החובה להתקנת מערכת למניעת שכחת ילדים ברכב תידחה ל- 1 במרץ 2022

ועדת הכלכלה של הכנסת, אישרה היום, לתקן את התקנות המחייבת התקנה של מערכת התרעה למניעת שחכת ילדים בכל רכב פרטי המסיע ילדים מתחת לגיל 4, ולדחות את כניסתן לתוקף רק עד ה- 1 במרץ 2022 שאז גם תחל האכיפה בכבישים. זאת בניגוד לבקשה המקורית של שרת התחבורה, ח"כ מרב מיכאלי, שבקשה דחייה ארוכה יותר עד לראשון ביוני 2022. התקנות יהיו בתוקף כהוראת שעה לשנתיים. חברי הוועדה מצפים ממשרדי התחבורה והאוצר למצוא פתרון לסבסד את התקנת המערכות למיעוטי יכולת ברכבים ישנים.

היו"ר מיכאל ביטון ואמר כי מדובר בפיקוח נפש ולכן הוועדה מחויבת למצוא פתרון למצוקה, ולא תאפשר גרירת רגליים ודחיינות. היועץ המשפטי בפועל של משרד התחבורה, עו"ד דוד טמיר, הסביר כי שיעור ההצטיידות עד כה במערכות הוא נמוך מאוד, ומתוך פוטנציאל של 800 אלף מערכות נרכשו רק 50 אלף. ישנן 300 אלף מערכות שנמצאות בשלבי רכש שונים, על ידי כ-20 יבואנים, אך השוק לא ערוך עדיין.

ח"כ יעקב אשר, לשעבר יו"ר ועדת המשנה לבטיחות בדרכים של ועדת הכלכלה, ביקש לדעת האם היה קמפיין רציני של משרד התחבורה? והוסיף כי אין ספק שלמשפחות מעוטות יכולת יהיה קושי לרכוש מערכות, והציע להחיל את החובה קודם כל על יבואני הרכב. כל דחייה חייבת להיות קשורה לסבסוד לשכבות החלשות, וצריך להיות ברור שלא תהייה דחייה נוספת.

ח"כ בועז טופורובסקי, שכיהן בכנסת הקודמת כיו"ר ועדת המשנה לבטיחות בדרכים, הזכיר כי הוועדה אישרה את התקנות בתקופת בחירות, בגלל חשיבות הנושא ולמרות שזה לא פופולרי. הוא מתח ביקורת על משרד התחבורה, שהציג במרץ האחרון את התקנות בפני הוועדה והסביר למה צריך למהר לאשרן, וכעת מציג עמדה הפוכה. יש כאן מחדל רציני של משרד התחבורה. לא דיברתם עם משרד האוצר על מימון ולא עשיתם קמפיין. הגיע הזמן שתעבדו כמו שצריך ולא תנוחו עד שהמערכת הזו תותקן בכל רכב. אין מצב שהתקנה הזו תידחה לראשון ביוני.

לנוכח דברי חברי הכנסת הדיון הופסק למספר דקות, במהלכן קיימו חברי הכנסת התייעצות עם שרת התחבורה מיכאלי. לאחר ההפסקה החליטה הוועדה כי התקנות יכנסו לתוקף בראשון במרץ 2022 כהוראת שעה לשנתיים, אז גם תחל האכיפה. עוד אישרו חברי הכנסת את הצעת היו"ר ביטון, לפיה השרה תמסור לוועדה שני דיווחים על ההיערכות המשרד, כאשר האחד יהיה עד הראשון בנובמבר 2021 והשני עד 15 במרץ 2022.

להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg