כביש 16 נבחר לפרויקט התשתיות המצטיין בישראל

פרויקט המנהרות של כביש 16 בירושלים, זכה בפרס פרויקט התשתית המצטיין לשנת 2024 בכנס ה-14 לבנייה ולתשתיות של איגוד המהנדסים שהתקיים באקספו תל אביב. הכביש, המקשר בין שדרות בגין בירושלים לכביש 1, פתח שער כניסה נוסף וחדש לבאי העיר ירושלים, ישירות לחלקים המערביים שלה. הכביש נבנה על ידי שותפות "שפיר-פיצרוטי", ומתופעל על ידי חברת בת של שפיר הנדסה שתהיה הזכיין והמתפעל של הכביש במשך 25 שנה, וזאת כפרויקט בשיתוף ופיקוח משרד התחבורה, משרד האוצר וחברת נתיבי ישראל. הכביש, אשר נפתח בספטמבר 2022, יותר משנה לפני המועד המכרזי, היווה אתגר הנדסי. אורכו כ- 6 ק"מ, וכולל בין היתר 4 מנהרות, 7 גשרים ו- 3 מחלפים – מוצא, רבידה ובייט (סמוך לרחוב בייט, ולבית החולים שערי צדק). הפרויקט כלל גם שדרוג של מערכת הדרכים המקומית, שדרוג תשתיות קיימות ונטיעה של כ- 700 עצים חדשים.

ייחודיותו של הפרויקט היא בשיטה בה בחרה המדינה להוציאו אל הפועל, בשיתוף המגזר העסקי הפרטי. הזכיין בבעלות שפיר הנדסה, מימן את הקמת הפרויקט בתמורה לתשלום עבור שנות התפעול והתחזוקה של מערכות המנהור והכביש. בסלילת הכביש העסיקה שותפות "שפיר-פיצרוטי" כ-1,000 עובדים בכל יום, בהם מיטב המומחים עתירי ניסיון בתחום המנהור מטעם פיצרוטי ומטעם שפיר, הסלילה, הגישור ועוד מספר רב של תחומי הנדסה אזרחית. בעברה השלימה שותפות שפיר-פיצרוטי את עבודות ההקמה של כביש 6 חוצה צפון הכוללים מעל 10 ק"מ של מנהרות ואת הקמת המנהרות של הרכבת לירושלים באורך כולל של כ13.5 ק"מ אשר מהוות את המנהרות הארוכות במדינה.

 צילום: יח"צ שפיר הנדסה

להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg