נתיבי גז טבעי לישראל תעסוק בהולכת גז מימן ופחמן דו-חמצני הנוצר מייצור מימן

בהתאם לסמכותו לפי חוק משק הגז הטבעי, חתם שר האנרגיה והתשתיות, חה"כ ישראל כ"ץ, על היתר שיאפשר לחברת נתג"ז, האמונה על הקמתה והפעלתה של מערכת הולכת הגז הטבעי בישראל, לעסוק בהקמה והפעלה של צנרת גז מימן ופחמן דו חמצני הנוצר מייצור מימן.

קידום משק מימן, נחשב לבעל תרומה מרכזית בהגעה למשק אנרגיה מאופס פליטות ומדינות רבות בעולם משקיעות בקידום משק מימן בשטחן. מימן יכול לשמש כמקור אנרגיה נקי לתחבורה, תעשייה ובמשק החשמל. במסגרת זו, הובילה בשנה האחרונה רשות הגז הטבעי תהליך שיאפשר לחברת נתג"ז לעסוק בתחום המימן. זאת, במקביל ומבלי לפגוע בתפקידה של נתג"ז כמקימה ומפעילה של מערכת הולכת הגז הטבעי.

ההיתר קובע, בין היתר, כי החברה תביא אחת לשנתיים תכנית דו-שנתית לעיסוקה בתחום המימן והמידע שייאסף על ידה במסגרת עיסוקה בתחום חדשני זה יוגש למנהל רשות הגז הטבעי ויפורסם לציבור. ההיתר יאפשר לחברה בשלב הראשון להשתתף בפיילוט לייצור, הובלה ושימוש במימן מאופס פליטות הנוצר משימוש במים ובאנרגיה סולארית (מימן ירוק), שנערך בימים אלה באזור יטבתה. פיילוט זה, בהובלתה של חברת "דוראל אנרגיה בע"מ", זכה לתמיכתו של המדען הראשי במשרד האנרגיה והתשתיות והוא ראשון מסוגו בישראל.

צילום: עידן סבח – מימן בישראל ביוזמת: סונול, יונדאי, בז"ן

לאסטרטגיית המימן:

https://www.gov.il/he/departments/publications/Call_for_bids/hydrogen-160523

להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg