נוהגים בשליטה ומטמיעים טכנולוגיה

נוהגים בשליטה ומטמיעים טכנולוגיהבפורום נוהגים היי-טק
מאת: נועם קום
הפורום התכנס במרכז ההדרכה החדש שנפתח לאחרונה בכוכב יאיר.
במסגרת הכנס התאמנו במסלול הנהיגה החדיש והמודרני בישראל.
המטרה העיקרית להקמת הפורום היא מניעה וצמצום מעורבות הנוהגים בחברות בתאונות דרכים, ליישום המטרה אנו פועלים לזיהוי הסכנות ולהגברת המודעות וכן ליצירת תרבות ארגונית הקשורה בבטיחות בדרכים.
במדגם תאונות שאירעו בשנת 2008 שנערך בין חברות הפורום וכלל כ-12 אלף כלי רכב,
נקבעה כי חומרת התאונות ורמת הנזקים לכלי הרכב היו ב:
  • 73% מהתאונות קלות
  • 24% מהתאונות בינוניות
  • 3% מהתאונות קשות
נהגי החברות נמצאו אשמים ב- 48% מהתאונות בלבד, בכל היתר צדי ג' הוגדו כאשמים.
בפילוח הסיבות לגרימת התאונות נמצאו נתונים זהים לממצאי המחקר שערכנו בשנת 2007 עם המכון לחקר הגורם האנושי בראשותה של ד"ר טובה רוזנבלום.
אי שמירת מרחק היא הסיבה העיקרית להתרחשות תאונות ומהווה כ- 54% מכלל התאונות בחברות. בגלל נסיעה לאחור ותמרוני חניה נגרמו כ- 27% מהתאונות,
סטייה מנתיב היא הסיבה השלישית עם 12% מהתאונות,
אי מתן זכות קדימה הסיבה הרביעית עם כ- 4% מכלל התאונות.
חשיפת שיטות הדרכה מתקדמות משולבות טכנולוגיה למניעת תאונות
בכנס הצגנו לראשונה שיתוף פעולה בין טכנולוגיות המותקנות ברכב, לבין שיטות הדרכה חדשות על פי דרישות פורום נוהגים היי-טק. חברת "נהיגה בשליטה" מקבוצת כושר רגשי, פיתחה שיטות הדרכה המותאמות לטכנולוגיות המתעדות את התנהגות הנהג ואת האירועים להם נחשף במהלך נהיגתו. כדוגמת הקופסה הירוקה.
פתרון טכנולוגי- הקופסא הירוקה- "האח הגדול"
שימוש בטכנולוגיה מתקדמת GREEN-ROAD המתעדת דפוסי נהיגה מסוכנים נעשה בחלק מחברות הפורום. בכנס הצגנו מודל הדרכה חדשני לשיפור סגנון הנהיגה. המערכת, פועלת באמצעות חיישנים מזהה ומדרגת מהלכי נהיגה שונים בזמן אמת. רמת בטיחות הנהיגה מוצגת לנהג בזמן הנהיגה, רמת בטיחות הנהיגה מוצגת בדוחות מיוחדים הניתנים לצפייה לנוהג בלבד, באמצעות האינטרנט. הנתונים מהווים תמונת מצב לנוהגים ברכב. המערכת מזהה נהגים מסוכנים, קובעת פרופיל נהיגה ייחודי לכל נהג/ת. מצאנו לנכון להדריך את הנהגים באופן ממוקד לשינוי דפוסי נהיגה השגויים והמסוכנים המוצגים בקופסא הירוקה. הנהגים יסווגו לפי הבעיות כגון: אי שמירת מרחק, תכנון מהירות, בעיות בלימה או האצה.ההדרכה הממוקדת תבוצע מטעם חברת נהיגה בשליטה.
פתרון טכנולוגי- האייוקס- "העין השלישית"
מצלמת וידיאו המותקנת בחלון הקדמי ברכב מתעדת את המתרחש בטווח הנסיעה ומדווחת בצג מיוחד המותקן לעיני הנהג על המרחק בשניות מהרכב שמלפנים וכן על סטיות מנתיב הנסיעה המבוצעות באופן לא בטוח. נתוני התאונות בחברות הפורום והסיבות העיקריות לגרימתם הם שמירת מרחק וסטייה מנתיב (66%) מחייבים שימוש בטכנולוגיה מתקדמת למניעתם. שימוש במערכת ה- AWACS המונעת מצבים של אי שמירת מרחק וסטייה מנתיב באופן לא בטוח, מתוצרת ישראל מתבצע בחברות הפורום, לדוגמא בחברת מטריקס הותקנו 25 מערכות ברכבי החברה. בסקר בין המשתמשים שנערך לאחרונה מעידים 85% מהנשאלים כי חל שיפור לטובה בנהיגתם בסיוע המערכת, 59% העידו כי קבלו התראות שהצילו אותם ממצב תאונה, כל הנשאלים טענו כי היו ממליצים לחבר על שימוש במערכת בטיחותית זו.

חברת AWACS בשיתוף עם פורום נוהגים הייטק תאפשר לכל חברות הפורום להיחשף ולהתנסות במערכות המתקדמות לאחר חתימה על הסכם התקשרות מיוחד.

להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg