חברת הסטארט-אפ "סייפפילדס טכנולוגיות" הישראלית שהכריזה על פתרון ייחודי ופורץ דרך, המפחית בצורה אקטיבית את הקרינה הנוצרת ברכבים חשמליים והיברידיים בשיעור של 80%-90%, מתחילה בימים אלו בהתקנות ראשונות של המערכת ברכבי הלקוחות שרכשו את המערכת במחיר היכרות מופחת. מדובר בלקוחות ראשונים שייהנו בימים הקרובים מנסיעה ברכב היברידי עם הפחתה משמעותית של קרינה, המגיעה ברכבים חשמליים והיברידיים לעשרות מיליגאוס (החשיפה המומלצת היא עד 4 מיליגאוס בממוצע ביממה), ומספר ההתקנות ילך ויגדל בשבועות הקרובים. המערכת והמוצר של החברה, מתאימים לרכבים חשמליים והיברידיים מסוגים שונים בהם: פלאג-אין היברידי, מיילד הייבריד (כולל סוללת V48). הפתרון להפחתת הקרינה של SafeFields מתבסס על עקרון ה"ביטול אקטיבי", בצורה הדומה לעקרון הפועל באוזניות מבטלות רעשים (ANC). הביטול האקטיבי מתבסס על זיהוי הקרינה ויצירת שדה "הפוך" ומנוגד לשדה הנפלט, ובכך השדות מתבטלים זה אחרי זה כמעט לחלוטין בחלל הנוסעים. יצירת השדה ההפוך נעשית ע"י כרטיס אלקטרוני מהיר ומתוחכם, וחברת SafeFields הגישה עד כה מספר פטנטים בארץ ובעולם.
כחלק ממבצע ההיכרות, עלות המערכת כולל התקנה עומדת על 2,966 ₪ כולל מע"מ (מחיר מחירון 4,563 ₪).
חברת SafeFields הוקמה בשנת 2021 על ידי עודד עינת ושאול שולמן, יוצאי יחידת 81 בצבא. החברה ממוקמת בהרצליה פיתוח, ומעסיקה בארץ ובעולם מומחים בתחום עיבוד אותות, מומחי מעגלי אנלוגיים ופיזיקאים. עד כה גייסה החברה מיליוני דולרים ממשקיעים פרטיים בארץ ובחו"ל, ביניהם בכירים בענף הרכב, ההיי-טק, הנדל"ן, והפיננסים בישראל, כאשר אחד המשקיעים הבולטים בחברה הוא היזם הסדרתי יאיר גולדפינגר.
- סוגיית הקרינה הנפלטת מכלי רכבים היברידים וחשמליים, לוטה בערפל. בזמנו גם יצרני הרכב וגם משרד להגנת הסביבה נתן חוות דעת לאחר בדיקות שנערכות בישראל, שרמת הקרינה הנפלטת מכלי רכב אילו ברמת המותר. אם תנופת השיווק של כלי רכב מונעי חשמל באופן היברידי או מלא ראוי להוציא חוות דעת מקצועית והמלצות מטעם המשרד להגנת הסביבה.
צילום: יח"צ