GAC הציגה פיתוחים להפחתת גודל הסוללות ומשקלם

מאז תחילת השנה, הציגה ענקית הרכב הסינית GAC מגוון חידושים טכנולוגיים בעולם הרכב, אך המצאות וחידושים רבים טרם נחשפו. השבוע קיימה החברה את יום הטכנולוגיה השנתי השלישי שלה (GAC TECH DAY) והציגה במסגרתו חלק מהפיתוחים המסעירים החדשים של מרכז המחקר והפיתוח שלה.

GAC מחויבת לקידמה ופיתוח לצד חסכון כלכלי לצרכנים באמצעות ניהול אנרגיה יעיל. בהתאם, אנרגיה חדשה שיחקה תפקיד מרכזי ביום הטכנולוגיה השנתי. בין החשיפות המרכזיות ביום הטכנולוגיה: "אסטרטגיית כוכבי הניטרונים" (Neutron Star Strategy) של GAC, שמטרתה להוות צוהר לעידן חדש של תחבורה חסכונית בפחמן. באמצעות מחקר מעמיק ואינטנסיבי של אפליקציות תאי חשמל וליבות אלקטרוניות, GAC תמשיך במשימתה לייצר סוללה דמוית כוכב ניטרון: קטנה, ועם זאת טעונה בכוח ומהירות עצומים. כחלק מאסטרטגיה זו, הוצגה גם טכנולוגיית אלקטרודות הסיליקון-ספוג של GAC. לאחר שנים של מחקר, GAC הצליחה לפתור בעיות הקשורות בסיליקון בסוללות גדולות, ופיתחה באופן עצמאי "טכנולוגיית סוללת פלטת ספוג-סיליקון שלילית". טכנולוגיה זו הופכת את יריעת הסיליקון השלילית בתוך הסוללה לרכה ואלסטית כמו ספוג, ובכך מחזקת אותה כנגד בלאי וקרעים כתוצאה מטעינה, ומעניקה לה יותר מקום אחסון. הטכנולוגיה מאפשרת הפחתת גודלה של סוללה יחידה ב-20% ואת משקלה ב-14%.

בנוסף הציגה GAC טכנולוגיית טעינה סופר-מהירה, המאפשרת טעינה של סוללת רכב חשמלי מ-0% ל-80% ב-16 דקות בלבד. המצאה זו צובעת בורוד את עתיד ענף הרכבים החשמליים. עוד הוצגה מערכת הנהיגה החכמה 4.0 ADIGO, הכוללת מערכות חדישות של Auto Pilot ושינון הרגלי נהג. המערכת המשודרגת מאובזרת ב-31 חיישנים חכמים, התומכים במאפיינים כדוגמת שליטה בנתיבים, החלפת נתיבים אוטומטית, עקיפה אוטומטית ומעבר אוטומטי בצמתים ופונקציות כניסה. המערכת משחררת לגמרי את ידיו ורגליו של הנהג ומקלה על עייפות הנהג וכוללת מערכת לשינון דפוסי החנייה המתאימה את עצמה לצרכי והרגלי המשתמש. בעתיד תמשיך קבוצת GAC להתמקד בפריצות דרך טכנולוגיות בתחומי ליבה כגון כמו קשרי נטוורקינג ואנרגיה חדשה, לשפר את כוחה הטכנולוגי וליצור מנוע טכנולוגי (GAC MOTOR) בעל ערך מוסף. בין היתר הודיעה החברה על כוונתה להשקיע כ-500 מיליון יואן (כ-80 מיליון דולר) בהגדלת כושר הייצור במפעל החכם שלה לכ-200 אלף רכבים, כבר בתחילת 2022.

(Guangzhou Automobile Corporation) GAC היא אחת מיצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין, החברה מייצרת כ- 2.5 מיליון רכבים בשנה, ממגוון סגמנטים וממגוון סוגי הנעה, מעסיקה כ-800,000 עובדים ומדורגת במסגרת דירוג פורצ'ן כאחת מ-200 החברות הגדולות בעולם. קבוצת GAC הוקמה בשנת 1955 ולאורך השנים מיצבה עצמה כיצרנית מובילה ונקשרה בשיתופי פעולה עם יצרנים גלובאליים אחרים כדוגמת טויוטה, הונדה ומיצובישי. לאחרונה חתמה GAC על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי עם טויוטה העולמית לפיתוח משותף של טכנולוגיית הנעה מימנית. כיום משווקים כלי הרכב של החברה בכ- 25 מדינות שונות בדרום אמריקה, אסיה והמזרח התיכון והיא פועלת לפתיחתם של שווקים רבים נוספים כחלק מהתפרשותה הגלובלית המואצת. בנוסף, לחברה מרכזי פיתוח בארה"ב (עמק הסיליקון ודטרויט) וכן מרכז עיצוב בלוס אנג'לס. מבין חברות הבת של GAC, בולטת חטיבת GAC NEW ENERGY, המתמחה ברכבים ירוקים, ומייצרת בין היתר את רכב ה- SUV החשמלי, 3GE, ואת דגמי ה- AION אשר ייובאו לישראל. אוריון מוביליטי, מבית קבוצת יוניון, אחת מקבוצות הרכב הגדולות והמשמעותיות בישראל, הינה יבואנית הרכב הראשונה והיחידה בישראל המשווקת רכבים חשמליים בלבד.

להדפסה

שיתוף המאמר:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg