ציי רכב- ניהול נשי בענף גברי



ראיון עם מאיה שרון- מנהלת מגזר ציי-רכב של חב' דוד לובינסקי יבואנית פיג'ו, סיטרואן ו- MG
9/2/2012
מאיה שרון, היא ללא ספק תגלית ניהולית בציי הרכב. היא נכנסה למחלקה ב- 2011 עם המון דרייב, בכדי לקדם את המותגים מצרפת ולא פחות את רמת השירות ושביעות רצון הלקוחות. נפגשנו עמה לראיון מיוחד לסיכום שנת פעילות ובעיקר לברר על עתיד הצפוי לנו בשוק הרכב בשנת 2012.
1.האם יש הבדל בין ניהול נשי ובין ניהול גברי בעולם הרכב?
אין הבדל בין ניהול גברי לניהול נשי. ניהול נכון זה ניהול שמביא תוצאות. אין חשיבות בתחום הזה.
2.רכב זה תחום גברי כיצד אישה משתלבת בתחום?
בקלות. אני מביאה את היכולת האישית שלי ביצירה ותחזוק קשרים אישיים ארוכי טווח ויכולת "פתיחת דלתות" בקרב מקבלי ההחלטות. זה לא טריוויאלי שאישה בתפקיד בכיר עוסקת בתחום הרכב- אך בסופו של דברי כולם נמדדים בביצועים.
3.מה גילית במהלך עבודתך , בכל הנוגע לקשר עם עמיתים בחברות אחרות (לקוחות)?
נהוג לחשוב שענף הרכב הוא סוג של קליקה גברית סגורה, אך נוכחתי לגלות כי גם מקבלי ההחלטות הבכירים ביותר פתוחים לכל יוזמה, שיתוף פעולה, אשר עשוי לקדם את האינטרסים המשותפים במיוחד לאור השוק האגרסיבי והפתוח שמאתגר את כולנו.
4.האם יש קשר עם חברת האם בצרפת בכל הקשור לקידום צרכי ציי הרכב ?
כמובן שכן. זה לא חדש שהקשר של הנהלת קבוצת לובינסקי עם החברה האם הוא קשר הדוק ובעל אופי חם ומשפחתי. זהו קשר שמבוסס על 75 שנה של עבודה משותפת אשר הביאה תוצאות מכובדות. ולכן, מצד אחד אני מיישמת הלכה למעשה את הסטנדרטים הגבוהים של היצרן מאירופה תוך התאמתם והקפדה יתרה על ישומם המלא בשיטות השיווק והמכירה להעצמת המותגים והתוצאות.מצד שני, היצרן פתוח וקשוב לקידום צרכי המחלקה ומסייע ותומך כשאנו פונים אליו. בעיקר לקראת עסקה גדולה שדורשת גמישות מצדו בנושא של מלאי, אספקה וכו'.
5.עברת שנה לא קלה עם כניסתך לתפקיד ב- 2011. מצד אחד דגמים חדשים ואטרקטיבייים לציי הרכב, מצד שני מחסור חמור במלאי כיצד התמודדת?
אכן שנה מאתגרת במיוחד . עם כניסתי לתפקיד עסקתי בעיקר בהרחבה ,בבניה נכונה והתאמת המבנה של מחלקת ציי רכב לצרכים ולדרישות מצד ההנהלה להישגים משמעותיים , המשכתי בהטמעת שיטות ניהול ,מדידה ובקרה במחלקה, וכלה בהצבת האנשים הנכונים לתפקידים הנכונים ,ולאחר שעשיתי זאת, כל אתגר התמודדות כמו השקה מצד אחד וחוסר מלאי מצד שני עברו בהצלחה יתרה , בד בבד שינוי טקטיקות שיווקיות בהתאם למלאי קיים והעברות מרכז הכובד לחוזקות הקיימות . היכולת להתמודד עם המשבר בהצלחה , אפשר לנו לחדד את הזהות הייחודית שלנו ונתן מנוף לשיפור היכולת הביצועית , שאפשרה לנו לעמוד ביעדים בכל זאת ואף לעבור אותם.
6.פרטי מהו שיווק נכון מבחינתך ומה הסוד של ההצלחה?
סוד ההצלחה התאמת הפתרון המוצרי תוך הקשבה אמיתית לצרכי הלקוח, התאמת המוצר ובעיקר את הדרך בה אנו מציגים את הפתרון, וכל זאת תחת מסגרת תקציב ברורה.
7.מהי הכשרתך בתחום הרכב ובמה עסקת קודם לכניסה לתפקיד ענף הרכב?
מאז ומעולם אני בעולם הרכב. בחרתי בעולם הרכב בגלל האתגר ובמיוחד לאור העובדה שהתחום נשלט באופן מסורתי ע"י גברים. מלכתחילה מטרתי הייתה להוות גורם משפיע בתחום , אני בתחום הרכב שנים רבות התחלתי מהתפקידים הזוטרים ביותר במגוון מותגים: טויוטה, רנו ,ניסאן וכיום פיג'ו , סיטרואן ו MG , במהלך השנים צברתי ניסיון רב בניהול עם יכולת וקידום פרויקטים, תוך שימוש בניסיון הרב במו"מ מורכבים והבנה עמוקה בתהליכי מכירה ומוטיבציות רכישה.
8.את מגדירה את עצמך כפריקית נהיגה, חובבת ספורט מוטורי, נהגת אופנועים אולי?
לא. אני מגדירה את עצמי כחובבת רכבים , מתעניינת בעולם הרכב באופן כללי, מעריכה דגמים איכותיים המעניקים לנהג תחושה של חוויה בנסיעה. אולי זאת הסיבה שאני עכשיו בפיג'ו ,סיטרואן וMG , כרגע נוסעת על 3008 ומרגישה כמו מלכת הכביש
כשאת על הכביש מה הדבר הבולט ביותר בעיניך בכל הנוגע לנהג הישראלי ובמיוחד ביחסו לנהגות?
לדעתי.. הדבר הבולט ביותר שכל נהג מתייחס לרכבו בצורה שונה ומיוחדת ובעיקר יש לו יחס אישי וערך רגשי לרכבו, כנ"ל לנהגת.
9.איזה אביזר חסר לך במכונית שהיית מציעה אותו ליצרן הרכב?
לשמחתי, רכבים רבים אותם אני משווקת, רמת הגימור ללקוח הפרטי ולציי רכב זהה ומאובזרת במיוחד, היכולות האירופאיות לספק את צרכי הלקוח הישראלי הן מהגבוהות, ואנו מקפידים על רמה מפנקת תוך שימוש במכלולים מתקדמים ואמינות מוצר גבוהה. אי לכך הייתי מציעה לשלב מערכות בטיחות נוספות בפיתוח ישראלי המתריעות והמסייעות למניעת תאונות למען שמירה על חיי אדם.
10. האם הצבע של המכונית האם הוא משקף את אופיו של הנהג ומה הצבע האהוב עליך?
הנהג הישראלי מאבזר את רכבו ומקפיד על נראות הרכב בה הוא נוהג. אנו מציעים מגוון רחב ועשיר של צבעים ייחודיים המסייעים לנהג לבחור את הצבע הייחודי לו ,אני מחבבת מאוד את הצבע המוצע בסיטרואןC4 בשם אפור פלואיד- בעל גוון ירוק מעניין מיוחד ואלגנטי
11. האם הצלחת מותג באה לידי ביטוי בכמות המכוניות שעל הכביש או בתדמית שלהן?
יש קשר ישיר וברור בין כמות הרכבים שעולים על הכביש מול תדמית של מותג. התדמית משפיעה על הביקוש והדרישה מצד הלקוח . ומצד שני ככל שתעלה כמות כלי הרכב הנוסעים בכבישי ארצנו כך ייתפס הרכב כמוצלח יותר . בישראל במיוחד…
12. איך הופכים מכונית סינית למותג מבוקש? מחיר, רמת בטיחות, או דבר אחר?
ישנם מס' גורמים עיקריים המשפיעים על הצלחת מותג:
1.איכות המוצר ומכירתו.
2.הגוף המקדם אותו.
3.בחירת אסטרטגיה ,טקטיקות ויישומן.
4. שיטות הקידום של המוצר.
במקרה זה מותג סיני אינו שונה מכל מותג אחר בכל תחום ,נהפוך הוא- ישנה נכונות ללמוד, לייצר דרישה ולכבוש שווקים חדשים וכל זה בא לטובתנו. למותג זה יש יתרון משמעותי מול מתחריו עקב רמת אבזור מפוארת כבר בדגם הסטנדרטי ומאידך מחיר אטרקטיבי ותחרותי.
13. מכונית חשמלית- לפיג'ו וסיטרואן דגמים חשמליים האם תשווקו אותם, ובכלל איך נראה לך עתיד מכונית חשמלית בישראל?
פיג'ו וסיטרואן רואים בשוק הרכב החשמלי כשוק ראוי מתפתח שיתאים בד"כ לערים עירוניות צפופות המזהמות ולכן יצאו עם שני דגמים עירוניים קטנים שמתאימים לשוק עירוני צפוף וקצר טווח ,עדיין לא נראית באופק טכנולוגיה שטווח הנסיעה שלה הוא גדול מספיק כמו רכבי הבנזין ולכן העתיד עדיין לוט בערפל.
14. שנת 2012 מה התחזית שלך למגמות השוק לשמה הקרובה ומה יהיו החידושים שלכם בחברת דוד לובינסקי?
שנת 2012 תאופיין בתחרות על פלחי השוק תגדל בצורה משמעותית, יהיה קושי רב במסגרת השוק המשוכלל, בו כל יבואן יהיה מעוניין לשמור על נתח השוק שלו ואף להגדילו. אנחנו בקבוצת לובינסקי נתמודד עם כל האתגרים הרבים בשוק ,החדרת דגמים חדשים העונים על דרישות השוק המשתנה קרי: דגמים בסגמנט המיני, צרכני הדלק החסכוניים , הרחבת ההיצע בעולם המסחרי והסעה קלה, תוך תמחור אגרסיבי, והקפדה יתרה על רמת מקצועיות גבוהה ונגיעה בכל לקוח.
אנו נשיק השנה מס' דגמים מאוד חשובים לקהל הישראלי :C3 פיקאסו טנדרון דיזל עם תיבת הילוכים רובוטית, 208 , MG-350 וישנם עוד הפתעות רבות השנה בתחום המכוניות המסחריות.
להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg