הסתיים המירוץ היברידי-חשמלי הראשון בישראל

גמר ה-"מרוץ ההיברידי-חשמלי" הראשון בישראל וככל הידוע גם בעולם, התקיים בשישי האחרון. בכירי יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה בישראל, שיזמה את המירוץ, מנהלים ועובדים וכמובן העולים לגמר, הגיעו לאיצטדיון נתניה כדי לקחת חלק במירוץ הייחודי במסגרתו המתמודדים צריכים לבצע את הנסיעה החשמלית והנקייה ביותר ברכב היברידי. בגמר המרוץ השתתפו נהגי ונהגות קורולה סדאן היברידית נרגשים, שעלו משלב המוקדמות שהתקיים מוקדם יותר החודש ובו השתתפו כ-100 בעלי ובעלות קורולה סדאן, הדגם הנמכר בכל הזמנים בגרסתו ההיברידית, שהשיגו בממוצע נתון של 75% מזמן הנהיגה הכולל במצב mode EV כלומר, על חשמל בלבד, עם צריכת דלק ממוצעת של 37 ק"מ לליטר!

המנצח בגמר, ברנרדו קוסמן, שנסע עם בנו אורי, קבע נתון מדהים של נהיגה חשמלית ב- 83% מהזמן הכולל עם צריכת דלק פנומנלית של קרוב ל- 47 ק"מ לליטר וזכה בפרס הנחשק שהעניקו טויוטה למקום הראשון- חופשה זוגית לטוקיו, יפן. טל גולדברג, שהגיע במקום הראשון בשלב המוקדמות, סיים גם הוא עם נתון של 83% נהיגה חשמלית, ובגמר הגיע למקום השני על בסיס קריטריון צריכת הדלק שעמד על 38.2 ק"מ לליטר.

כל משתתפי הגמר היו ברמה גבוהה מאוד והשיגו ממוצע כללי של 77% מזמן הנהיגה על חשמל בלבד עם צריכת דלק ממוצעת של 38 ק"מ לליטר.

טויוטה, ששואפת לעולם נקי עם אפס פליטת מזהמים בייצור ובנסיעת רכביה, ואפילו מעבר לכך, פועלת לעידוד נהיגה חסכונית ונקיה. המירוץ נועד להעלות את המודעות ליכולת הנסיעה החשמלית המשמעותית של רכבים היברידיים חשמליים, אשר כידוע מבוססים על טכנולוגיה המאפשרת את ייצור החשמל באופן עצמאי ללא כל צורך בטעינה חשמלית חיצונית, וכחלק משאיפתה של טויוטה אל מעבר לאפס מזהמים. LET'S GO BEYOND ZERO.

המרוץ ההיברידי-חשמלי של טויוטה נערך במטרה לעודד נהיגה חסכונית ונקיה מפליטת מזהמים, ולהעלות את המודעות ליכולת הנסיעה החשמלית המשמעותית של רכבים היברידיים, הנפוצים כיום בכבישי ישראל. הטכנולוגיה ההיברידית המתקדמת של טויוטה מאפשרת ייצור של אנרגיה חשמלית ללא הוצאות על חשמל שכן הוא מיוצר ברכב באופן עצמאי. בעת האטה ובעת בלימה של הרכב המנוע החשמלי הופך למעשה לגנרטור המטעין את סוללת הרכב ללא כל התערבות מצד הנהג. על יתרונותיה הבולטים ביותר של הטכנולוגיה ההיברידית חשמלית נמנית הנסיעה הנקייה אותה היא מספקת, המתבטאת ב-0 פליטות של גזים מזהמים לסביבה בחלק משמעותי מאוד מהנסיעה, זאת ללא כל צורך ותלות בתשתית טעינה חיצונית ובשינוי הרגלי הנסיעה. הנסיעה החשמלית של המשתתפים נמדדה באמצעות מכשיר מדידה ייעודי שהתקינו נציגי טויוטה בכל רכב, אשר תיעד את נתוני הנסיעה. המרוץ ההיברידי-חשמלי הראשון מצטרף למגוון פעילויות של חברת טויוטה בכלל המישורים שמטרתם להפחית את הזיהום הסביבתי ולשמר את משאבי הטבע יקרי הערך של כדור הארץ.

להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg