תקנות זיהום בחיפה

חיפה נקייה יותר מזיהום תחבורה. שלב ב' של "אזור אוויר נקי" בחיפה יצא לדרך, מ-1 בינואר 2019 אסורה כניסת כלי-רכב מסחריים קלים ומזהמים לאזורי המגורים בעיר, זאת בנוסף למשאיות מעל 3.5 טון. התוכנית תוביל לירידת פליטות זיהום האוויר מתחבורה בחיפה ב-20% .

7/1/19 צילום : רונן לוטן

השלב השני של תוכנית "אזור אוויר נקי" בחיפה יצאה לדרך. החל מ-1 בינואר 2019 אסורה כניסת כלי-רכב מסחריים קלים ומזהמים לאזורי המגורים בעיר. עד כה, מגבלות התנועה חלו רק על רכבי דיזל מזהמים במשקל הגבוה מ-3.5 טון, וכעת הן מורחבות גם לרכבי הדיזל המסחריים מתחת לרף זה, כולל טנדרים. בעלי רכב מזהם המעוניינים להיכנס לעיר יכולים להתקין מסנן חלקיקים להפחתת זיהום האוויר בסבסוד המשרד להגנת הסביבה.

תוכנית "אזור אוויר נקי" מקודמת על-ידי המשרד להגנת הסביבה ועיריית חיפה כחלק מהחלטת הממשלה לצמצום זיהום אוויר והפחתת סיכונים סביבתיים באזור מפרץ חיפה מספטמבר 2015. מטרת התכנית היא לצמצם את זיהום האוויר הנובע מכלי-רכב והמשפיע על תושבי העיר חיפה. במקביל לתוכנית "אזור אוויר נקי", המשרד להגנת הסביבה הוביל בחיפה שורת פעולות הכוללת: התקנת מאות מסננים על משאיות ואוטובוסים מזהמים הכנסת 100 מכוניות חשמליות למערך שיתוף רכב בעיר הכנסת 25 אוטובוסים חשמליים לקווי אגד הכנסת משאיות גז טבעי למערך פינוי האשפה העירוני הסטת תנועת משאיות למנהרות הכרמל כדי לצמצם את זיהום האוויר באזורי המגורים בעיר התחתית ועוד.

אזור מופחת פליטות בחיפה כולל את כל אזורי המגורים בעיר, אך מותרת כניסה למנהרות הכרמל, לאזור מפעלי המפרץ ולנמל ממזרח. לצורך הפעלת התכנית נקבעו הסדר תנועה וחוק עזר עירוני, האוסרים על תנועה וחנייה של כלי-רכב מזהמים באזורי המגורים בעיר חיפה, והוצבו שלטים ותמרורים בכבישים המובילים אל העיר חיפה וגם בכל הכניסות לאזור אוויר נקי. עיריית חיפה מפעילה מערך פיקוח המוודא שכלי-הרכב המזהמים אינם נכנסים לאזור הנקי. הקנס על כניסה לאזור אוויר נקי עם רכב מזהם עומד על 500 שקל ליחיד ו-1,000 שקל לתאגיד. ההכנסות מועברות לקרן עירונית-ייעודית, העוסקת בהפחתת זיהום האוויר.

להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg