דלק נטו-צריכת דלק לרכב
 
דלק נטו - מבחן צריכת דלק בתנאי כביש
מבחן צריכת הדלק הוא אחד מהמבחנים היותר חשובים בכלכלת התחבורה. מה אנחנו בסך הכל רוצים ? ביצועים מעולים עם מינימום של צריכת דלק. אז זה לא ממש עובד כך שכן, ביצועים ספורטיביים צורכים דלק רב ונהיגה סולידית מצריכה פחות דלק. בין שני הקצוות האלה אפשר למצוא קשת רחבה של נתונים המצטברים לדברים נוספים אותם בעל הרכב צריך לדעת.
חשוב לזכור, כי הוצאות הדלק מהוות מרכיב משמעותי ביותר בעלויות אחזקת מכונית ולכן לפני קניית הרכב יש לשקלל גם את רמת צריכת הדלק. בסופו של דבר צריכת הדלק היא מרכיב משמעותי בעלות אחזקת הרכב. נתוני הדלק המתפרסמים מטעם יצרני הרכב אינם משקפים את הצריכה המדויקת כיוון שברוב המקרים הם מבוצעים בתנאי מעבדה שאינם זהים לנסיעה בכביש כמו עליות, עומסי תנועה, האצות, בלימות ,אקלים ומשבי רוח.
מבחן תצרוכת הדלק לדגמי המכוניות הנפוצות, מתבסס על הנתונים שנתקבלו מבחני הדרכים של האתר המקצועי לתחבורה המבצע מבחני רכב בתנאים זהים ועל ידי נהג מבחן אחד הנוהג בסגנון קבוע וכן בחלק מהדגמים מנתוני צריכת דלק המתקבלים מציי-רכב המשתייכים לפורום נוהגים היי-טק. תוצאות מבחני הדלק מתקבלות בנסיעות משולבות בכבישים עירוניים ובינעירוניים בתנאים מישורים והרריים ובסגנונות נהיגה שונים האופייניים לנוהגים בכבישי ישראל. נתונים אילו יסייעו רבות בתכנון תקציב אחזקת המכונית הבאה שלכם.
נבהיר כי הנתונים בגדר המלצה ומתבססים על נתוני מבחני נסיעה בכבישים שונים. 

עדכון : 1/2020
מיני
 
 
 
מבחן כביש

נתון יצרן

תוצרת
דגם
נפח מנוע (ליטר)
שנת ייצור
ק"מ/ ליטר

ק"מ / ליטר 

אופל
אדם
1.4
2015
12.5
 
טויוטה אייגו 1.0 2016 15

23.6

יונדאי i-10 1.25 2010 12.3  
יונדאי
i-10 1.25
2011
12.6
 
יונדאי i-10 1.0 2014 13.3

16

יונדאי