תוצר: קיה דגם: נירו EV חשמלי EX
קבוצת הרכב: פנאי-שטח קבוצת רישוי: 5 דרגת זיהום: 1 רמת בטיחות: 7
שנת ייצור: 2024 ארץ ייצור: דרום קוריאה קוד דגם: 0855-0595
תיאור: נירו רכב פנאי שטח דור 3 SUV בעיצוב חדשני בקו היצרן, מתבסס על פלטפורמה חדשה במידות משופרות. המנוע, חשמלי מלא וסוללה בקיבולת של 64.8 קוט"ש לטווח נסיעה של 460 ק"מ. הביצועים עוצמתיים שקטים וחסכוניים. רמת הבטיחות עשירה וזוכה לציון 7 בישראל. הביצועים מרשימים והתנהגות בכביש יציבה ואיכותית. רמת האבזור עשירה ומשופרת לרבות מערכת ניווט וויז.
מנוע וביצועים – חשמלי במתח של 358 וולט, המספק 24 כ"ס ומומנט של 26 קג"מ. הסוללה ליתיום יון בקיבולת של 64.8 קוט"ש לטווח נסיעה של 460 ק"מ.
תיבת הילוכים – אוטומטית הילוך יחיד.
עיצוב חיצוני – הנירו, מעוצב בתצורת קרוסאובר המשלב אלמנטים המדגישים חדשנות. החזית כוללת את קו עיצוב היצרן עם "אף הנמר" של קיה, המשתרעת ממכסה המנוע לכונס צר שחובר לפגוש אגרסיבי במרכזו מכסה לשקע הטעינה שכולל יחידות תאורה מעוצבות בשילוב לד, כונס צר עטור ניקל, כונס תחתון רחב בגוון שחור ופנסי ערפל.
הצד, מרכב גבוה ודינאמי משלב עם קווי זרימה מודגשים, הדלתות רחבות וחלונות מאחור כהים. המפגש של עמודי קורת הC – מאחור בצורת הבומרנג דו-גוונית, בשילוב עם יחידת התאורה ופנסי הלד האחוריים מוסיפים לסטייל הספורטיבי של הרכב. הסף התחתון בדלתות עם מגן פלסטיק וכך החיפוי לקשתות גלגלים, חישורי האלומיניום בעיצוב ספורטיבי.
מאחור, הסגנון ספורטיבי. בקו הגג ספוילר גדול ועמוק, שמשה פנורמית רחבה, לצידה פנסי ההלד האדומים בצורת בומרנג על הכנף. דלת תא מטען רחבה. הפגוש בשילוב סף תחתון כסוף בשילוב יחידות תאורה.
עיצוב פנימי – מודרני, עם חלל פנים רחב ונקי בשילוב חומרים איכותיים. הפנל, רחב ועמוק דו מפלסי במרכזו, מסך מולטימדיה פנורמי הנמשך לרוחב החלק הקדמי לצדו לוח מחוונים הדיגיטלי עם תצוגה בגודל 10.25אינץ', המקנה לסביבת הנהג מראה אלגנטי ועתידי. מתחת למסך המרכזי שוכנת שדירת מתגי תפעול למידע בידור ובקרת אקלים. פנל ההילוכים מהודר וכולל חוגה סיבובית להעברת הילוכים. גלגל ההגה בעל 2 צלעות ומרכזו שטוח, המושבים מרווחים ומהודרים באריג בשילוב עור. התקרה גבוהה. דפנות הדלתות מעוצבות כאשר משענת היד במפלס גבוה ומשופעת לגובה הפנל.
תחזוקה – טיפולים בכל 15,000 ק"מ או שנה.
מבחן כביש – הנירו החשמלי, מספק 204 כ"ס עוצמתיים ושקטים כאשר זמן תאוצה מתקבל בתוך 7.8 שניות. גודל הסוללה בקיבולת של 64.8 קוט"ש שמאפשרת טווח נסיעה חשמלית של 460 ק"מ. הביצועים עוצמתיים שקטים המאפיינים רכב חשמלי והם חסכוניים באנרגיה. תהליך הטעניה הרגנרטיבית יעיל ונוח בזכות מנופים בהגה לתפעול רגישות הבלימה שמאפשרת נהיגה עם דוושה אחת. במבחן שלנו קבלנו לכל 1 קוט"ש 6.5 ק"מ בכביש שמעידים על טווח ריאלי של כ-420 ק"מ. התנהגות כביש איכותית, כאשר מערכות הבטיחות הרבות תורמות ליציבות ולשליטה. כיול המתלים רך ומרוסן ההיגוי, נוקשה ומדויק וכולל תיקונים אקטיביים בעת סטייה מנתיב ומרכוז נדרש למרכז הנתיב. מערכות הבטיחות רבות בהם: מערכות אקטיביות ואדפטיביות לזיהוי רכבים בשטח מת ומניעת התנגשות, התרעה ובלימה שרכב חוצה מאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, מצלמות היקפיות חיישני חנייה ועוד שתורמות ליציבות ולשליטה בטוחה. התרעות בטיחות מתקבלות באופן ויזואלי ואף ברעד מרתיע בהגה. הנדסת האנוש מעולה, כאשר סביבת הנהג מרווחת נשלטת ונעימה. משענות היד מרווחות ועולות לגובה הפנל הקדמי, ממש ייחודי ונוח. תאי האחסון בהם צרים. למרות היותו של הדגם היברידי-חשמלי, ניתן לגרור עמו גרורים במשקל של עד 750 ק"ג. תנוחת הישיבה גבוהה, שדה הראייה נרחב מלפנים ומאחור אולם צר במראות הצד. מרווח הפנים מרשים בגודלו. רמת האבזור איכותית ומשופרת עם מולטימדיה מתקדמת תומכת עברית וחיבור אלחוטי, ואף מערכת ניווט וויז וחבילת גלישה. הנהיגה בנירו החדשה איכותית ומהנה.
יתרונות- ביצועי מנוע, תיבת הילוכים, טווח נסיעה חשמלי, טעינה רגנרטיבית, צריכת חשמל, התנהגות כביש, רמת בטיחות, רמת אבזור, עיצוב, הנדסת אנוש, מרווח פנים לרגליים, נפח תא מטען, רוחב מושב אחורי, טעינה אלחוטית, כושר גרירה.
חסרונות – נפח תא מטען, מראות צד קטנות, תאי אחסון בדלתות צרים, תפעול מזגן, ללא גג שמש, מחיר קנייה גבוה.
סיכום – הנירו החדשה מבשרת טוב לקטגוריית הקרוסאוברים החשמליים. עם טווח נסיעה יעיל, במבנה גדול ועיצוב מרשים, מרווח, איכותי וכך גם הביצועים שלה. במכלול הנתונים וביחד עם רמת האבזור לבטיחות ולנוחות הנוסעים, התמורה הולמת שמדובר במכונית חשמלית.
מפרט טכני
תיאור | נתונים |
המנוע | מנוע חשמלי 358 וולט |
הספק (כ"ס ) משולב | 6000-9000/204 |
מומנט (קג"מ ) משולב | 0-6000/26 |
תיבת הילוכים | אוטומטית הילוך ישיר |
אורך ( מטר) | 4,420 |
רוחב (מטר) | 1,825 |
גובה (מטר) | 1,570 |
בסיס גלגלים (מטר) | 2,720 |
מידת צמיגים | 215/55/17 |
נפח תא מטען (ליטרים) | 475 |
תכולת סוללה חשמלית (KWh) | 64.8 |
משקל עצמי (ק"ג) | 1757 |
יחס משקל הספק (ק"ג / כ"ס) | 1/8.6 |
מרווח רגלים (ס"מ) | קדמי: 54 אחורי: 29 סה"כ: 83 |
רוחב מושב אחורי (מטר) | 1.30 |
תאוצה 0-100 קמ"ש (שניות) | 7.8 |
מהירות מרבית קמ"ש | 167 |
טווח נסיעה חשמלי – יצרן (ק"מ) | 460 |
טווח נסיעה חשמלי – מבחן (ק"מ) | 420 |
טווח ק"מ / ל- 1 קוט"ש | 6. |
צריכת חשמל יצרן (Wh / ק"מ) | 162 |
צריכת חשמל מבחן (Wh / ק"מ) | 150 |
אחריות לרכב | 5 שנים או 100 אלף ק"מ |
אחריות לסוללה | 7 שנים או 150 אלף ק"מ |
בטיחות
תיאור | קיים ברכב | מפרט |
בלימה אוטומטית בעת חירום | כן | |
ניטור מרחק מלפנים | כן | |
בקרת סטייה מנתיב | כן | |
זיהוי הולכי רגל ובלימה | כן | |
זיהוי כלי רכב בשטח מת | כן | |
מערכת למניעת התנגשות צד | כן | |
זיהוי רכב דו גלגלי ובלימה | כן | |
זיהוי תמרורים | כן | |
בקרת שיוט אדפטיבית | כן | |
בקרת מהירות חכמה | כן | |
בלימה שרכב חוצה מאחור | כן | |
התרעה לשכחת ילד ברכב | לא | |
התרעה למצב עייפות נהג | כן | |
התרעה להיסח דעת נהג | לא | |
התרעה לפתיחת דלתות | כן | |
שליטה באורות גבוהים | כן | |
הכנה למנעולי אלכוהול | לא | |
בלם חנייה חשמלי | כן | |
פנסי ערפל קדמיים | כן | LED |
גלגל חליפי | לא | ערכת ניפוח |
כריות אויר | כן | 8 |
ביטול כרית אויר לנוסע | כן | |
חגורות בטיחות עם קדם מותחן | כן | |
חיישני חגורות בטיחות | כן | |
התקני ISOFIX לעגינת ילדים | כן | |
מבחני ריסוק- 5 כוכבים
EURO NCAP |
בוגרים | 91% |
ילדים | 84% | |
הולכי רגל | 76% |
אבזור
תיאור האבזור | קיים ברכב | מפרט |
מערכת שמע מקורית | כן | |
מערכת מולטימדיה | כן | מסך בגודל " 10.25 |
דיבורית | כן | |
מערכת ניווט | כן | WAZE |
חבילת גלישה | כן | |
חיבורי אודיו | כן | USB Type c |
Android Auto | כן | |
Appele Car Play | כן | |
בקרת אקלים | כן | |
פתחי אוורור מאחור | כו | |
חיישני חנייה | כן | אחוריים |
מצלמת רוורס | כן | |
בקרת שיוט | כן | |
גלגלי סגסוגת אלומיניום | כן | |
מפתח התנעה חכם | כן | |
הגה מתכוונן גובה / עומק | כן | |
כיוון חשמלי למושבים | כן | לנוסע |
גג שמש חשמלי | כן | |
מראות צד מתקפלות | כן |
תמונות נוספות: