האם דגמי סוזוקי נחשבים היברידיים ?

מינואר 2024, רשות המיסים אינה מכירה במכוניות מתוצרת סוזוקי כהברידיות בהם: איגניס, סוויפט, ויטארה, קרוסאובר,  ו-S  קרוס. הדגמים הללו, המצוידים במערכת הנעה היברידית מתונה המוגדרת כ-  Mild Hybrid. אי לכך הטבת מיסוי שווי שימוש בסך כ- 560 ₪ בחודש, הניתנת לרכבים היברידיים התבטלה לדגמים אילו. שווי שימוש הינו זקיפת הטבה הגלומה כנגד קבלת ממקום העבודה. רכבים חשמליים והיברידיים נהנים מהטבות בשיעור המס.

הסוגיה העסיקה את רשות המיסים ומשרד התחבורה והוכרעה בבית המשפט (אפריל 2023), שפסק שדגמים עם מערכת היברידית מתונה לא ייחשבו להיברידים ולא ייהנו מהטבות המיסוי החלות עליהם.

מחודש ינואר עד סוף חודש מאי 2025 , נמסרו 38,910  מכוניות היברידיות, כ- 27.3% מכלל המסירות של מכוניות חדשות. בניתוח נתוני המסירות של רכבים היברידיים המתפרסמים ע"י איגוד יבואני הרכב, עולה כי דגמי סוזוקי נכללים במניין המסירות של דגמים היברידיים. סוזוקי ניצבת במקום חמישי עם 2,283 מסירות.

הטבת שווי שימוש לרכב היברידי– כאן נשאלת השאלה, אם במשרד התחבורה מגדירים את דגמי סוזוקי כרכבים בעלי הנעה היברידית, מדוע באוצר לא מכירים ומטיבים בתעריף שווי שימוש מוזל ?

צילום: אוטוקום

© כל הזכויות שמורות
להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

רכב שחור