אלקטרה מוטורס תייבא ותשווק את האוטובוסים החשמליים של יוטונג

קבוצת אלקטרה בע״מ, בניהולו של איתמר דויטשר, מדווחת על מהלך אסטרטגי להעמקת פעילותה בתחום התחבורה. הקבוצה חתמה, באמצעות חברת הבת, אלקטרה מוטורס,  על הסכם ליבוא ושיווק של האוטובוסים החשמליים של הענקית הסינית Yutong, הנחשבת לאחת מגדולי יצרניות האוטובוסים בעולם. אלקטרה מוטורס תשמש כיבואן הישיר של האוטובוסים החשמליים בישראל. במסגרת שיתוף הפעולה האסטרטגי בין החברות, תשווק אלקטרה מוטורס בישראל מגוון רחב של אוטובוסים חשמליים: עירוניים, בין-עירוניים, תיירותיים, פרווריים ומפרקיים ובמגוון גדלים.

יוטונג, הממוקמת בעיר ז'נגז'ו בסין והיא הגדולה מבין יצרניות האוטובוסים בעולם עם ייצור של כ-45,000 אוטובוסים בשנה. החברה מסרה עד כה מעל 175,000 אוטובוסים מבוססי אנרגיה נקייה ללקוחות בעשרות מדינות בעולם. האוטובוסים החשמליים של יוטונג בעלי איכות הרכבה מיטבית ומשולבת בהם טכנולוגיה מתקדמת. יוטונג פיתחה הגנה ייחודית למארז הסוללות המותקן באוטובוסים. זאת בנוסף למערכות ניהול אנרגיה חדשניות, המאפשרות חסכון אנרגטי משמעותי.

פעילות התחבורה של אלקטרה, נמצאת בחודשים האחרונים בתנופה, ובתקופה זו זכתה הקבוצה בשני מכרזים משמעותיים. לפני כשבועיים עדכנה אלקטרה בע"מ כי זכתה עם שותפותיה במכרז למימון, תכנון, הקמה תפעול ותחזוקה של הרכבת הקלה 'נופית' בין חיפה לנצרת. חלקה של אלקטרה בקבוצה הזוכה עומד על 40.05%. אלקטרה ושותפותיה יממנו, יתכננו, יקימו, יפעילו ויתחזקו את קו הרכבת הקלה המתוכנן, שאורכו 41 ק"מ, ושיתפרס על מסלול, שייסלל מנמל חיפה במערב ועד לנצרת במזרח, ויכלול 20 תחנות. תקופת הזיכיון של הפרויקט נקבעה ל-25 שנה, הכוללת תקופת הקמה של כ-4 שנים ותקופת תפעול ותחזוקה של כ-21 שנים. סך התמורה הצפויה לקבוצה הזוכה לאורך תקופת הזיכיון נאמדת בכ-13 מיליארד שקל. בחודש ינואר האחרון, קיבלה אלקטרה אפיקים, הודעה כי אושרה זכייתה במכרז של החברה הכלכלית גולן, למתן שירותי תגבור לקווי התחבורה הציבורית באשכול התחבורתי המצוי בתחום המועצה האזורית גולן. החברה זכתה כאמור בזיכיון לתקופה של 10 שנים החל מסוף יוני 2024 להפעלת 60 קווי שירות לאוטובוסים בתחבורה ציבורית באשכול גולן. התמורה הצפויה במהלך תקופת הזיכיון עומדת על כ-300 מיליון שקל. קבוצת אלקטרה קיבלה החלטה אסטרטגית לכניסה לתחום התחבורה לפני כשלוש שנים, אז רכשה את השליטה בחברת אפיקים.

קבוצת אלקטרה בע"מ, בניהולו של איתמר דויטשר, נחשבת לאחת הקבוצות הקבלניות המובילות בישראל. הקבוצה פועלת כיום, באמצעות החברות הבנות שבבעלותה, בחמישה מגזרי פעילות: פרויקטים למבנים ותשתיות בישראל; פרויקטים למבנים ותשתיות בחו"ל; הפעלה, שירות ואחזקה; פיתוח והקמה של נדל"ן בייזום, ומגזר הזכיינות.

צילום: יצרן

להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg