BYD סיל Desin 2024

תוצר: BYD דגם: סיל  Desin הנעה אחורית

קבוצת הרכב: קבוצת רישוי: 5 דרגת זיהום: 1 רמת בטיחות: 8

שנת ייצור: 2024 ארץ ייצור: סין קוד דגם: 1014-0019

תיאור: הסיל מכונית ה- 5 בסדרה של BYD. במבנה סדאן המתבססת על פלטפורמת e 0.3 לדגמים חשמליים. העיצוב הייחודי והמרשים מושפע מעולם הים ואף זכה בפרס העיצוב של iF. המנוע עוצמתי בהנעה אחורית או כפולה. הסוללה בקיבולת של 82.5 קוט"ש עם טווח של עד 570 ק"מ. רמת הבטיחות רחבה שזוכה לציון 8 המכסימלי בישראל. רמת האבזור עשירה.

מנוע וביצועים – חשמלי המספק 312 כ"ס ומומנט של 36 קג"מ. סוללת 82.5 קוט"ש וטווח הנסיעה 570 ק"מ. ההנעת הגלגלים אחורית.

תיבת הילוכים – אוטומטית הילוך ישיר.

עיצוב חיצוני – דינאמי ואלגנטי במבנה סדאן קופה.  בחזית, מכסה מנוע קצר מובלט במרכז ובצדדים, נושק עם יחידות תאורת לד צרה ומלוכסנת ופגוש חד ואטום, בעל שני שברונים מוארים בלד וכונס אוויר בתחתית.

הצד, במבנה סדאן 4 דלתות, בעיצוב אלגנטי וזורם. קו הגג משתפל לאחור, קווי זרימה בולטים בכתפי בדלתות ובתחתית בשילוב סף תחתון. קשתות גלגלים מובלטות וחישוקי אלומיניום ספורטיביים.

מאחור, אלגנטי מרשים ביופיו שכולל שמשה פנורמית צרה, לרוחב החלק האחורי תאורת לד אדום רוחבית שמוטמעת בתא מטעם וביחידות תאורה בכנפיים. הפגוש רחב וגבוה, בתחתיתו מגן אגרסיבי בגוון שחור בשילוב סנפירים ופנסים.

עיצוב פנימי – עתידי נקי ומהודר, בשילום חומרים איכותיים. הפנל שטוח, צר וגבוה בעיצוב גלים, במרכזו צג מולטימדיה רחב הניתן לסיבוב, לצידו פתחי אוורור, פנל ההילוכים על משטח רחב וגבוה מהודר בידית קריסטל ובכמה מתגים לתפעול. לוח המחוונים דיגיטלי ומלבני. גלגל ההגה קטום ובעל 3 צלעות. המושבים במבנה ספורטיבי, נמוכים ומהודרים בציפוי עור. הגג עשוי זכוכית במפלס נמוך ללא צילון פנימי, ויש אופציה למסתור בקיט בייצור מקומי. דפנות הדלתות מהודרות בשילוב חומרים אך תאי האחסון בהם צרים.

תחזוקה – טיפולים בכל 20,000 ק"מ או שנה.
מבחן כביש –
הסיל, מכונית משפחתית בעיצוב סדאן ספורטיבי, המרשים ביופיו הבולט,שדי מזכיר את המודל ה- 3 של טסלה. הכניסה לרכב אפשרית בשלט, כרטיס או אפליקציה. הישיבה ברכב, משדרת חדשנות, עם אלמנטים איכותיים ועיצוב בסטייל גלי הים הייחודי. הסיל שבמבחן, הינה ברמה הבסיסית עם הנעה אחורית שמאפיינת תאוצה בתנופה לאחור וביצועים עוצמתיים, בהספק של 312 כ"ס וזמן תאוצה קצר של 5.9 שניות ל- 100 קמ"ש. סוללת הבלייד הייחודית למותג, בקיבולת של 82.5 קוט"ש עם טווח מוצהר של 570 ק"מ. בתהליך הטעינה הרגנרטיבית, ניתן לבחירה ל- 2 מצבים בלבד שאינו משמעותי ואף לא ניתן לנהוג באמצעות דוושה אחת. במהלך המבחן הסיל סיפקה לכל 1 קילוואט שעה קצת יותר מ- 5 ק"מ, מכאן שטווח הנסיעה שלה עמד במבחן שלנו על כ- 430 ק"מ. הטעינה המהירה DC אפשרית בהספק של 150 קילוואט והטעינה האיטית בהספק של 11 קילוואט. התנהגות כביש איכותית ומהנה, כאשר כיול המתלים ברך ולא הכי מרוסן, ומורגש בעיקר במהירות איטית. ההיגוי קל מדויק. גובה המרכב נמוך נתון שיש לקחת בחשבון במעבר מעל מהמורות. מכללי הבטיחות נרחבים ובסיל שזוכה בישראל לציון 8 המרבי בדרוג. בנוסף יש בה  9 כריות אוויר והיא זכתה בציון 5 כוכבים במבחני הריסוק באירופה. תחושת הבטיחות והיציבות ניכרת. לבחירת הנהג 3 מצבי נהיגה: רגיל, אקו וספורט, שהופכת את המכונית לעוצמתית יותר וצרכנית בחשמל. במצב ספורט, התצוגה משתנה בלוח המחוונים ואפשרית לעיצוב כמסלול מרוץ. צג המולטימדיה גדול וניתן לסיבוב.  מערכת השמע איכותית וכוללת 12 רמקולים. לנוחות הנהג, שליטה במסך ידידותי וכן מתגים לשליטה בגלגל ההגה ובסביבת ההילוכים, תפעול קולי לפעולות שונות בקריאת Hi Byd. קיימת תמיכה לאפל ואנדרואיד שמאפשרת שיקוף מסך ביעילות. מידות הרכב, חיצונית לא בולטות באורך אך מבפנים, מעניקות מרווח פנימי גדול במיוחד. זה מתבטא במרווח רגלים וברוחב המושב מאחור ורצפה שטוחה לרגליים. מנגד התקרה נמוכה מאוד ותנוחת הישיבה ספורטיבית ונמוכה.

יתרונות – ביצועי מנוע, התנהגות כביש, רמת בטיחות, דרוג בטיחות, עיצוב, איכות חומרים, רמת אבזור, מבחני ריסוק. הנדסת אנוש, שליטה עם מתגים.

חסרונות – טעינה רגנרטיבית, ללא תצוגת נתונים עלית, תקרה נמוכה, ללא סוכך גג שמש, מידת אורך, מרכב נמוך, מחיר קנייה.

סיכום – הסיל, מכונית חשמלית במבנה משפחתי ספורטיבי. היא מזכירה במבנה שלה את טסלה מודל 3, אבל נותנת יותר בכל הקשור לעיצוב, איכות חומרים, רמת בטיחות ואבזור. בנוסף, הנהיגה בה עוצמתית, חווייתית. אין ספק שהסיל הינו הדגם ה- 5 של BYD מעיד על חדשנות, קידמה ואיכות, במבין יתר הדגמים של BYD.

מפרט טכני

תיאור נתונים
המנוע חשמלי הנעה אחורית
הספק (כ"ס ) 312
מומנט (קג"מ ) 36
תיבת הילוכים אוטומטית הילוך ישיר
אורך ( מטר) 4,800
רוחב (מטר) 1,875
גובה (מטר) 1,460
בסיס גלגלים (מטר) 2,920
מידת צמיגים 235/45/19
נפח תא מטען (ליטרים) 400
תכולת סוללה חשמלית  (KWh) 82.5
משקל עצמי (ק"ג) 2130
יחס משקל הספק (ק"ג / כ"ס) 1/6.8
מרווח רגלים (ס"מ) קדמי: 60 אחורי: 23 סה"כ: 83
רוחב מושב אחורי (מטר) 1.34
תאוצה 0-100  קמ"ש (שניות) 5.9
מהירות מרבית קמ"ש 180
טווח נסיעה חשמלי – יצרן (ק"מ) 570
טווח נסיעה חשמלי – מבחן (ק"מ) 430
טווח ק"מ  / ל- 1 קוט"ש 5.1
צריכת חשמל – יצרן  (Wh / ק"מ) 166
צריכת חשמל – מבחן  (Wh / ק"מ) 170
אחריות לרכב 6 שנים  או 150 אלף ק"מ
אחריות לסוללה 8 שנים או 200 אלף ק"מ

בטיחות

תיאור קיים ברכב מפרט
בלימה אוטומטית בעת חירום כן
ניטור מרחק מלפנים כן
בקרת סטייה מנתיב כן
זיהוי הולכי רגל כן
זיהוי כלי רכב בשטח מת כן
מערכת למניעת התנגשות צד כן
זיהוי רכב דו גלגלי כן
זיהוי תמרורים כן
בקרת שיוט אדפטיבית כן
בקרת מהירות חכמה כן
בלימה שרכב חוצה מאחור כן
התרעה לשכחת ילד ברכב כן
התרעה למצב עייפות כן
התרעה להסחת דעת נהג כן
התרעה לפתיחת דלתות כן
הכנה להתקנת מנעולי אלכוהול לא
בלם חנייה חשמלי כן
פנסי ערפל קדמיים לא
גלגל חליפי לא ערכת תיקון
כריות אויר כן 9
ביטול כרית אויר לנוסע כן
חגורות בטיחות עם קדם מותחן כן
חיישני חגורות בטיחות כן 5
התקני ISOFIX לעגינת ילדים כן
מבחני ריסוק- 5 כוכבים

EURO NCAP 2023

בוגרים 89%
ילדים 87%
הולכי רגל 82%

אבזור

תיאור האבזור קיים ברכב מפרט
מערכת שמע מקורית כן 12 רמקולים
מערכת מולטימדיה כן מסך " 15.6 מסתובב
דיבורית כן
מערכת ניווט לא
חבילת גלישה לא
חיבורי אודיו כן USB
Android Auto כן
Appele Car Play כן
בקרת אקלים כן
פתחי אוורור מאחור כן
חיישני חנייה כן אחוריים וקדמיים
מצלמת רוורס כן היקפית 360
בקרת שיוט כן
גלגלי סגסוגת אלומיניום כן
מפתח התנעה חכם כן
הגה מתכוונן גובה / עומק כן
כיוון חשמלי למושבים כן נהג ונוסע
גג שמש חשמלי כן
מראות צד מתקפלות כן

תמונות נוספות:

 

   

 

 

להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg