המכונית
תוצר: יונדאי דגם:I-25 אינספייר 1.4
קבוצת הרכב: סופר מיני קבוצת רישוי: 2 דרגת זיהום: 4 שנת ייצור: 2011
תיאור – ה- i-25 הוא סופר מיני מסדרת ה- i של יונדאי, מחליפת דגם האקסנט הפופולארי המיוצר משנת 1994. קרוב לוודאי שבשל ההצלחה של האקסנט הוסיף היבואן את השם לדגם החדש. המכונית מיוצרת במידות גדולות, ברמת בטיחות ואבזור גבוהה ביחס למתחרותיה והיא משווקת בישראל בשתי רמות גימור, בשני גדלי מנוע בנזין האחד בנפח של 1.4 והשני 1.6 ליטר וברמות זיהום נמוכות.
מנוע וביצועים – מנוע בנזין 1.4 ליטר המספק 109 כ"ס ומומנט של 13.9 קג"מ. מנוע עם טכנולוגיה מתקדמת ומצויד בשרשרת טיימינג ולא רצועת גומי. ידידותי לסביבה וחסכוני, ביצועים טובים ביחס לנפח המנוע.
תיבת הילוכים – אוטומטית 4 הילוכים ממוחשבת וטיפטרוניק, יעילה ונוחה לתפעול.
בטיחות אקטיבית – מערכות בלימה מתקדמות, 4 בלמי דיסק, מערכות בקרת יציבות ובקרת אחיזה, הגה כוח חשמלי, פנסי איתות במראות צד, תפסני שטיח רצפה מקדימה.
בטיחות פסיבית – שש כריות אוויר, חגורות בטיחות עם קדם מותחן, התראה קולית לאי חגירת חגורות בטיחות, התקני איזופיקס לעגינת מושבי בטיחות לילדים, ניתוק אוטומטי של מערכת הדלק בזמן תאונה, ניטרול אוטומטי של נעילת דלתות בזמן תאונה.
מבחני ריסוק – לא בוצעו מבחני ריסוק.
עיצוב חיצוני – דינאמי, זורם וספורטיבי, החזית בקו העיצוב החדשני ליצרן, עם כונס עליון צר במרכזו סמל החברה. פנסי החזית, מעוצבים, בולטים ומשתלבים בכנפיים. מכסה מנוע בשיפוע חד קדימה בעיצוב זורם כונס תחתון רחב. עיצוב הצד דינאמי עם קווי אורך בשיפוע קדימה. חלונות צד קעורים וצרים, קשתות גלגלים בולטות, וקווי הפנסים בולטים מלפנים ומאחור.
בחלק האחורי -עיצוב ספורטיבי ומעודן, דלת תא המטען עם ספויילר בולט ופס ניקל במרכז, פנסי בלימה רחבים ומעוצבים, פגוש אחורי בולט, שמשה אחורית משופעת ובגג מזדקרת אנטנה ארוכה.
עיצוב פנימי – התכנון, המרווח והעיצוב הפנימי מרשימים ונותנים תחושה של מכונית יוקרתית וספורטיבית, יותר מאשר מכונית סופר מיני,. שילוב של חומרים משופרים בגוונים בהירים, פנל קדמי עמוק ורחב עשוי מפלסטיק קשיח בשילוב עיטורי כרום. לוח השעונים רחב וקריא, שני שעונים אנלוגיים במרכזם צג דיגיטאלי טרפזי לנתוני מחשב הדרך. פתחי אוורור עליונים ופנל מערכת השמע עם צג נתונים רחב עטור מסגרת כרום. מתגים נוחים ומרווחים, פנל מזגן עם כפתורי סיבוב איכותיים ונוחים.ידית הילוכים מהודרת. גלגל ההגה בן שלוש צלעות מעוטרות כרום, צלע מרכזית בצורת טבעת, מרכזו טרפזי לצידו ידיות איתות ומגבים עבות מושבים מרווחים וביניהם מותקנת משענת יד קצרה הכוללת גם תא אחסון. דפנות הדלתות מצוידות במשענות יד מרווחות ומהודרות המצופות בכרום ואריג בד. מלפנים תא אחסון ופנל שקעי העזר למערכת השמע ועוד תאי אחסון מרווחים.
אבזור– רמת האבזור בהחלט משופרת ומפנקת. מערכת שמע מקורית MP3, נשלטת בגלגל ההגה, שקעים ל-USB,AUX ו ipod, מזגן מקורי, מחשב דרך, נעילת דלתות וחלונות חשמליים, מראות צד מתכוונות חשמלית, איתות במראות צד, גלגל הגה מתכוונן לגובה, משענת יד ותא אחסון, תא אחסון למשקפיים.
תחזוקה –טיפולים מדי 20,000 ק"מ או שנה הקודם מביניהם.
מבחן כביש– ביצועי מנוע טובים ושקטים אולם נתוני תאוצה איטיים ביחס לנפח המנוע.תיבת ההילוכים פועלת ביעילות ונוחה לתפעול התפעול הידני משפר את יכולת הביצועים. התנהגות כביש טובה בשל מתלים טובים שהם בעלי יכולת טובה לספוג כביש ישראלי טיפוסי. היגוי חשמלי קל ומדויק. תא מטען גדול במיוחד הפותר בעיות משפחתיות של עגלות ועוד.
מכללי הבטיחות האקטיביים משופרים ומעניקים תחושת יציבות ושליטה גם במצבים קיצוניים. הנדסת אנוש טובה ושדה הראייה נרחב גם בזכות מראות הצד הרחבות, המקנות מידע למתרחש בצדי המכונית
יתרונות – רמת בטיחות אקטיבית, ביצועי מנוע, ידידותית לסביבה, אבזור משופר, מרווח פנים ועיצוב משופרים, תדירות טיפולים, נפח תא מטען.
חסרונות – ללא מנגנון ניתוק כרית אוויר, ללא זמזם כיבוי אורות, תאוצה חלשה.
סיכום – ה- i-25, שתכונה אצלנו גם אקסנט מהווה חלופה יעילה ומשופרת לדגם היוצא, היא מרווחת ומאובזרת ברמה גבוהה. מצוידת במכללי בטיחות מתקדמים וביצועיה טובים.
תג מחיר אטרקטיבי הופכים אותה כפתרון יעיל למכונית משפחתית וקומפקטית. הדגם הזה בהחלט מעניק פתרון שימושי יעיל ולא יקר כתחליף למכונית משפחתית.
בטיחות
תיאור
|
קיים/לא קיים
|
הערות
|
ABS– מניעת נעילת גלגלים
|
![]() |
|
EBD– לחלוקת כוחות בלימה
|
![]() |
|
ESP– בקרת יציבות
|
![]() |
|
TCS– בקרת אחיזה
|
![]() |
|
כריות אוויר
|
![]() |
6
|
חגורות בטיחות עם קדם מותחן
|
![]() |
|
התראה קולית לאי חגירת חגורות
|
![]() |
|
התקני ISOFIX לעגינת ילדים
|
![]() |
|
ביטול כרית אוויר לנוסע
|
![]() |
|
מבחני ריסוק
EURO NCAP
|
בוגרים
|
לא בוצעו
|
ילדים
|
לא בוצעו
|
|
הולכי רגל
|
לא בוצעו
|
מפרט טכני
תיאור
|
נתונים
|
המנוע
|
בנזין בנפח 1.4 ליטר
|
הספק (כ"ס / סל"ד)
|
6,300/109
|
מומנט (קג"מ / סל"ד)
|
5,000/13.9
|
תיבת הילוכים
|
אוטומטית 4 הילוכים וטיפטרוניק
|
אורך ( מטר)
|
4.370
|
רוחב (מטר)
|
1.700
|
גובה (מטר)
|
1.450
|
בסיס גלגלים (מטר)
|
2.570
|
נפח תא מטען (ליטרים)
|
465
|
נפח מיכל דלק (ליטרים)
|
45
|
משקל עצמי (ק"ג)
|
1080
|
יחס משקל הספק (ק"ג / כ"ס)
|
1/9.90
|
מרווח רגלים (ס"מ)
|
קדמי: 54 אחורי:25 סה"כ: 79
|
רוחב מושב אחורי (מטר)
|
1.25
|
תאוצה 0-100 קמ"ש(שניות)
|
13.9
|
תצרוכת דלק- במבחן (ק"מ / ליטר)
|
1/11.6
|
תמונות נוספות:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |