תערוכת המכוניות בפרנקפורט 2013

תערוכת פרנקפורט
תערוכת המכוניות הגדולה בעולם IAA מתקיימת המרכז הירידים של פרנקפורט המכונה "המאסה". צפויים לבקר בה מעל למיליון צופים. מעל ל- 1000 מציגים. 53 יצרניות רכב משתתפות בתצוגה שמתקיימת ב- 10 ביתני ענק.
16/9/2013
אופל
אדם- מכונית מיני מדליקה בעיצוב צעיר ודינאמי. פתרון קומפקטי וייחודי עם מחשבה עיצובית לא שגרתית. ממונע בסדרת ה- Eco Flex החדשה ליצרן עם מנועי בנזין בנפחים של 1.2 70 כ"ס, ו- 1.4 87 ו- 100 כ"ס.
אינסיגניה-אופל מציגה את האינסיגניה החדשה. מכונית המנהלים שלה ממונעת במנועי בנזין ודיזל חדשים מסדרת Eco Flex בנפחים של 1.4, 1.6 ו- 2.0 טורבו בנזין, מנועי הדיזל בנפח 2.0 ליטר. השינויים בין הדגם החדש והקודם אינם מורגשים באופן מהותי למעט שינוי פנים הרכב עם לוח שעונים חדשני ובעיצוב פנסי החזית ומאחור. תיבת ההילוכים היא ידנית 6 ואוטומטית.הדגם הנפוץ בישראל עם מנוע 2.0 בהספק של 220 כ"ס.
אוודי
A8– אוודי מותחת פנים. עיצוב פנים תא הנוסעים ללא שינוי. מצוידת במערכות בטיחות אקטיבית למניעת סטייה מנתיב, מערכת עזר לחנייה ותצוגה עילית לנהג.
מנוע 3.0 ליטר
TFSI 301 כ"ס וה-V8 בנפח 4.0 ליטר (TFSI) 520 כ"ס, תיבת 8 הילוכים אוטומטית ועם נתון התאוצה של 4.5 שניות ל-100 קמ"ש.
A3 קבריולה עם מנוע 1.8 המספק 180 כ"ס.
אינפיניטי
ה-Q30 קונספט, המכונית הקומפקטית העתידית של אינפיניטי שתתחרה במקבילות בקטגוריה אודי A3 ומרצדס GLA.
ב.מ.וו

ה-i3 מכונית חשמלית הראשונה של ב.מ.וו שכבר משווקת, עם טווח נסיעה של כ-220 ק"מ על חשמל בלבד . בב.מ.וו שמו דגש על הארכת טווח הנסיעה ופתחו שיטות להארכת הטווח לעוד כ-130 ק"מ כדי להאריך את טווח הנסיעה מוצעת ה-I3 ההיברידית עם מנוע בנזין קומפקטי וגנרטור שטוען את הסוללות ומאריך אבכך ת טווח הנסיעה בעוד 130 ק"מ. ה-I3 תעלה על הכביש לקראת סוף השנה תחילה באירופה ואחר כך תשווק בארה"ב ובסין.
דגם i-8 מכונית מנהלים חשמלית שנחשפה בתערוכה שנערכה בשנת 2011. כעת הדגם שנותר בעיצובי המקורי נראה מעשי לאחר שדגם המיני כבר משווק. המנוע מספק 131 כ"ס, ומומנט של 25 קג"מ. תאוצה ל- 100 קמ"ש תתקבל בתוך 4.4 שניות.

BMW i8

דאצ'יה

מותג הרומני של רנו, חושפת את מחליפת הלוגאן המיועדת ל- 7 נוסעים וכוללת הפעם מערכת בקרת יציבות. היא קרוייה LODGY. ממונעת בבנזין המספק 115 כ"ס.

הונדה
הונדה סיויק טורר- הונדה מציגה את הסיויק החדשה בתצורת SUV , שתגיע לישראל ב- 2014 עם מנוע בנזין ודיזל 1.8 i-VTEC או 1.6 i-DTECשילווה בתיבת הילוכים ידנית או אוטומטית. הטורור מתהדרת בתא מטען גדול בנפח של לא פחות מ- 624 ליטר גם במצב שבו המושבים האחוריים אינם מקופלים זאת בנוסף לתאי אחסון רבים בתוך חלל המכונית.
יונדאי

ה-I10 הידועה עוברת כעת שינוי ומוצגת לראשונה בתערוכת פרנקפורט. הדגם החדש יהיה גדול יותר במידותיו ויתרווח לאורך של 3.6 מטר, לרוחב של 1.6 מטר ולגובה של 1.5 מטר. תא המטען הוא בנפח של 252 ליטר הצומח ל-1,046 ליטר כאשר הכיסאות מקופלים. השימוש בחומרים משופרים מביא לנוחות גדולה יותר ושיכוך טוב יותר של רעש המנוע. ה-I10 מאובזרת ברמה גבוה יותר מהדגם הקודם כולל בקרת שיוט, ציפוי ההגה בעור עם תוספת של חימום אינטגרלי במושבים הקדמיים ואף בהגה, מפתח חכם, מערכת עצור וסע, פנסי לד ומערכת בקרת אקלים. ה-I10 מצויד בשני סוגי מנוע בנזין. האחד 1.0 ליטר , שלושה צילינדרים ו-68 כ"ס מקסימום הכוח מופק בסל"ד 5,500. המנוע השני 4 צילינדרים 1.25 ליטר מפיק 87 כ"ס. שני הדגמים מצוידים בתיבת הילוכים ידנית (5 הילוכים) או אוטומטית (4 הילוכים). ה-I10 מצויד באמצעי בטיחות מגוונים. מערכות בטיחות אקטיביות כגון: ESC, מערכת לשמירת יציבות VSM, מערכת מעקב אחר לחץ האוויר בצמיגים. בתחום המערכות הפסיביות מצוידת ה-I10 בשש כריות אוויר, חגורת בטיחות עם קדם מותחן ומערכת נעילה מרכזית.
.
לנד רובר

ריינג' רובר היברידית- מצוידת במנוע דיזל 3 ליטר, בשילוב מנוע חשמלי בהספק של 35KW ותיבת הילוכים אוטומטית בת 8 מהלכים. המנוע החשמלי מתפקד גם כגנרטור וטוען את הסוללה. על המנוע החשמלי בלבד מהירות הרינג' מגיעה ל-48 קמ"ש לטווח מרחק של 1.6 ק"מ. בשילוב מנוע הדיזל, מתקבלים נתוני תאוצה של כ-7 שניות ל-100 קמ"ש המהירות המרבית היא 218 קמ"ש.
לקסוס

דגם הקונספט החדש, LF-NX,רומז על רכב הפנאי העתידי שייכלל במערך הדגמים של לקסוס. זהו קרוסאובר בגודל בינוני המשלב בין עיצוב דינמי, אלגנטיות וטכנולוגיות מתקדמות. עם אורך של 4,640 מ"מ ומרחק סרנים של 2,700 מ"מ, ה- LF-NX קטן מה- RX. הוא מכוון לסגמנט הגדל של הקרוסאוברים היוקרתיים בגודל בינוני (B/C SUV Premium). את העיצוב החיצוני של ה-LF-NX מייחד סגנון מפוסל ובעל קימורים מודגשים, והוא מגיע בצבע חדש, Brushed Metal Silver. החזית משלבת פרשנות ייחודית של גריל שעון החול של לקסוס עם תאורה קדמית רבת-הבעה הכוללת פנסי חזית LED בצורת יהלום, ופנסי יום (DRL) בצורת L בדומה לאלו הקיימים ב- IS החדשה. במראה מן הצד, מזכירות קשתות הגלגלים הדינאמיות את אלה של קרוסאובר עירוני, ואילו מקו החלונות ומעלה נראה ה-LF-NX יותר כמו מכונית קופה אתלטית. את צדו האחורי מאפיינות יחידות תאורה הנמשכות כלפי מטה עד למלוא עומק הפגוש, ומעניקות לרכב שפה אווירודינמית וחדה. עיצוב הפנים, כולל סביבת הנהג הארגונומית גרסה משופרת של הקונסולה המרכזית המפוצלת של לקסוס, עם תצוגה עליונה על גבי מסך ואזור תפעול תחתון המאפשרים אינטראקציה אינטואיטיבית עם הטכנולוגיות המתקדמות של הרכב. אלה כוללות, בין השאר, מתגים אלקטרוסטטיים רגישים למגע, ודור חדש של ממשק ה- Lexus Remote Touch המשלב משטח מגע חדשני לשליטה על מערכות הרכב ומשענת יד מתכווננת. דגם ה-LF-NX מחזק את המחויבות של לקסוס לעתיד עם טכנולוגיית הנעה היברידית מלאה. הוא מונע באמצעות מערכת Lexus Hybrid Drive המכוילת לביצועי קרוסאובר, ומשלב בין מנוע בנזין 2.5 ליטר במחזור אטקינסון עם מנוע חשמלי רב-עצמה. הרכב מציג צריכת דלק נמוכה מאוד ופליטת CO2 הנמוכה בסגמנט.
מאזדה

ה- 3 של מאזדה נחשיפת בפרנקפורט. החידוש העיקרי בה הוא העיצוב העדכני ושילוב טכנולוגיית הסקיי-אקטיב (SkyActiv). עם מנוע חדש בנפח 1.5 ליטר חדש בהספק של 120 כ"ס שישודך לתיבת 6 הילוכים ידנית ואוטומטית, בנוסף מנוע 2.0 ליטר בשני הספקים של 120 או 165 כ"ס וגם גרסת דיזל בנפח 2.2 ליטר עם 150 כ"ס. 20 ק"מ לליטר נתון צריכת הדלק לנתוני היצרן. במנוע ה-2.0 ליטר 120 כ"ס, הנתון 19.6 ק"מ לליטר.מנועי ה-3 בתקני יורו 5 בזיהום האוויר. עיצוב ה-3 בקו היצרן דינאמי ויוקרתי. בישראל תושק ב- 6 באוקטובר.
מיצובישי

היצרנית לא הורגשה בתערוכה בשל מיקומה הצנוע ביותר בתערוכה, בביתן 3 בקומה העליונה שהמבקרים פוסחים עליה לרוב. בביתנה הוצגה השיטה החשמלית של היצרן. החידוש מבחינתנו הוא ללא ספק האווטלנדר PHEV בגרסת פלג-אין. טווח נסיעה יעיל בשילוב חשמל ובנזין ל- 800 ק"מ. צריכת הדלק לטענת היצרן כ- 52 ק"מ לליטר. פליטת מזהמים נמוכה כאשר מדד ה- CO2 99 גר' לק"מ.
מרצדס

חושפת בתערוכה, דגמי מרצדס חדשים ה- GLA שעימו נכנסת היצרנית לקטגוריית רכבי הפנאי ברמת פרימיום. ה-GLA המבוסס על פלטפורמת ומבנה ה-ACLASS, צפוי להיות מושק בישראל ב- 2014.מרצדס חושפת כאן את הטכנולוגיה ההיברדית שלה לרכב חשמלי בדגם מסדרת ה-S CLASS החדשה, שהושקה רק לאחרונה. מדובר ברכב היברידי PLUG IN עם נתון תצרוכת דלק של 3 ליטר ל-100 ק"מ .המנוע V6 טורבו בנפח של 3 ליטר. השקה נוספת ומעניינת היא ה-B CLASS החשמלית הקומפקטית של מרצדס שנחשפה כבר ב- 2011, ועתה בגרסתה החשמלית המציעה נהיגה לטווח של כ-200 ק"מ. המנוע החשמלי, שפותח ביחד עם חברת "טסלה", מספק 130 קילו/וואט ותאוצה מרשימה של 7.9 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש.

S- קלאס פלאג-אין
ניסאן
X-טרייל החדש משנה עיצובה משמעותית לעומת הדגם היוצא בעיצוב סולידי. הדגם רמז לקשקאי החדש. ה-X טרייל החדש, מצויד באבזור משודרג וכולל במערכת מולטימדיה החדשה ומקורית עם מסך מגע מרכזי בגודל 7 אינץ והוא כולל קישורית לאינטרנט, שימוש במפות של גוגל כולל חיזוי מזג אוויר, תכנון מסלול במחשב האישי והעברתו לרכב.

סוזוקי

S-קרוס – נחשפת כאן בפרנקפורט .קצת לפני שמגיעה לישראל (באוקטובר) המכונית תפרוץ כפי הנראה לקטגוריה משפחתית עם תג מחיר אטרקטיבי וביתרון שהיא שימושית גם למטרות פנאי. ממונעת בבנזין 1.6 ליטר המפיק 120 כ"ס ומומנט של 15.6 קג"מ. צריכת דלק משולבת כ- 14.7 ליטר לק"מ. תיבת הילוכים אוטומטית CVT. עיצובה כקרוס-אוובר קומפקטי. עצוב פנים מודרני וניתן בה דגש רב לאיכות החומרים. רמת האבזור משודרגת וכוללת, בקרת שיוט, דיבורית בלוטוס, ושליטה של הרדיו והטלפון בהגה. יש בהחלט למה לצפות עם תג מחיר של משפחתית רגיל.
סיטרואן

C4
פיקאסו- נחשפת באופן בולט בביתן עם שלל דגמים. בולט בה העיצוב העדכני, ושינוי משמעותי בעיצוב הפנים עם לוח תצוגה דיגיטלי. המנוע בנזין 2.0 ליטר 155 כ"ס ויש גם דיזל. תיבה אוטומטית 6 הילוכים. גלגל רזרבי לא תמצאו בה במקום מצויה מאחור ערכת תיקון, כפי שמקובל ביותר מכוניות אירופאיות.

סקודה

רפיד ספייס-בק- סקודה חושפת בתערוכה שני דגמים עיקריים חדשים. את הרפיד בגרסת סטיישן הקרוייה: ספייסבק היא מעוצבת מחדש עם גג זכוכית שלם ופגוש אחורי תואם צבע.

יטי
– מתעדכנת בעיצובה, החזית מתעדכנת במתיחת פנים והמראה החדש אלגנטי. ניכר בה דגש לאיכות החלקים.
סמארט
מרצדס חושפת את הסמארט המיועדת להסעת ארבעה אנשים. עוד נחשפת הסמארט בגרסה חשמלית עם שני מושבים כשהיא ירוקה וחסכונית.

פולקסווגן
גולף– פולקסווגן מציגה גרסאות החשמליות של פולקסווגן גולף
יחידת ההנעה החשמלית, מנוע חשמלי, מצברי ליתיום-יון בפיתוח עצמי.

אפ– מכונית מיני עירונית בגרסה חשמלית
פורד
מונדיאו– גרסת קונספט משודרגת של המונדיאו החדשה. החידוש בעיצוב ובנוחות.במבנהסדאן וסטיישן. רמת הגימור גבוהה בשילוב כרום, גריל רשת, פגוש קדמי מיוחד ועיצוב ייחודי של פנסי ערפל.
S-MAX קונספט- הדגםמקבל מנוע Eco-Boost ממנוע בטורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר. פורד מעדכנת בקו העיצוב החדיש. עיצוב פנים משודרג ומרווח יותר, ובדגש על איכות החומרים. בתום האבזור, מערכת מולטימדייה עם דיבורית והתחברות לסמארטפון. ועוד שלל מערכות בטיחותיות.
פורשה

פורשה משיקה את ה- 918 ספיידר, חושפת דגם היברידי בנזין החשמלי. למרות היותו חשמלי מדובר במכונית עוצמתית המפיקה לא פחות מ- 887 כ"ס ומאיצה ל-100 קמ"ש בתוך 2.8 שניות.

פיג'ו
308- פיג'ו מציגה את המשפחתית ה-308 דור 2 לדגם שמתוכנן לנחות בישראל במהלך 2014. העיצוב מעודן ויוקרתי בקו היצרן. המכונית החדשה מבוססת על פלטפורמת של ה-C4(EMP2) מידותיה הצטמצמו במקצת אולם נפח תא המטען גדל ל- 470 ליטר. רמת האבזור משודרגת מבעבר וניתן דגש באיכות החומרים.
פיג'ו מביאה לפרנקפורט את ה-308 R מכונית קונספט המתבססת על ה-308 הקיימת. ה-308 החדשה מצוידת במנוע 1.6 ליטר טורבו חדש המפיק 270 כ"ס ומחובר לתיבת הילוכים ידנית בת 6 מהלכים. מהירות מרבית כ-250 קמ"ש ומהירות התאוצה שלה ל100 קמ"ש תוך 6 שניות.
קיה
נירו– קרוסאוובר קונספט, התשובה של קיה בתחום הג'יפונים. ייעודו של הנירו כפנאי עירוני בעיצוב עם דלתות המספריים.
תצוגתו כקונספט באה לבחון את התגובות הציבור לעיצוב החדשני והעתידי של קיה דגש מיוחד ניתן להיות ירוק יותר. קיה מציגה פתרונות איכותיים לסביבה באמצעות תחליפים לדלק. עם מערכת היברידית המוצעת באופטימה עם מנוע 2.0 ליטר בהספק משולב של 177 כ"ס. הפתרון החשמלי של קיה "אלקטריק דרייב" מוצע בטנדרון דמוי הסול עם טווח נסיעה של עד 139 ק"מ. על הנעת גז חושבים בקיה והיא מוצעת בפיקנטו הקטנה עם עוצמה של 67 כ"ס.
סול– בעיצוב חדשני ובשיפור קל במידות, המבנה הקופסתי נותר כמאפיין אך שופר בעידון ובאיכות החומרים.
רנו
קונספט פרימיום– רנו חושפת לראשונה, מכונית חדשה בקטגוריית המיניוואן מפרימיום. מדובר בהחלפת דגם האספס הוותיק שישלב בין נוחות ועיצוב בין אלמנטים מתחום ה-SUV וה-MPV.
בנוסף נחשפת המגאן החדשה.

מגאן גראנד סניק
מגאן- המשפחתית הוותיקה מתחדשת בעיצובה הספורטיבי במבנה דמוי קופה. מנוע חדש 1.2 ליטר בהספק של 128 כ"ס תיבה אוטומטית כפולת מצמדים מכללים הקיימים בקליאו החדשה וגם תיבה ידנית כמקובל באירופה.

שברולט- מכונית מיני הספארק, מעוצבת בצביעת "bubble" מיוחדת הכוללת בין היתר, מהדורת הבועות המיוחדת פגוש ספורטיבי, גלגלי סגסוגת בקוטר 15 אינצ' בצביעה לבנה, מושבי עור וצביעה פנימית זהה לצביעה החיצונית. מהדורת ה "bubble" של הספארק תכלול גם מערכת בקרת יציבות אלקטרונית ESC וקונסולה מרכזית שעוצבה מחדש.
סיכום: תערוכת פרנקפורט, הרשימה עם שלל דגמים חדשים, אולם היתה צנועה ביחס לשנים שקדמו לה. הסיבות לכך המצב הכלכלי השורר באירופה, וגם מכך שהמגמות בקרב היצרנים מגובשות הרבה יותר. הפתרונות לאיכות הסביבה ברורים ומצביעים על המגמה ההיברידית ופתרונות הפלאג-אין. ניתן לראות אותם במרבית דגמי היצרנים בשיטות דומות. ניצול אנרגיה חשמלית בלבד, יעיל בעיקר בכלי רכב אורבניים, והדגמים המוצגים חלקם כבר בייצור סדרתי. בכל הקשור לאיכות הסביבה, היעדים באירופה כבעבר מתמקדים בצמצום פליטת גזי ה- CO2 והם למעשה המדד הירוק הקובע במדינות אירופה, ולא כמו בישראל המתבססת על נוסחת מיסוי שהמניעים בה הכנסות כספים ממס המוטל על כלי רכב חדשים.
להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg