה נקיה וחסכונית יותר.

תצוגת האוטובוסים

  • האוטובוס הבין עירוני החשמלי הראשון שיסע בכבישי ישראל ויופעל ע"י חברת יונייטד, במסלול המהיר ממחלף שפירים לתל אביב. אוטובוס זה הוא אב טיפוס ראשון שאושר על ידי המדינה כחלק מ- 167 אוטובוסים חשמליים בינעירוניים שיופעלו על ידי חברת דן במסלולים המהירים שפיים וראשון לציון לתל אביב. –האוטובוס הבינעירוני ה חשמלי הוא בעל מפרט עשיר ומיוחד ובו  44 מקומות בלבד בסטנדרט תיירותי פלוס על פי דרישת משרד התחבורה.
  • מידיבוס חשמלי פרברי, 8.5 מטר (16 מקומות ישיבה ועוד 22 בעמידה) חדש. כיום פועלים כאלו שלושה במסגרת חדשנית האחד על ידי חברת דן בתל אביב ושניים על די חברת אלקטרה/אפיקים בעיר יבנה. האוטובוס  ירוק לא מזהם ושקט ומאפשר נסיעה בערים הצפופות והזנת נוסעים אל תחנות הרכבת.
  • אוטובוס מפרקי, 18.75 מטר חשמלי המופעל כיום בתל אביב על ידי חברת דן. האוטובוס בעל סוללה עם קיבולת של 528 קילוואט ואפשרות הפעלה של כ- 18 שעות עבודה.
  • אוטובוס עירוני נמוך רצפה, המונע בגז טבעי דחוס CNG. כיום מופעלים 32 אוטובוסים ממונעי גז מתוצרת הייגר על ידי דן באר שבע ובחודש ספטמבר הקרוב תספק פנדן כ-60 אוטובוסים נוספים לחברת אקסטרה עבור הפעלת אשכול ירושלים בו זכתה חברת אקסטרה. כמו כן נרכשו 33 אוטובוסים דומים על ידי חברת מטרופולין להפעיל באשכול החדש בבקעת אונו. שימסרו להפעלה בתחילת שנה הבאה.

צילומים: יח"צ + אוטוקום

להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg