בקרוב ניתן יהיה לאגור אנרגיה ולחסוך בעלויות החשמל

מינהל התכנון המליץ למועצה הארצית לאשר את תוכנית המתאר הארצית לאגירת אנרגיה. התוכנית תאפשר גם תשתית לטעינות רכבים חשמליים בתחנות דלק ללא השפעה על מערך הרשת. ועדת המשנה של המועצה הארצית לתכנון ולבנייה (ולנת"ע), המליצה למועצה הארצית לאשר את תוכנית המתאר הארצית לאגירת אנרגיה. התוכנית שקודמה על ידי משרד האנרגיה והתשתיות ומינהל התכנון, מסדירה את הליכי התכנון ומאפשרת הקמת מתקני אגירה במנעד רחב של הספקים ומיקומים לצורך מתן מענה למגוון השימושים של מתקני האגירה. מכוח התמ"א, ניתן יהיה להקים מתקני אגירה בצמוד למתקנים פוטו-וולטאים, בתחנות דלק, וגם בבתי מגורים, דבר שיאפשר לווסת את צריכת החשמל באזורי ביקוש.

התוכנית המוצעת, תאפשר גם תשתית לטעינות רכבים חשמליים בתחנות דלק ללא השפעה על מערך הרשת. בשנים האחרונות, חל שימוש מואץ במתקני אגירת אנרגיה, אשר מאפשרים מגוון של תועלות למשק החשמל, לרבות התמודדות עם ייצור מבוזר, עומס על רשת החשמל, ייצוב תדר ועוד. כמו כן, למתקני האגירה תפקיד מרכזי ביכולת להגדיל את פוטנציאל הייצור של אנרגיות מתחדשות ואת האפשרות להסתמך על אספקת חשמל ממתקנים אלו, מעבר לשעות הייצור בפועל. המועצה הארצית, אימצה את ההמלצות ונתנה הוראה להכנת תמ"א להקמת מתקני אגירת אנרגיה. בהתאם לכך, נערכה התכנית המוצעת, המסדירה את הליכי התכנון לקידום מתקני האגירה ומאפשרת מכוחה הוצאת היתרים למתקני אגירה זעירים עד גדולים. מתקני אגירה גדולים מאוד יקודמו בתכניות ברמה המחוזית והארצית. התמ"א מגדירה מדרג של מתקני אגירת אנרגיה בחלוקה לפי הספק, וכן קובעת, בין היתר, עקרונות תכנון, מיקומים מותרים להקמה והוראות לאופן בחינת היבטים סביבתיים.

מנכ"ל מינהל התכנון, רפי אלמליח: "מדובר בצעד חשוב נוסף שיקדם את מדינת ישראל לשימוש באנרגיה מתחדשת תוך צמצום בתחנות כוח מזהמות, וכן יחסוך במשאבים בהקמת קווי חשמל שמייצרים מפגעים נופיים".

מנהלת אגף בכיר תכנון פיסי במשרד האנרגיה, דורית הוכנר: "אגירת אנרגיה חשמלית תהיה אחד האמצעים שיאפשרו את הרחבת ייצור החשמל באנרגיות המתחדשות. זאת, בנוסף לשיפור אמינות אספקת החשמל וייצוב תפקוד הרשת. תוכנית המתאר הארצית לאגירה שמוביל משרד האנרגיה והתשתיות תתכלל את טכנולוגיות האגירה, המיקומים המועדפים, המלצות לפריסתם ומאפייני ההקמה שלהם, וכן המלצות להסרת חסמים".

צילום: אוטוקום

להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg