סובארו פורסטר X 2013

תוצר: סובארו דגם: פורסטר X


קבוצת הרכב:
פנאי שטח קבוצת רישוי: 5 דרגת זיהום: 4
שנת ייצור: 2013 ארץ ייצור: יפן קוד דגם: 0650-0019
תיאור: הגרסה החדשה (הרביעית) של הפורסטר רכב הפנאי השטח של סובארו מגיע עם מנוע בוקסר בנזין, חדיש וחסכוני, תיבת ההילוכים רציפה והנעה כפולה. הפורסטר זכה בציון גבוה בשני מבחני ריסוק בינלאומיים. הפורסטר מצטיין בעיצוב חדשני ומודרני ומרכב גדול כאשר המידות משופרות לעומת הדגם הקודם.
מנוע וביצועים – מנוע בנזין בוקסר בנפח 2.0 ליטר המספק 150 כ"ס, ומומנט של 20.2 קג"מ. המנוע ידידותי בדרגת זיהום נמוכה וכולל מערכת .Stop & Start.
תיבת הילוכים – אוטומטית רציפה CVT ומצב LOW.
בטיחות אקטיבית – מערכות בלימה מתקדמות לרבות מערכת לסיוע בבלימת חירום, מערכת בקרת יציבות ואחיזה, מערכת למניעת דרדור בעלייה. הגה כוח בתגבור חשמלי, פנסי איתות במראות צד ופנסי ערפל קדמיים, חיישנים ומצלמת רוורס.
בטיחות פסיבית – 7 כריות אוויר, מנגנון לנטרול כרית נוסע. חגורות בטיחות עם קדם מותחן ומגבילי עומס, התראה קולית לאי חגירתם, התקני איזופיקס לעגינת מושבי בטיחות לילדים.
מבחני ריסוק – 5 כוכבים במבחני ריסוק במבחנית ה- Euro Ncap ודירוג של 5 כוכבים במבחני IIHS.
עיצוב חיצוני – בחזית בולט מכסה המנוע הארוך המובלט על ידי קווי זרימה בצדדים שבסופם הוא משתלב בכונס אוויר קדמי המעוצב בצורה מלבנית בתוך במסגרת כסופה עם סמל היצרן. פנסי החזית צנועים ומעוצבים יפה כשהם משתלבים אל תוך הכנפיים. הפגוש אגרסיבי עם מגן תחתון בצבע שחור ובתוכו מובנים פנסי ערפל עגולים.
עיצוב הצד, מעט משעמם כאשר הפוסטר מציגה מבנה מלבני במבנה גבוה עם קווי זרימה מודגשים וקשתות גלגלים רחבות. חישוקי הגלגלים מפלדה בצורה ספורטיבית. המראה הלא מעניין בעליל בא גם לידי ביטוי בדלתות בגדולות ובחלונות הכהים והרחבים. על הגג מונחים מסילות אורך למטען ללא כל שאר רוח עיצובי.
עיצוב החלק האחורי משלים את מראה הצד. ספוילר עליון בולט, שמשה רחבה, דלת קמורה ורחבה, פנסים צרים, פגוש צר בשילוב מחזירי אור והכל ללא (כמעט) מגע עיצובי.
עיצוב פנימי – סביבת הנהג מושקעת מבחינה עיצובית. הפנל הקדמי הנו רחב ועמוק, חלקו העליון בשחור התחתית בגוון בהיר. במרכז הפנל שקוע צג נתוני הדרך, מתחתיו נמצאים צמד פתחי אוורור ועוד למטה פנל הרדיו עם צג מגע רחב ועוד יותר נמוך אך בהישג יד נמצאים המזגן מתגי הפעלת האוויר עם 3 כפתורים סיבוביים. תא אחסון פתוח אך בעל נפח משמעותי נמצא אף הוא בהישג יד ובהמשכו מעט נמוך יותר, בין המושבים, מוקמה ידית ההילוכים.לוח השעונים כולל שני גלגלים אנלוגיים וביניהם צג נתונים וכלם מוארים באור אדום. גלגל ההגה ספורטיבי, עם 3 צלעות בשילוב עור וכרום, כמו בשאר דגמי סובארו. המושבים מרווחים, התקרה גבוהה, דפנות הדלתות מרווחות ומהודרות בבד ובפס כרום. ככלל אפשר לאמור כי הישיבה נוחה לנוסעים בשל הגובה, המרווח הפנימי המרשים שמגיע עם תיכנון מחודש של הפורסטר.
אבזור מערכת שמע מקורית הנשלטת בגלגל ההגה עם 6 רמקולים, כוללת גם, שקע ל-USB ו-AUX, דיבורית בלוטוס מקורית נשלטת מההגה., מזגן עם בקרת אקלים ופתחי אוורור מאחור. חיישני חנייה ומצלמת רוורס, מחשב דרך, ארבעה חלונות חשמל, דלתות בנעילה חשמלית, מראות צד מתכוונות חשמלית עם פנסי איתות, פנסי ערפל קדמיים. גלגל הגה מצופה עור מתכוונן לגובה ולעומק. מפתח עם שלט מובנה. תאי אחסון שונים.
תחזוקה – טיפולים בכל 15,000 ק"מ או שנה.
מבחן כביש – ביצועי מנוע טובים, מנוע גמיש וזמינות כוח מתקבלת בטווח קצר. מערכת דימום המנוע, פועלת בכל עצירה מוחלטת עם התחלת תנועה המנוע נדלק. המערכת יעילה ותורמת לחיסכון בדלק. תיבת ההילוכים הרציפה פועלת בתיאום אך בתאוצה ניכרת תחושת מאמץ. מצב LOW מאפשר האטת הרכב בנסיעה בירידה, פונקציה יעילה. התנהגות כביש טובה, המתלים בכיול רך והם יעילים לנהיגת כביש ושטח. היגוי קל ומדויק, אחיזת כביש טובה גם בזכות מערכת ההנעה הכפולה. הנדסת האנוש טובה והדבר בא לידי ביטוי, בין השאר, בישיבה גבוהה ובשדה הראיה הנרחב. קיימות מספר ,. אפשריות לקיפול מושבים, גם בלחיצת כפתור, מה שמאפשר ניצול טוב יותר של מרחב המכונית, מה שהופך את המכונית לשימושית ביותר..
העבירות בשטח טובה בשל מערכת ההנעה הכפולה AWD שפועלת ביעילות עבירות בתנאי שטח. זוויות הגישה והנטישה טובות. הישיבה גבוהה לנוסעים, מרווח פנימי מרשים מאוד והתכנון החדש מקנה נוחות לנוסעים.
יתרונות – מנוע, דרגת זיהום, הנעה כפולה, התנהגות כביש, רמת הבטיחות, יכולת עבירות, עיצוב, מרווח פנימי, אחריות ל-5 שנים
חסרונות – רמת אבזור, גלגל רזרבי קטן, איכות חומרים,
סיכום – הפורסטר החדש מהווה פריצת דרך משמעותית לסובארו בקטגוריית הפנאי שטח בשל עיצוב המרכב ומידותיו שתואמים למתחרות בקבוצה. בנוסף לכך לפורסטר יש יתרונות הייחודיים אך ורק לסובארו עם מנוע הבוקסר, תיבת הילוכים CVT והנעת ה-AWD. מערכות בטיחות מתקדמות מעניקים לדגם ציון בטיחות מרבי. יתרון חשוב נוסף בדגם בסעיף איכות הסביבה, הפורסטר מקבל דרגת זיהום נמוכה ביותר, בזכות מנוע חדשני.
בטיחות
תיאור
קיים/לא קיים
מספר
ABS– מניעת נעילת גלגלים
EBD– לחלוקת כוחות בלימה
VDC– בקרת יציבות
TC– בקרת משיכה
כריות אויר
7
חגורות בטיחות עם קדם מותחן
התראה קולית לאי חגירת חגורות
5
התקני ISOFIX לעגינת ילדים
ביטול כרית אויר לנוסע
גלגל חליפי
קטן
מבחני ריסוק
EURO NCAP
בוגרים
91%
ילדים
91%
הולכי רגל
73%
מפרט טכני
תיאור
נתונים
המנוע
בנזין בוקסר בנפח 2.0 ליטר
הספק (כ"ס / סל"ד)
6200/150
מומנט (קג"מ / סל"ד)
4200/20.2
תיבת הילוכים
אוטומטית רציפה
אורך ( מטר)
4.595
רוחב (מטר)
1.795
גובה (מטר)
1.735
בסיס גלגלים (מטר)
2.640
נפח תא מטען (ליטרים)
505
נפח מיכל דלק (ליטרים)
60
משקל עצמי (ק"ג)
1545
יחס משקל הספק (ק"ג / כ"ס)
1/10.3
מרווח רגלים (ס"מ)
קדמי: 55 אחורי: 35 סה"כ: 90
רוחב מושב אחורי (מטר)
1.31
תאוצה 0-100 קמ"ש(שניות)
11.8
תצרוכת דלק יצרן (ק"מ / ליטר)
1/15.3
תצרוכת דלק במבחן (ק"מ / ליטר)
1/10.6
תמונות נוספות:

להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg