תוצר: סיטרואן דגם:C-4 Comfort
קבוצת הרכב: משפחתית קבוצת רישוי: 3 דרגת זיהום: 4
שנת ייצור: 2015 ארץ ייצור: צרפת קוד דגם: 0817-0074 דרגת בטיחות: 1
תיאור:C4 המשפחתית של סיטרואן, מתחדשת במנוע בטכנולוגיית ה- PURTECH החדשנית, הוא בנפח 1.2 ליטר, שקט וחסכוני בזיהום ודלק. תיבה אוטומטית חדשה יפנית מתוצרת Aisin השילוב מביא לביצועים משופרים. ה- C-4 שומרת על המסורת בנוחות שלה באיכות ובחוויית הנהיגה.
מנוע וביצועים – טורבו בנזין מסדרת Puter Tech בנפח של 1.2 ליטר. מספק 130 כ"ס ומומנט של 23.5 קג"מ. מערכת עצור וסע למנוע, מדוממת בעצירה לחיסכון. דרגת הזיהום 4 .
תיבת הילוכים – אוטומטית, מתוצרת החברה היפנית Aisin עם 6 הילוכים וטיפטרוניק להעברת הילוכים באופן ידני. מצב ספורט, ונהיגה על גבי קרח.
בטיחות אקטיבית – 6 כריות אוויר, נטרול כרית אוויר לנוסע. חגורות בטיחות עם קדם מותחן, התראה קולית וויזואלית לאי חגירה של כל הנוסעים. התקני איזופיקס לעגינת מושבי בטיחות לילדים. משענות ראש מתכוונות לארבעה מצבים. נעילת דלתות אוטומטית בתחילת נסיעה. פנסי לד בחזית, פנסי ערפל קדמיים.
בטיחות פסיבית – 6 כריות אוויר, מנגנון לנטרול כרית נוסע. חגורות בטיחות עם קדם מותחן ומגבילי עומס, התראה קולית לאי חגירתם לכל הנוסעים, התקני איזו פיקס לעגינת מושבי בטיחות לילדים. הדלקת מאותתים, בעת בלימת חירום.
מבחני ריסוק – 5 כוכבים ב מבחני ריסוק EURO NCAP.
עיצוב חיצוני – דינאמי ויוקרתי. בחזית מכסה מנוע משתפל לכונס אוויר עליון ועליו סמל היצרן בקווי ניקל. פנסי החזית, בעיצובם החדש עם שתי אלומות אור ומשתלבים בכנפיים. מתחתם כונס תחתון עם רשת רחבה ובשילוב פנסי ערפל עגולים וספוילר תחתון. עיצוב הצד זורם בקווי אורך בחלק עליון ובתחתון כשבולטים קשתות רחבות וגלגלי מגנזיום מהודרים. החלק האחורי בעיצוב ספורטיבי עם ספוילר מהודר ואנטנת גג ומודגש על ידי שמשה צרה ופנסים מעוצבים בדלת תא המטען קמורה ומעוגלת שבמרכזה סמל היצרן.
עיצוב פנימי – יוקרתי וספורטיבי, הנדסת אנוש טובה המייצרת מרווח פנים מרשים. פנל קדמי מהודר, רחב ועמוק עשוי גומי שחור.פתחי אוורור מעוצבים במסגרות כרום. פנל מערכות שמע ומזגן ברקע כסוף, כולל צג מולטימדיה, המזגן מצויד במתגים רחבים וכפתורי הפעלה בסיבוב כאשר צג נתונים נמצא במרכז הפנל. פנל ההילוכים רחב ומהודר עם מסגרת כסופה וידית ההילוכים מהודרת בניקל. לוח השעונים מעוצב ברקע שחור ומציג שלושה גלילים אנלוגיים שבמרכזם תצוגה דיגיטאלית ומחוג הנע בקוטר חיצוני. תאורת פנים תלת ממדית מרהיבה. גלגל ההגה, רחב ואיכותי מצופה עור ופסי כרום ובנוי מארבע צלעות וחלקו התחתון קטום. מושבי הנהג והנוסע לצדו נוחים, רחבים ומהודרים ומצוידים במשענות יד מהודרות.
אבזור– מערכת שמע כוללת דיסק, עם צג מולטימדיה מקורית הנשלטת בגלגל ההגה כוללת גם, שקע ל-USB ו- AUX. דיבורית בלוטוס מקורית נשלטת בהגה, מזגן מקורי עם בקרת אקלים. מערכת בקרת שיוט, ומגביל מהירות. מחשב דרך, ארבעה חלונות חשמל ודלתות בנעילה חשמלית, מראות צד מתכוונות ומפשירות חשמלית, גלגל הגה מצופה עור מתכוונן לגובה ולעומק. משענת יד בין המושבים. תא כפפות מקורר. גלגלי מגנזיום.
תחזוקה – טיפולים בכל 15,000 ק"מ או שנה.
מבחן כביש – ביצועי מנוע עוצמתיים ושקטים. זמינות הכוח מתקבלת בטווח קצר ביותר. מערכת עצור וסע, מדוממת בכל עצירה ממושכת ומתניעה בעזיבת הבלם, ישנה אפשרות לביטולה. תיבת 6 ההילוכים איכותית וכוללת מערכת טיפטרוניק להעברת הילוכים ידנית. התיבה, מציעה בנוסף מעבר לנהיגה ספורטיבית ולתנאי קרח. השילוב בין המנוע לגיר מתואם היטב ומביא לחיסכון משמעותי בדלק. התנהגות בכביש טובה והיציבות ניכרת. המתלים בכיול קשיח אך במידה שמקנה נוחות מרבית לנוסעים. ההיגוי מדויק וברגישות משתנה. הנדסת אנוש טובה, מסייעת לנהג בשליטה בתפעול מערכות הרכב. שדה הראייה נרחב מלפנים ומהצדדים אך מצומצם בחלון האחורי שהוא הצר. רמת האבזור משופרת ואיכות החומרים מעולה.
יתרונות – מנוע, תיבת הילוכים, בצועים, חסכונית בדלק, התנהגות כביש, רמת בטיחות, אבזור, נוחה לנהיגה.
חסרונות – רוחב מושב אחורי, נפח תא מטען,עיצוב ללא שינוע, עיצוב לוח שעונים ברקע שחור,
סיכום – ה-C4 המכונית משפחתית, קומפקטית ושימושית. הדגם הנוכחי מתחדש בעיצוב הפנסים ומשופר טכנולוגית עם מנוע מסדרת פיור-טק, שאיכותי לסביבה וחסכוני בדלק. תיבת ההילוכים יפנית אוטומטית עם ששה הילוכים. הביצועים משופרים משמעותית. מכללי הבטיחות ואבזור מתקדמים וכוללים מערכת מולטימדיה מקורית.
בטיחות
תיאור
|
קיים/לא קיים
|
מספר
|
ABS– מניעת נעילת גלגלים
|
![]() |
|
EBD– לחלוקת כוחות בלימה
|
![]() |
|
ESP– בקרת יציבות
|
![]() |
|
TCS– בקרת אחיזה
|
![]() |
|
כריות אויר
|
![]() |
6
|
חגורות בטיחות עם קדם מותחן
|
![]() |
|
התראה קולית לאי חגירת חגורות
|
![]() |
5
|
התקני ISOFIX לעגינת ילדים
|
![]() |
|
ביטול כרית אויר לנוסע
|
![]() |
|
גלגל חליפי
|
![]() |
בגודל: מלא
|
מבחני ריסוק– 5 כוכבים
EURO NCAP
|
בוגרים
|
90%
|
ילדים
|
85%
|
|
הולכי רגל
|
43%
|
מפרט טכני
תיאור
|
נתונים
|
המנוע
|
טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטר
|
הספק (כ"ס / סל"ד)
|
5500/130
|
מומנט (קג"מ / סל"ד)
|
1750/23.5
|
תיבת הילוכים
|
אוטומטית 6 הילוכים וטפטרוניק
|
אורך ( מטר)
|
4.329
|
רוחב (מטר)
|
1.536
|
גובה (מטר)
|
1.523
|
בסיס גלגלים (מטר)
|
2.608
|
נפח תא מטען (ליטרים)
|
380
|
נפח מיכל דלק (ליטרים)
|
60
|
משקל עצמי (ק"ג)
|
1240
|
יחס משקל הספק (ק"ג / כ"ס)
|
1/9.53
|
מרווח רגלים (ס"מ)
|
קדמי: 53 אחורי: 26 סה"כ: 79
|
רוחב מושב אחורי (מטר)
|
1.27
|
תאוצה 0-100 קמ"ש(שניות)
|
10.9
|
מהירות מרבית קמ"ש
|
197
|
תצרוכת דלק יצרן (ק"מ / ליטר)
|
1/20.4
|
תצרוכת דלק במבחן (ק"מ / ליטר)
|
1/14
|
תמונות נוספות:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |