סובארו פורסטר החדש הושק בישראל

סמלת, יבואנית רכבי השטח והיוקרה המובילה בישראל, משיקה את הדגם הוותיק והאהוב, סובארו פורסטר החל מ-205,900 ₪ , אחד מרכבי סובארו הנמכרים ביותר מזה קרוב ל-30 שנה, בגרסת הדור השישי שנחשף לאחרונה בתערוכת הרכב בלוס אנג'לס: משופר יותר, בטיחותי יותר ומאובזר יותר.

יחידת הנעה- סובארו, ממשיך להוביל בישראל את מכירות רכבי הבנזין בעלי הנעה כפולה 4X4 בדגש על רכבי פנאי המשלבים גם יכולות שטח אמיתיות. לסובארו פורסטר החדש, מנוע בוקסר עוצמתי בנפח 2.5 ליטר המפיק 180 כ"ס, תיבת הילוכים רציפה בעלת 8 יחסי העברה הניתנים לשליטה באמצעות פקדים הנמצאים מאחורי ההגה, מערכת הנעה כפולה AWD מתקדמת, וחישוקים מעוצבים בקוטר "17 ועד "19 (לראשונה בפורסטר) בהתאם לרמת הגימור.

החידושים- הדור החדש של הפורסטר,  משווק בישראל בארבע רמות גימור, והוא מציע מגוון רחב מאוד של צבעים לרכב יחד עם עיצוב חדש המשלב טקסטורות שונות ואלמנטים צבעוניים. בנוסף, ברכב מותקנות מערכות טכנולוגיה מתקדמות ואבזור עשיר במיוחד הכולל, בין היתר: מושב נהג המתכוונן באופן חשמלי, חימום מושבים, כניסה והנעה ללא מפתח, גג פנורמי נפתח, מערכת בקרת אקלים מפוצלת, מערכת מולטימדיה StarLink הכוללת מסך מגע בגודל "11.6 עם קישוריות ל-Apple CarPlay  ו-Android Auto ויכולת שליטה ממערכת המולטימדיה במערכות הרכב השונות ובשלל אלמנטים.

עיצוב חיצוני- הפורסטר החדש, מציג אסתטיקה עיצובית חדשה לגמרי, אלגנטית ועכשווית, יחד עם שמירה על המראה המוכר של שושלת הדגם האהוב. החזית כוללת שבכה קדמית בולטת, שבמרכזה מותקן הלוגו המעודכן של סובארו, אשר מתמזגת עם יחידות תאורה קומפקטיות מסוג LED. מבט מהצד חושף קווי עיצוב נועזים המדגישים את גובהו וחוסנו של הדגם החדש, וקשתות הגלגלים הבולטות מדגישות את יכולות השטח שלו. השמשה האחורית, בעלת הזווית הכהה, מאפשרת נפח הטענה משודרג. מספר עדכונים אווירודינמיים משפרים את הביצועים והיציבות של רכב הכביש-שטח החדש: פתחים ייחודיים שהותקנו מאחורי הגלגלים הקדמיים מאפשרים יציאת אוויר בצורה קלה יותר, ובכך תורמים להפחתת מקדם הגרר וליציבות משופרת בעת הנהיגה.

עיצוב פנימי- תא הנוסעים של ה-פורסטר החדש, כולל מסך מגע בולט, חומרים בעלי מרקם ייחודי שמטרתו למנוע נזקים משימוש יומיומי וחיפוי תקרה כהה שמיועד להסתיר שפשופים העלולים להיגרם מהעמסה או פריקה של נוסעים ו/או מטען. קורות המכונית זכו לתכנון המבטיח שמשות גדולות ככל הניתן לטובת ראות מיטבית מתוך תא הנוסעים כלפי חוץ. כמו כן, מאחור הותקנו שמשות כהות כסטנדרט.

 

בטיחות- מבנה המרכב של הפורסטר החדש, מציג קשיחות פיתול גבוהה יותר ב-10% הודות לשימוש בטכניקות ריתוך והדבקה משופרות התורמות גם לחסכון במשקל. תכונה זו מספקת התנהגות כביש משופרת יחד עם נסיעה חלקה יותר ובידוד רעשים טוב יותר.

דגם הפורסטר, ניצב בחוד החנית  של רכבי הפנאי בעולם הודות למאפיינים ייחודים ובלעדיים כגון מערכות ה-EYESIGHT וה-X-MODE. מערכת הבטיחות האקטיבית  EYESIGHTמהדור הרביעי והאחרון מוצעת כסטנדרט בכל הדגמים וכוללת שלוש מצלמות המשמשות כעיניים נוספות לנהג, אשר יחד מסוגלות לייצר תמונה תלת ממדית לטובת יכולת זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי.

בנוסף, המערכת מסייעת להתריע לפני התנגשות חזיתית, ובעת הצורך בולמת את המכונית באופן אוטונומי. כמו כן, בעת הפעלת בקרת השיוט האדפטיבית, המערכת מסוגלת לשמור על מרחק קבוע מהרכב שנמצא לפנים ומציעה גם טכנולוגיה המאפשרת זחילה בפקקים. בנוסף לכל אלו, כוללת המערכת, התרעת סטייה מנתיב וסטיה בתוך הנתיב לצד תיקון אקטיבי, התרעה על רכבים הנמצאים ב"שטח מת",  וחיישני נסיעה לאחור מקוריים ומערכת RAB, הכוללת בלימה אוטומטית בעת זיהוי מכשול והתרעה במקרה של תנועה חוצה בעת נסיעה לאחור.

לטובת סיוע והגברת הבטיחות בעת תמרוני חניה, הפורסטר החדש, מציע (בכפוף לרמת הגימור) תצוגה עילית 360 מעלות של הרכב וסביבתו. המערכת משלבת תמונות מארבע מצלמות היקפיות לטובת תמונה אחת המציגה מבט מ"מעוף הציפור" של האזור שמסביב לרכב.

מערכת DriverFocus, מסייעת להפחתת הסחת הדעת, משתמשת במצלמה פנימית ובתוכנת זיהוי פנים על מנת לנטר עייפות או חוסר תשומת לב של הנהג.

עיטורי בטיחות- הפורסטר, רכב הכביש-שטח האייקוני, בשנת 1997, הוא זכה בפרסי בטיחות רבים משלל גופים מוכרים, כולל המכון לבטיחות בדרכים (IIHS) והמנהל הלאומי לבטיחות בדרכים (NHSTA). ה-FORESTER היוצא קיבל את פרס ה-TOP SAFETY PICK לשנת 2023 של המכון לבטיחות בדרכים (IIHS). מדובר למעשה בשנה ה-17 ברציפות שהדגם זוכה ב-IIHS TOP SAFETY PICK (2007-2023) – יותר מכל רכב אחר בסגמנט. בנוסף, הדגם היוצא קיבל את הדירוג הגבוה ביותר האפשרי למניעת תאונה חזיתית מ-IIHS. בנוסף, זכה גם בציון בטיחות גבוה של חמישה כוכבים מה-NHTSA.

שימושיות- הפורסטר החדש, תוכנן לשלב את היכולות והשימושיות של רכב שטח יחד עם הנוחות והיעילות של מכונית כביש. מרווח הגחון של הדגם החדש, העומד על 22 ס"מ, גבוה יותר מרכבי שטח רבים, אך יחד עם זאת שומר על כניסה נוחה עבור הנוסעים מלפנים ומאחור.

מערכת ההנעה הכפולה לכל הגלגלים מספקת זמן תגובה מהיר יותר, התנהגות כביש טובה יותר ושליטה גבוהה יותר הן בכביש והן בשטח. מערכת ה-X-MODE , מספקת בקרת ירידה במדרון, אשר ממקסמת את בקרת האחיזה על משטחים חלקים ועליות תלולות. ברמות הגימור הגבוהות המערכת מספקת יכולות טובות יותר במגוון רחב יותר של תנאי דרך מאתגרים. מערכת למניעת התדרדרות בעת התחלת נסיעה בעליה מגיעה כסטנדרט בכל הגרסאות. בנוסף, הדגם החדש,  כולל מושב אחורי עם משענת גב המתקפלת ביחס של 60:40. קיפול המושבים האחוריים ומספק נפח הטענה שימושי של 2,210 ליטר. דלת תא המטען הרחבה מציגה סף הטענה נמוך אשר מאפשר הטענה ופריקה קלה. מסילות גג מובנות, המגיעות כסטנדרט, מספקות אפשרות נוספת לנשיאת מטען לטובת הרפתקאות שונות ומגוונות.

אבזור- תא הנוסעים של הפורסטר החדש, מציע מרווח ראש ורגליים נדיב ומושבים קדמיים המספקים נוחות והפחתת עייפות הנהג. המושבים הקדמיים כוללים עיצוב צר המאפשר ראות טובה יותר יחד עם גישה קלה למושבים האחוריים. בנוסף, בידוד רעשים משופר מספק סביבה שקטה ונוחה יותר. מערכת בקרת האקלים הדו-אזורית של הרכב עודכנה על מנת להתמקד במושבים שבשימוש (לעומת תא הנוסעים כולו) לטובת שיפור הנוחות והחסכון בצריכת הדלק.

בנוסף, לראשונה, הפורסטר מציע דלת תא מטען הנפתחת ללא מגע יד, באמצעות תנועת רגל.

כל רמות הגימור כוללות רשימה מקיפה של אבזור סטנדרטי כגון: מפתח חכם, מערכת ניטור לחץ אוויר בצמיגים הכוללת תצוגה עבור כל אחד מהגלגלים בנפרד, יחידות תאורה מסוג LED המתאימות את אלומת האור בהתאם לזווית ההיגוי ומספקות אור גבוה באופן אוטומטי ועוד.

בהתאם לרמת הגימור מוצע אבזור נוסף כגון: טעינה אלחוטית, מושבים מחוממים, אוורור במושבים ועוד.

מחיר: החל מ-205,900 ₪

צילום: יצרן

להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg