תוצר: KGM דגם: טורס LUXURY 4X4
קבוצת הרכב: פנאי שטח קבוצת רישוי: 5 דרגת זיהום: 15 רמת בטיחות: 4
שנת ייצור: 2024 ארץ ייצור: ד. קוריאה קוד דגם: 1566-0010
תיאור: הטורס, רכב SUV C חדש בבית KGM שרכשה את פעילות סאניונג הקוריאנית. העיצוב במורשת המותג המתמחה בייצור רכבי שטח, תוך שילוב אלמנטים המשדרים קידמה, חדשנות וטכנולוגיה. המנוע טורבו בנזין 1.5 ותיבה אוטומטית טיפטרוניק. הנעת גלגלים קדמית או בהנעה כפולה. רמת הבטיחות נטולת מערכות אקטיביות המקובלות בקטגוריה. מנגד רמת האבזור עשירה ומפנקת והמחיר אטרקטיבי עם תמורה הולמת.
מנוע וביצועים – טורבו בנזין GDI בנפח 1.5 ליטר, המספק 163 כ"ס ומומנט של 28.6 קג"מ.
תיבת הילוכים – אוטומטית טיפטרוניק בת 6 הילוכים ומערכת העברה ידנית באמצעות מנופים המצויים בגלגל ההגה.
עיצוב חיצוני – הטורס, משדר עיצוב קשוח. בחזית הרכב, מצוי מכסה מנוע שטוח, גבוה ומובלט בצדדים משטח בולט ושתי ידיות ייחודיות, גריל קדמי דמוי מפלים חדים, בשילוב יחידות תאורה צרות מפנסי לד ובעיצוב עין הנשר המעניקים לטורס מראה חסון, אלגנטי וחדשני. הפגוש אגרסיביים שכולל כונס תחתון, ומגן אבנים כסוף, פנסי ערפל ותפס אדום לאוזן גרירה.
הצד, במבנה SUV גדול, קו הגג ישר בשילוב מסילות אורך, קורת C מאחור מובלטת בגוון כסף. קווי זרימה ישרים ובולטים בכתפי הדלתות ובסף התחתון, החלונות במפלס גבוה וכהים מאחור. קשתות הגלגלים בחיפוי פלסטיק שחור שחובר למגני הסף התחתון, חישוקי סגסוגת בעיצוב ספורטיבי.
מאחור, עיצוב קשוח עם ספוילר בולט בשילוב פנס לד לבלימה, שמשה רחבה, בליטה בדלת המדמה גלגל חליפי, ידית לפתיחת הדלת מימין, יחידות תאורה אנכיות בצדדים, פגוש רחב, בשילוב מגן תחתון אגרסיבי בגוון כסוף.
עיצוב פנימי – מודרני, בשילוב חומרים איכותיים תוך דגש על מרחב פנימי. הפנל, רחב ועמוק, במרכזו מוצב מסך מולטימדיה, פתחי אוורור לרוחב הפנל, מתחתם משטח כסוף המעוצב כמדף. פנל המזגן בצג 8 אינץ' מגע דיגיטלי, לוח המחוונים כולל מסך דיגיטלי 12.3 אינץ'. גלגל ההגה, מהודר וגדול בקוטרו בעל 4 צלעות וחלקו התחתון קטום ומרכזו טרפזי. המושבים מהודרים, בגג חלון שמש וסוכך מעל המושבים הקדמיים, דפנות הדלתות מרווחות ומהודרות.
תחזוקה – טיפולים בכל 15,000 ק"מ או שנה.
מבחן כביש – ביצועי מנוע טובים, עם נתוני הספק ומומנט גבוה במיוחד, שמביאים לזמן תאוצה קצר ביחס למשקל. בידוד רעשים טוב למעט רעש קל מכיוון הצמיגים. תיבת ההילוכים אוטומטית בת 6 הילוכים לרבות מערכת להעברת הילוכים ידנית באמצעות ידית ההילוכים ומנופים המצויים בגלגל ההגה שזה יעיל ונוח. התנהגות כביש טובה, כאשר כיול המתלים רך יחסית ומרוסן ביותר והטורס הדוקה לכביש ומשדרת יציבות. ההיגוי קל ומדויק ומדי פעם לא הכי מתקשר. לגבי תנועה בשטח, הנעת הגלגלים הכפולה שמבחן בגרסת 4X4, כוללת מערכת לשילוב אוטומטי בין ההנעות, ההנעה הכפולה מוגבלת למהירות הרכב. מרווח גחון גדול יחסית ומאפשר מעבר בדרכי שטח בעבירות קלה עד בנונית שמדובר בדגם ההנעה הכפולה. החוסר בגלגל חלופי מגביל את הנסיעה בשטח וחבל. כושר הגרירה נע מ- 500 ק"ג ועד 1,500 ק"ג בגרור עם בלמים. רמת הבטיחות, נטולת מערכות אקטיביות ואדפטיביות הקימות בקרב המתחרות בקטגוריה. מערכת בקרת שיוט אדפטיבית לא נכללת במפתיע. מעבר לזה, רמת האבזור עשירה כאשר מערכות רבות שקימות הם מעבר למקובל בקטגוריה. בהם: מערכת מולטימדיה ידידותית עם תמיכה לאנדרואיד ואפל, פקדים פיזיים לתפעול נגיש ונוח, מערכת בקרת אקלים דיגיטלית, גג שמש קדמי, חימום לכל המושבים שמצופים עור בגוון חום. הטורוס, מרווחת ומהנה לנהיגה ונסיעה.
יתרונות – ביצועי מנוע, מומנט, זמינות כוח, תיבת הילוכים, הנעת גלגלים כפולה, יכולת עבירות בתנאי שטח, עיצוב, מרווח פנימי, רמת אבזור, כושר גרירה, מחיר קנייה אטרקטיבי.
חסרונות – ללא מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, מערכות בטיחות אקטיביות להתרעה ולבלימה, צריכת דלק, חתך צמיגים נמוך.
סיכום – טורס של KGM הינו רכב פנאי שטח קומפקטי, במידות נדיבות בקטגוריה. עיצובו ייחודי ומודרני לרכבי השטח מבית סאניונג, יש כאן פריצת דרך חדשה לתחום ה- SUV בכל הקשור למותג. זה בא לביטוי בעיצוב, ושילוב הטכנולוגיות ובאיכות הנסיעה. התמורה למחיר הולמת ביותר והופכת את הדגם לאטרקטיבי.
מפרט טכני
תיאור | נתונים |
המנוע | טורבו בנזין 1.5 GDI |
הספק (כ"ס / סל"ד) | 500-5500/163 |
מומנט (קג"מ / סל"ד) | 1500-4000/28.6 |
תיבת הילוכים | אוטומטית 6 טיפטרוניק והעברה ידנית |
אורך ( מטר) | 4,700 |
רוחב (מטר) | 1,890 |
גובה (מטר) | 1,720 |
בסיס גלגלים (מטר) | 2,680 |
מידת צמיגים | 245/45/20 |
נפח תא מטען (ליטרים) | 599 בקיפול מושבים: 1662 |
נפח מיכל דלק (ליטרים) | 50 |
משקל עצמי (ק"ג) | 1693 |
יחס משקל הספק (ק"ג / כ"ס) | 1/10.3 |
מרווח רגלים (ס"מ) | קדמי: 53 אחורי: 30 סה"כ: 83 |
רוחב מושב אחורי (מטר) | 1.31 |
תאוצה 0-100 קמ"ש (שניות) | 1/10.9 |
מהירות מרבית קמ"ש | 191 |
תצרוכת דלק יצרן (ק"מ / ליטר) | 1/11 |
תצרוכת דלק במבחן (ק"מ / ליטר) | 1/10.5 |
בטיחות
תיאור | קיים ברכב | מפרט |
בלימה אוטומטית בעת חירום | כן | |
ניטור מרחק מלפנים | כן | |
בקרת סטייה מנתיב | כן | תיקון היגוי אקטיבי |
זיהוי הולכי רגל | כן | |
זיהוי כלי רכב בשטח מת | כן | |
מערכת למניעת התנגשות צד | לא | |
זיהוי רכב דו גלגלי | כן | |
זיהוי תמרורים | לא | |
בקרת שיוט אדפטיבית | לא | |
בקרת מהירות חכמה | לא | |
בלימה שרכב חוצה מאחור | לא | |
התרעה לשכחת ילד ברכב | לא | |
התרעה למצב עייפות | לא | |
התרעה להסחת דעת נהג | לא | |
התרעה לפתיחת דלתות | לא | |
הכנה להתקנת מנעולי אלכוהול | לא | |
בלם חנייה חשמלי | כן | |
פנסי ערפל קדמיים | כן | |
גלגל חליפי | לא | ערכת תיקון |
כריות אויר | כן | 7 |
ביטול כרית אויר לנוסע | כן | |
חגורות בטיחות עם קדם מותחן | כן | |
חיישני חגורות בטיחות | כן | 5 נוסעים |
התקני ISOFIX לעגינת ילדים | כן | |
מבחני ריסוק- לא בוצעו
EURO NCAP |
בוגרים | לא בוצעו |
ילדים | לא בוצעו | |
הולכי רגל | לא בוצעו |
אבזור
תיאור האבזור | קיים ברכב | מפרט |
מערכת שמע מקורית | כן | 4 רמקולים |
מערכת מולטימדיה | כן | מסך בגודל "9 |
מערכת ניווט | ||
חיבורי אודיו | כן | USB |
Android Auto | כן | |
Appele Car Play | כן | |
בקרת אקלים | כן | |
פתחי אוורור מאחור | כן | |
חיישני חנייה | כן | אחוריים קדמיים |
מצלמת רוורס | כן | |
גלגלי סגסוגת אלומיניום | כן | |
מפתח התנעה חכם | כן | |
הגה מתכוונן גובה / עומק | כן | |
כיוון חשמלי למושבים | כן | לנהג |
גג שמש חשמלי | כן | |
מראות צד מתקפלות | כן |
תמונות נוספות: