תוצר: סקודה דגם: אניאק IV 80 Suite
קבוצת הרכב: פנאי שטח קבוצת רישוי: 5 דרגת זיהום: 1 רמת בטיחות: 7
שנת ייצור: 2021 ארץ ייצור: צכיה קוד דגם: 0676-1289
תיאור: אניאק, רכב פנאי חשמלי במבנה SUV שהינו ספינת הדגל לעידן החשמלי של סקודה. מתבסס על רצפת MEB, עיצובו אלגנטי, זורם ויוקרתי ומרווח מרשים. המנוע חשמלי סנכרוני ועוצמתי ותיבת ההילוכים אוטומטית. הסוללה בקיבולת של 82 קוט"ש עם טווח ל- 517 ק"מ. חבילת הבטיחות עשירה, עם מכלים אקטיביים ואדפטיביים ורמת האבזור איכותית ומפנקת.
מנוע וביצועים – חשמלי סינכרוני, המספק 204 כ"ס ומומנט של 3 קג"מ.
תיבת הילוכים – אוטומטית הילוך אחד מצב D ו- B והנעת גלגלים אחורית.
עיצוב חיצוני – אלגנטי ודינאמי. החזית בקו העיצוב של סקודה, עם מכסה מנוע משתפל ובלט במרכז, נושק לגריל אטום וקריסטלי עטור במסגרת ניקל. פנסי החזית גדולים בשילוב תאורת לד. הפגוש אגרסיבי בשילוב ספוילר תחתון ותאורת לד ליום.
הצד, במבנה קרוסאובר גדול, בגג מסילות אלומיניום, קווי זרימה חדים שבולטים בכתפי הדלתות ובסף התחתון, חלונות כהים מאחור, חישוקים גדולים עשויים אלומיניום ובעיצוב ספורטיבי ועתידי.
מאחור, עצוב אלגנטי, בגג ספוילר מובלט, שמשה פנורמית כהה, דלת מטען קעורה בשילוב פנסים צרים המשתלבים בדלת ובכנפיים. הפגוש צר, דו גווני בשילוב מחזירי אור.
עיצוב פנימי – מודרני ויוקרתי בשילוב חומרים איכותיים. הפנל הקדמי מובנה במפלסים, במרכזו מוצב מסך מולטימדיה גדול במיוחד. מתחת פתחי אוורור, ופנל המזגן עם צג ומתגים. פנל ההילוכים מוצב על גבי משטח רחב בין המושבים. לוח המכוונים דיגיטלי וצר. גלגל ההגה בעל 2 צלעות, המושבים מהודרים, התקרה קמורה וכוללת גם גג שמש.
תחזוקה – טיפולים בכל 15,000 ק"מ או שנה.
מבחן כביש – המפגש עם האניאק, מעניק תחושה שונה. העיצוב החיצוני, כקרוסאובר ארוך וגבוה, האופייני לדגמי סקודה בין קארוק לקודיאק. אך אם הכניסה למכונית, מתקבלת סביבה אחרת מחשמלת ובתחושת חדשנות. אכן כאן ספינת הדגל החשמלי של סקודה. המנוע עם ביצועים טובים ועוצמתיים ושקטים כאשר זמינות הכוח גבוהה וגמישה ותאוצה שמתקבלת בטווח זמן קצר שכה אופייני למכונית בהנעה חשמלית. הנעת הגלגלים אחורית, תיבת ההילוכים אוטומטית, תפעולה באמצעות מתג קטן במיוחד המשמש כבורר ההילוכים ומצב B להאטה ולהפעלת מנגנון הטעינה החוזרת לסוללה (טעינה רגנרטיבית), שפועל אמנם באמצעות מנופים הצמודים לגלגל ההגה באופן יעיל ואף מאפשר נהיגה בדוושה אחת (התאוצה). לבחירת הנהג, קיימים מצבי נהיגה שונים מרגיל, חסכוני וספורטיבי המאפיינים את סגנון הנהיגה. הסוללה באניאק, בקיבולת גבוהה במיוחד עם 82 קוט"ש וטווח נסיעה של 517 ק"מ לנתוני היצרן, הנחשב לארוך בקטגורית רכבי ה- SUV. במבחן שלנו קבלנו נתוןשבו 1 קוט"ש מעניק טווח של 5.4 ק"מ, מכך טווח הנסיעה הריאלי כ- 440 ק"מ על סוללה מלאה. מערכות הבטיחות רבות בהם מכללים אקטיביים ואדפטיביים איכותיים שמקנים תחושת יציבות ובטחון. התנהגות כביש, איכותית שאופיינית בדגמי סקודה. כיול המתלים קשיח ולא הכי מרוסן נתון שמעניק אי נוחות בנהיגה איטית ובכביש משובש. ההיגוי קלי ומדויק ויכולת התמרון מעולה, גם בזכות ההנעה האחורית וקוטר סיבוב קטן. תנוחת הישיבה לנהג גבוהה ושדה הראייה יעיל. סביבת הנהג מרווחת וחלק ניכר מהמשימות מבוצע במסך המולטימדיה הגדול. לוח המכוונים קומפקטי ומספק את נתוני הדרך העיקריים. חסר בה צג הנתונים המשתקף על השמשה הקדמית. קיימת מצלמה היקפית שנצפית במסך המולטימדיה הרחב. מרווח הפנים גדול עם מרווח יעיל לרגליים ורצפה שטוחה ורוחב מושב אחורי יעיל. נפח תא המטען גדול במיוחד וכולל חלוקה יעיל. רמת האבזור עשירה ומפנקת לנוחות הנהג וכלל הנוסעים. הנסיעה עוצמתית, מהנה וחווייתית והעיקר ללא חרדת טווח הנסיעה.
יתרונות – ביצועי מנוע, טווח נסיעה, רמות בטיחות, התנהגות כביש, רמת אבזור, מרווח פנים, רוחב מושב אחורי, נפח תא מטען, עיצוב, איכות חומרים, תמורה למחיר.
חסרונות – כיול מתלים קשיח, תדירות טיפולים, אחריות, תפעול מזגן במסך, ללא מערכות להחלפת אורות וזיהוי תמרורים, ללא תצוגת נתונים בשמשה קדמית.
סיכום – אניאק, הינה מכונית פנאי חשמלית והסמן המוביל לדגמי סקודה החשמליים. מתבססת על טכנולוגיה החשמלית הקיימת בדגמי פולקסווגן. המנוע עוצמתי הסוללה בקיבולת 82 קוט"ש וטווח הנסיעה ארוך במיוחד בייחס לקטגוריה. רמות הבטיחות והאבזור גבוהות. מרווח הפנים מרשים בגודלו. המכונית מהנה ומשתלמת בתמורה למחירה.
מפרט טכני
תיאור | נתונים |
המנוע | חשמלי סינכרוני |
הספק (כ"ס / סל"ד) | 204 |
מומנט (קג"מ / סל"ד) | 31 |
תיבת הילוכים | אוטומטית הילוך אחד |
אורך ( מטר) | 4,649 |
רוחב (מטר) | 1,879 |
גובה (מטר) | 1,616 |
בסיס גלגלים (מטר) | 2,765 |
מידת צמיגים | 235/45/21 255/40/21 |
נפח תא מטען (ליטרים) | 585 |
תכולת סוללה חשמלית (KWh) | 82 |
משקל עצמי (ק"ג) | 2075-2233 |
יחס משקל הספק (ק"ג / כ"ס) | 1/10 |
מרווח רגלים (ס"מ) | קדמי: 52 אחורי: 30 סה"כ: 82 |
רוחב מושב אחורי (מטר) | 1.30 |
תאוצה 0-100 קמ"ש (שניות) | 8.7 |
מהירות מרבית קמ"ש | 160 |
טווח נסיעה חשמלי – יצרן (ק"מ) | 517 |
טווח נסיעה חשמלי – מבחן (ק"מ) | 443 |
צריכת חשמל – יצרן (Wh / ק"מ) | 176.1 |
צריכת חשמל – מבחן (Wh / ק"מ) | 185 |
אחריות לרכב | שנתיים ללא הגבלת ק"מ |
אחריות לסוללה | 8 שנים או 160 אלף ק"מ |
בטיחות
תיאור | קיים ברכב | מפרט |
בלימה אוטומטית בעת חירום | כן | |
ניטור מרחק מלפנים | כן | |
בקרת סטייה מנתיב | כן | |
זיהוי הולכי רגל | כן | |
זיהוי כלי רכב בשטח מת | כן | |
זיהוי רכב דו גלגלי | כן | |
זיהוי תמרורים | לא | |
בקרת שיוט אדפטיבית | כן | |
בלימה שרכב חוצה מאחור | כן | |
התרעה לשכחת ילד ברכב | לא | |
התרעה במצב של עייפות | כן | |
שליטה באורות גבוהים | לא | |
בלם חנייה חשמלי | כן | |
פנסי ערפל קדמיים | לא | |
גלגל חליפי | לא | ערכת ניפוח |
כריות אויר | כן | 7 |
ביטול כרית אויר לנוסע | כן | |
חגורות בטיחות עם קדם מותחן | כן | |
חיישני חגורות בטיחות | כן | |
התקני ISOFIX לעגינת ילדים | כן | |
מבחני ריסוק- 5 כוכבים
EURO NCAP 2021 |
בוגרים | 94% |
ילדים | 89% | |
הולכי רגל | 71% |
אבזור
תיאור האבזור | קיים ברכב | מפרט |
מערכת שמע מקורית | כן | 8 רמקולים |
מערכת מולטימדיה | כן | מסך "13 בעברית |
דיבורית | כן | |
מערכת ניווט | לא | |
חבילת גלישה | לא | |
חיבורי אודיו | כן | USB Type-3 |
Android Auto | כן | |
Appele Car Play | כן | |
בקרת אקלים | כן | |
פתחי אוורור מאחור | כן | |
חיישני חנייה | כן | |
מצלמת רוורס | כן | היקפית 360 |
בקרת שיוט | כן | |
גלגלי סגסוגת אלומיניום | כן | |
מפתח התנעה חכם | כן | |
הגה מתכוונן גובה / עומק | כן | |
כיוון חשמלי למושבים | כן | למושב נהג ונוסע |
גג שמש חשמלי | כן | |
מראות צד מתקפלות | כן |
תמונות נוספות: