צי הליסינג של שלמה SIXT ינוהל בטכנולוגיית RF


צי רכבי הליסינג וההשכרה של קבוצת שלמה
Sixtהוא הצי הראשון בענף הרכב בישראל, שינוהל מרחוק באמצעות טכנולוגיית RF
7/4/2013
קבוצת שלמה Sixt, קבוצת הרכב הגדולה והמובילה בישראל, מבצעת מהלך נוסף המחזק את מעמדה כקבוצת הרכב המתקדמת ביותר בישראל בחדשנות טכנולוגית. הקבוצה החלה בהטמעה של פרויקט Rfidלניהול צי רכבי הליסינג וההשכרה מרחוק, בעזרת טכנולוגית RF. שלב הפיילוט הסתיים לאחרונה בהצלחה, והליך פריסת ההתקנות בכל הרכבים יארך כשלוש שנים בחברת הליסינג וכשנה וחצי בחברת ההשכרה, בעלות מוערכת של כמיליון ש"ח. קבוצת שלמה Sixtהיא הראשונה בענף הרכב אשר תוכל לתקשר עם רכבי הצי שלה מרחוק.
הפרויקט כולל מערכת תוכנה משולבת כרטיס
RF , המאפשרת העברה וקליטה מרחוק של מסרים ברכב, באמצעות מערכות מידע ומכשירי קצה ניידים, כגון מסופונים, של חברות ההשכרה והליסינג. הטמעת המערכת מתבצעת כך שבשלב התקנת מיגון הרכב מותקן ברכב כרטיס Rfid. הכרטיס מבצע תקשורת דו-כיוונית מול מחשב הרכב ומול שרתי מערכות המידע בעזרת Base Stationמקומי מוצפן. היכולת לתקשר עם הרכב מתאפשרת לכל רכב הנמצא במגרשי וסניפי החברה, וכן בחצרות הלקוחות בהן יש פריסת אנטנות. תקשורת מרחוק מאפשרת מגוון רחב של פעולות. באמצעות מסך מערכת המידע, ניתן למנוע את היכולת להניע את הרכב להחליף את קוד המיגון שלו לזהות את מיקומו לקרוא נתונים ממחשב הרכב ולבצע פעולות רבות נוספות. בנוסף, המערכת מאפשרת להגדיר חוקים ותזמונים המתירים ו/או אוסרים ביצוע פעולות ברכב. למשל, נוהל Good Night, הקובע כי בכל יום בשעת לילה מסוימת נכנסים הרכבים למצב שינה, ומרגע ההפעלה לא ניתן להניע את הרכבים. בבוקר, עם הגיעה של השעה שהוגדרה מראש, מעירה המערכת את הרכבים ומחזירה אותם לפעילות מלאה. לדברי יובל שני, מנהל מערכות המידע בקבוצת שלמה Sixt, כחברה שירותית המקדמת תהליכי מודרניזציה, גאה להמשיך ולהוביל את המהפכה הטכנולוגית בענף. ניהול מרחוק של צי הרכב של החברה מהווה מהלך חדשני שלו יתרונות רבים, ביניהם חיסכון בזמן עבודה רב בעת איתור הרכבים, קיצור תהליך השירות מול הלקוח בקבלת ומסירת הרכב, מניעת נסיעות לא "חוקיות" ועוד. מהלכים אלה ואחרים מאפשרים לנו לייעל את תהליכי העבודה בחברה ולשפר באופן מתמיד את השירות שמקבל הלקוח הסופי".
קבוצת שלמה Sixt,מפעילה צי פעיל של למעלה מ- 70,000 כלי רכב.
הקבוצה כוללת מגוון פעילויות בתחום הרכב, בכלל זה, חברת השכרה, ליסינג תפעולי, ליסינג פרטי, מכירת רכב מיד ראשונה, חברה לביטוח, רשת מוסכים ושירותי דרך וחברת הליסינג והשכרה ברומניה.
להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg