איילון ביטוח לתחום טעינת רכבים חשמליים

חברת הביטוח איילון התקשרה בהסכם להשקעת אקוויטי של 10 מיליון ₪ בחברת וימור נטוורק בע"מ (Vimore), המפתחת מערכת חדשנית לניהול ואופטימיזציה של צריכת חשמל של עמדות טעינת רכבים חשמליים. ההשקעה משקפת לוימור נטוורק בע"מ שווי של 70 מיליון ₪ (לפני הכסף) ואיילון תחזיק לאחר ההשקעה 12.5% בחברה.

שוק הרכבים החשמליים בישראל, הולך וצובר תאוצה בשנים האחרונות, כאשר הצפי עפ"י תחזיות משרד האנרגיה, הוא שעד סוף שנת 2025 בישראל יהיו כ-210 אלף כלי רכב חשמליים. צמיחה זו מחייבת אתגרים רבים עבור שוק הרכב, בין השאר, גם עבור שוק טעינת הרכבים החשמליים. בתוך כך, כבר היום לוימור יש הסכמים עם מספר רב של חברות גדולות במשק העתידות להנות מהמערכות החדשניות של החברה כבר בעתיד הקרוב.

וימור נטוורק בע"מ- החברה נוסדה בינואר 2023, במטרה להציע פתרון לאתגרים המשמעותיים בשוק טעינת הרכבים החשמליים. החברה פורסת רשת טעינה חכמה מנוהלת בצורה טופולוגית ייחודית הכוללת עמדה, תוכנה ומערכת ניהול עומסים וזמן, כמו גם גם פתרונות בילינג וסליקה In-House. המערכת של וימור נותנת פתרון מלא וייחודי ללקוחות פרטיים ועסקיים, ומנצלת את מרחב הזמן לטעינה אופטימלית בכל מקום בהספק גבוה ובזמן קצר. לבעלי המניות בחברה ניסיון רב ומוכח בתחום ניהול תשתיות, פיתוח תוכנה וחומרה וייצור מערכות חשמל חכם ופיתוח תוכנה בתחום מערכות סליקה ובילינג.

איילון ביטוח- קבוצת איילון ביטוח, הינה חברת הביטוח השישית בגודלה בישראל מאז הוקמה בשנת 1976. החברה נסחרת בבורסת ת"א משנת 1987, משרתת כ-2,600 סוכנים, ונכון ל-30 בספטמבר 2023 מנהלת נכסים בהיקף של כ-15.9 מיליארד ש"ח. מגזרי הפעילות של הקבוצה כוללים: ביטוח כללי, ביטוח חיים וחיסכון לטווח ארוך, ביטוח בריאות, אשראי ועוד. הקבוצה, שמשרדיה ממוקמים ברמת גן, מעסיקה כ-1,200 עובדים ובראשה עומדים אביגדור קפלן, המכהן כיו"ר דירקטוריון פעיל, ושרון רייך, כמנכ"ל.

דרור איפרגן, מנכ"ל וימור נטוורק בע"מ: "אנחנו שמחים על האמון שנתנו בנו איילון, ואני מאמין שמצאנו שותפים אמיתיים לדרך. ההשקעה הנוכחית תסייע לחברה להמשיך ולטייב את המערכת המתקדמת, כמו גם לסייע בהאצת קצב ההתקנות של המערכת ולהביא בשורה לתחום הניהול והאופטימיזציה של צריכת החשמל בשוק טעינת הרכבים החשמליים".

תמיר הרשקוביץ, סמנכ"ל ומנהל אגף השקעות באיילון ביטוח: "איילון ביטוח רואה בתחום טעינת הרכבים החשמליים תחום בעל פוטנציאל צמיחה גבוה מאד, ומעריכה כי בשנים הקרובות וימור תהפוך לשחקן משמעותי בתחום. אנו סבורים שלוימור יתרון תחרותי מובהק הנובע משליטת החברה בכל שרשרת הערך הטכנולוגית והתפעולית, ומשכך ההשקעה בה מהווה נדבך חשוב במסגרת אסטרטגיית ההשקעות הלא סחירות של קבוצת איילון ביטוח".

צילום: אוטוקום

 

 

להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg