תוצר: BYD דגם: Comfort סיל U
קבוצת הרכב: פנאי שטח קבוצת רישוי: 5 דרגת זיהום: 1 רמת בטיחות: 7
שנת ייצור: 2024 ארץ ייצור: סין קוד דגם: 1014-0021
תיאור: סיל U שהינו רכב במבנה SUV החשמלי גבוה השלישי בסדרה מבית BYD. העיצוב אלגנטי ודינאמי בסטייל האוקיאנוס וגלי הים. העיצוב הפנימי נקי, מודרני ואיכותי. מנוע חשמלי קדמי המספק 218 כ"ס, סוללת 71.8 קוט"ש עם טווח של 420 ק"מ. מידות הרכב גדולות ומרווחות מבפנים. רמת הבטיחות גבוהה ומעניקה תחושת יציבות. רמת האבזור עשירה ומפנקת והתמירה למחיר מעולה.
מנוע וביצועים – חשמלי קדמי, המספק 218 כ"ס ומומנט של 31.6. הסוללה בקיבולת של 71.8 קוט"ש, טווח נסיעה של 420 ק"מ. הנעת גלגלים קדמית.
תיבת הילוכים – אוטומטית תמסורת ישירה.
עיצוב חיצוני – אלגנטי, זורם ועתידי. החזית עם חרטום חד ומעוגל, מכסה מנוע קצר בשילוב קווי זרימה. יחידות תאורת לד צרות, ותאורת יום בנפרד. פגוש אגרסיבי ומהודר בשילוב פסי כרום וסף תחתון כסוף.
הצד, כרכב SUV מרשים ויוקרתי. קו הגג משופע לאחור, קווי זרימה בולטים וחדים בכתפי הדלתות, בכנפיים ובסף תחתון שכולל סף מדרכה כסוף. דלתות רחבות וחלונות כהים מאחור. חישוקי סגסוגת בעיצוב ספורטיבי.
אחור, עיצוב ספורטיבי, ספוילר בולט בגג, שמשה פנורמית כהה וצרה. דלת מטען מובנית כספוילר בשילוב יחידת תאורת לד רוחבית, פגוש אגרסיבי, בשילוב מגן תחתון כסוף ויחידות תאורה.
עיצוב פנימי – אלגנטי ונקי בסטייל ימי. בשילוב חומרים איכותיים. הפנל רחב ועמוק, בשילוב פנל מבריק ובשילוב תאורת אווירה. צג מולטימדיה מלבני רחב ומסתובב. מתחת פתחי אוורור, פנל הילוכים מהודר שכולל ידית קריסטל מזערית. בין המושבים משטח רחב שכולל תא אחסון ומשענת יד. לוח מחוונים דיגיטלי בגוון בהיר. גלגל הגה מהודר בציפוי עור וכרום במבנה ספורטיבי בעל 3 צלעות וחלקו התחתון קטום. מושבים מרווחים מהודרים בציפוי עור במבנה ספורטיבי, התקרה כוללת גג שמש נפתח ווילון הצללה חשמלי. דפנות הדלתות מהודרות ומרווחות.
תחזוקה – טיפולים בכל 20,000 ק"מ או שנה.
מבחן כביש – הסיל U, במבנה קרוסאובר גבוה ומרשים בעיצובו. הכניסה לרכב, משדרת חדשנות, עם אלמנטים מודרניים ואיכותיים. ה- U שבמבחן, ברמת הבסיס קומפורט עם הנעה קדמית. הביצועים עוצמתיים, בהספק של 218 כ"ס ומומנט גבוה וזמן תאוצה ל- 100 קמ"ש שמתקבל בתוך 9.3 שניות. סוללת הבלייד הייחודית למותג, בקיבולת של 71.8 קוט"ש עם טווח של 420 ק"מ. בתהליך הטעינה הרגנרטיבית, ניתן לבחור ב- 2 מצבים בלבד הנשלטים במתג בסביבת ידית ההילוכים. התהליך אינו משמעותי ולא ניתן לנהוג באמצעות דוושה אחת. במהלך המבחן הסיל U סיפקה לכל 1 קילוואט שעה קצת יותר מ- 5 ק"מ, מכאן שטווח הנסיעה הריאלי עמד במבחן שלנו על כ- 360 ק"מ. הטעינה המהירה DC אפשרית בהספק של 115 קילוואט. הטעינה האיטית בהספק של 11 קילוואט בלבד, הנחשבים לנמוכים ומכך זמן הטעינה יהיה ארוך יחסית. התנהגות כביש איכותית, אך כיול המתלים רך למטרת נוחות ולא הכי מרוסן, מה שמורגש בעיקר במהירות איטית במעבר על מהמורות. ההיגוי קל ומדויק אך נטול תחושה. המרווח וגובה המרכב ותנוחת הישיבה, מעניקים שדה הראייה נרחב. מכללי הבטיחות נרחבים, לרבות מערכות אקטיביות ואדפטיביות. הסיל U זוכה בישראל לציון 7 מתוך 8. בנוסף יש בה 7 כריות אוויר. הדגם כבר זכה בציון 5 כוכבים במבחני הריסוק באירופה. תחושת הבטיחות והיציבות ניכרת. לבחירת הנהג 4 מצבי נהיגה: רגיל, חסכוני, ספורט ומותאם אישית, שהופכים את המכונית לעוצמתית יותר או חסכונית בחשמל. במעבר למצב ספורט, התצוגה משתנה בלוח המחוונים. צג המולטימדיה גדול במיוחד תומך בעברית והמסך ניתן לסיבוב. מערכת השמע איכותית וכוללת 9 רמקולים. לנוחות הנהג, שליטה במסך ידידותי וכן מתגים לשליטה בגלגל ההגה ובסביבת פנל ההילוכים. הנדסת אנוש טובה. תפעול קולי לפעולות שונות בקריאת Hi Byd. קיימת תמיכה לאפל ואנדרואיד שמאפשרת שיקוף הטלפון במסך ביעילות. מידות הרכב, מקנות מרווח פנימי גדול שמתבטא במרווח רגלים וברוחב המושב מאחור משמעותיים ורצפה שטוחה ונוחה לרגליים. התקרה גבוהה וכוללת גג שמש נפתח וסוכך חשמלי פנימי שייחודי ליצרן בסיל U החשמלית. רמת האבזור מפנקת ותורמת לחווית הנסיעה. עם כל האבזור הנדרש, לרבות מצלמות חיישני חנייה, מושבים מתכווננים עם חימום ואוורור מלפנים וגלגל הגה מחומם. קיימת אפליקציה לתפעול ולשליטה מרחוק במערכות הרכב, שמאפשרת להפעיל את המזגן מראש, לאתר את הרכב בחניה, לבדוק את מצב הטעינה האפליקציה מעניקה שליטה על הרכב מכל מקום ובכל זמן. בנוסף קיים ממשק שמספק מידע בזמן אמת על מצב הרכב ומאפשר לשלוט ברכב מהטלפון הנייד. נסיעה עוצמתית ומהנה לנסיעה לנהג ולנוסעים.
יתרונות – ביצועי מנוע, התנהגות כביש, רמת בטיחות, דרוג בטיחות, עיצוב, איכות חומרים, רמת אבזור, מבחני ריסוק. הנדסת אנוש, מרווח פנים רוחב מושב אחורי.
חסרונות – טווח נסיעה, טעינה רגנרטיבית, כיול מתלים רך, היגוי קל, ללא תצוגת נתונים עלית. הספק טעינה איטי.
סיכום – סיל U רכב SUV חשמלי, עם ממדים גדולים, הדגם מכוון עצמו לטסלה מודל Y ועומד כראוי במבחן. הרכב שימושי במבנהו, איכותי, ביצועיו טובים וטווח הנסיעה סביר. רמת בטיחות ואבזור גבוהה. מה שהופך את הסיל U לעסקה משתלמת ביותר בתמורה למחירה האטרקטיבי.
מפרט טכני
תיאור | נתונים |
המנוע | חשמלי הנעה אחורית |
הספק (כ"ס) | 218 |
מומנט (קג"מ) | 31.6 |
תיבת הילוכים | אוטומטית תמסורת ישירה |
אורך ( מטר) | 4,780 |
רוחב (מטר) | 1,890 |
גובה (מטר) | 1,670 |
בסיס גלגלים (מטר) | 2,760 |
מידת צמיגים | 235/50/19 |
נפח תא מטען (ליטרים) | 425 בקיפול מושבים: 1,440 |
תכולת סוללה חשמלית (KWh) | 71.8 |
משקל עצמי (ק"ג) | 2020 |
יחס משקל הספק (ק"ג / כ"ס) | 1/9.2 |
מרווח רגלים (ס"מ) | קדמי: 54 אחורי: 30 סה"כ: 84 |
רוחב מושב אחורי (מטר) | 1.32 |
תאוצה 0-100 קמ"ש (שניות) | 9.3 |
מהירות מרבית קמ"ש | 175 |
טווח נסיעה חשמלי – יצרן (ק"מ) | 420 |
טווח נסיעה חשמלי – מבחן (ק"מ) | 380 |
טווח ק"מ / ל- 1 קוט"ש | 5.4 |
צריכת חשמל – יצרן (Wh / ק"מ) | 199 |
צריכת חשמל – מבחן (Wh / ק"מ) | 193 |
הספק טעינה איטית AC (KW) | 11 |
הספק טעינה מהירה DC (KW) | 114 |
אחריות לרכב | 6 שנים או 150 אלף ק"מ |
אחריות לסוללה | 8 שנים או 200 אלף ק"מ |
בטיחות
תיאור | קיים ברכב | מפרט |
בלימה אוטומטית בעת חירום | כן | |
ניטור מרחק מלפנים | כן | |
בקרת סטייה מנתיב | כן | תיקון היגוי אקטיבי |
זיהוי הולכי רגל | כן | |
זיהוי כלי רכב בשטח מת | כן | |
מערכת למניעת התנגשות צד | כן | |
זיהוי רכב דו גלגלי | כן | |
זיהוי תמרורים | כן | |
בקרת שיוט אדפטיבית | כן | |
בקרת מהירות חכמה | כן | |
בלימה שרכב חוצה מאחור | כן | |
התרעה לשכחת ילד ברכב | לא | |
התרעה למצב עייפות | כן | |
התרעה להסחת דעת נהג | לא | |
התרעה לפתיחת דלתות | כן | |
הכנה להתקנת מנעולי אלכוהול | לא | |
בלם חנייה חשמלי | כן | |
פנסי ערפל קדמיים | לא | |
גלגל חליפי | לא | ערכת תיקון |
כריות אויר | כן | 7 |
ביטול כרית אויר לנוסע | כן | |
חגורות בטיחות עם קדם מותחן | כן | |
חיישני חגורות בטיחות | כן | |
התקני ISOFIX לעגינת ילדים | כן | |
מבחני ריסוק- 5 כוכבים
EURO NCAP 2023 |
בוגרים | 90% |
ילדים | 86% | |
הולכי רגל | 83% |
אבזור
תיאור האבזור | קיים ברכב | מפרט |
מערכת שמע מקורית | כן | 9 רמקולים |
מערכת מולטימדיה | כן | מסך "12.8 מסתובב |
דיבורית | כן | |
מערכת ניווט | לא | |
חבילת גלישה | לא | |
חיבורי אודיו | כן | USB Type C |
Android Auto | כן | |
Appele Car Play | כן | |
בקרת אקלים | כן | |
פתחי אוורור מאחור | כן | |
חיישני חנייה | כן | |
מצלמת רוורס | כן | היקפית 360 |
בקרת שיוט | כן | |
גלגלי סגסוגת אלומיניום | כן | |
מפתח התנעה חכם | כן | |
הגה מתכוונן גובה / עומק | כן | |
כיוון חשמלי למושבים | כן | נהג ונוסע |
גג שמש חשמלי | כן | |
מראות צד מתקפלות | כן |
תמונות נוספות: