חגורות בטיחות במכונית 2015


מי חוגר חגורות במכונית
סקר תצפיות: כל אדם שלישי בדרום ובצפון וכל אדם חמישי במרכז הארץ, לא חגורים
בחגורת בטיחות מאחור.
3/1/16
למרות שחגורת בטיחות הן אביזר בטיחות מציל חיים, כל אדם שלישי בירושלים ובדרום, בצפון ובחיפה נצפו מוסעים ברכב לא חגורים בחגורת בטיחות במושב האחורי. באזור המרכז ובתל אביב הנתונים קצת יותר מעודדים, כאשר כל אדם חמישי נצפה מוסע ברכב שהוא אינו חגור כאשר מוסע במושב האחורי. כך עולה מסקר תצפיות ארצי שערכה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (שנת 2014) ומעיד על חוסר המודעות לסכנות בכביש וחוסר החשש להיתפס על ידי המשטרה.
בירושלים ובדרום 32.9% נצפו כשהם מוסעים ברכב לא חגורים בחגורת בטיחות במושב האחורי. כמו כן כ-30% מילדי ירושלים והדרום (עד גיל 11) נצפו לא חגורים כאשר הם מוסעים במושב האחורי.
בחיפה והצפון 35.3% נצפו כשהם מוסעים ברכב לא חגורים בחגורת בטיחות במושב האחורי. כמו כן קרוב ל-20% מילדי חיפה והצפון (עד גיל 11) נצפו לא חגורים כאשר הם מוסעים במושב האחורי.
בתל אביב והמרכז 17% נצפו כשהם מוסעים ברכב לא חגורים בחגורת בטיחות במושב האחורי. כמו כן 8.3% מילדי חיפה והצפון (עד גיל 11) נצפו לא חגורים כאשר הם מוסעים במושב האחורי.
שימוש בחגורות בטיחות היה ונותר אמצעי הבטיחות היעיל ביותר למזעור חומרת הפגיעה בנוסעים ברכב. להערכת המועצה האירופית לבטיחות בדרכים (ETSC) בשנת 2014 ניתן היה להציל את חייהם של 900 בני אדם לו כל נוסעי הרכב היו חגורים ולכן הסיכון לתמותה בתאונה יורד בכ-45% כתוצאה מחגירת חגורת בטיחות בעת תאונה ובנוסף, הסיכון לפציעה בעת תאונה יורד בכ-80%.
על פי נתוני עמותת אור ירוק מתחילת שנת 2015 (עד חודש אוקטובר) נהרגו חמישה ילדים בתאונות דרכים לאחר שלא היו חגורים בחגורת בטיחות, ו-65 ילדים נפצעו, 17 מהם קשה.
שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "למרות שחגורות בטיחות הוכחו כאביזרי בטיחות מצילי חיים, ישנם עדיין נהגים שמסיעים את הילדים שלהם לא חגורים, וזו תוצאה ישירה למחסור החמור במאות ניידות ומאות שוטרים של אגף התנועה. נהג שידע כי יש סיכוי גבוה שהוא ייתפס אם יסיע ילד לא חגור, ימנע מלסכן את חיי הילד. המדינה חייבת לשים בראש סדר העדיפויות את החזרת הנוכחות המשטרתית לכבישים ולרחובות, כדי להתריע נהגים מלסכן את חיי הילדים".
את סקר התצפיות כתבה אריאלה לחמי, בהנחיה מדעית של ד"ר תמר בן בסט ובניהול מדעי של רחל גלודוויג.
להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg