המערכת של טראקנט הביאה לצמצום של כ- 7% בצריכת הסולר ולפליטת מזהמים

תוצאות מוצלחות לפיילוט ראשון מסוגו שמבצעת טראקנט בשימוש בממיר הדלק שלה, עם צי הרכבים הגדול בישראל של צה״ל.

שלב הניסוי הראשון כלל מנוע של הג'יפ האמר. המנוע, פעל בתנאי מעבדה ונעשה שימוש בקטליסט באותו גודל. כעת ממתינים לאישור לעבור לבדיקה בתנאי שטח של ההאמר שהראה תוצאות של 7%

בישראל ישנם 250,000 רכבים כבדים המהווים פוטנציאל לחיסכון בדלק ובפליטת מזהמים בשל היותם צרכני דלק בזבזנים. באירופה ובארה"ב, נעות עשרות מיליוני משאיות ולשם חברת טראקנט מכוונים .בהמשך לשיתוף הפעולה האסטרטגי וחיבור המכשיר למחשבון הפליטות של טראקנט וקבלת בלעדיות בישראל אירופה, ארה״ב ומדינות המפרץ, עם Rentar האמריקאית,

טראקנט החלה בעריכת ניסוי בישראל עם צי הרכבים של צה״ל, בכדי לבחון את השפעת המכשיר Trucknet Smart Catalyst המיועד לצמצום צריכת דלק והפחתת פליטות מזהמות במנועי סולר, על הרכבים של הגוף וזאת כחלק משאיפתו להתקדם לשימוש בטכנולוגיות חדשות. צי הרכבים של צה"ל צורך כיום כ-100 מיליון ליטר סולר בשנה. מחיר הסולר הרשמי כיום עומד על כ-9.38 ₪  לליטר, בהתאם לתוצאות הניסוי, מדובר בפוטנציאל חסכון של עשרות מיליוני שקלים בשנה.

טראקנט, חתמה על קיום ניסוי עם צבא הגנה לישראל, להטמעת ממיר הדלק מיועד לצמצום צריכת דלק והפחתת פליטות מזהמות במנועי סולר. החברה הודיעה כי בהמשך לדיווח מידי שפרסמה ב- 15 בספטמבר 2022 בדבר ניסוי לצמצום פליטות וצריכת דלק בצי הרכבים של צה"ל באמצעות האביזר הקטליטי המשולב המשווק על ידי החברה, הראו, כפי שנמסר לה, תוצאות ניסוי המעבדה, על חסכון בצריכת דלק בשיעור ממוצע של כ- 7%. עוד הודע כי בעקבות תוצאות הניסוי בכוונת צה"ל לערוך ניסוי המשך בתנאי שטח. יובהר, כי בשלב זה החברה אינה יכולה להעריך את תוצאות ניסוי השטח. עוד יובהר, כי אין כל התחייבות של צה"ל לרכוש את האביזר הקטליטי אף אם הניסוי יצליח.

חנן פרידמן, מנכ״ל טרקאנט, ״ אנו מברכים  על התוצאות הטובות, בייחוד  בתקופה של משבר אנרגיה וזינוק בעלויות הדלק. המשמעות של תוצאות אלו חשובה הן בשל יכולת המערכת לצמצם בצריכת הסולר והן בצמצום הפליטות המזהמות, הנובעת מכך, עד כדי הפחתה של כ-15%. התוצאות תומכות בהנחות הראשונות שלנו ומכאן ניתן לגזור את הפוטנציאל הרב הקיים".

לאור התוצאות החיוביות, שהראו חיסכון בדלק ברק"מ וברכב,  ובהמשך להמלצת החטיבה הטכנולוגית ביבשה, בכוונת צה"ל לצאת לניסוי שטח נרחב הכולל אמצעים קרביים, רכבי שטח מסוגים שונים ורכבי מרכז הובלה בהיקפים גדולים.

צילום: יח"צ

 

 

 

להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg