תאורת לד בטוחה יותר בכבישים


תאורת לד בטוחה יותר בדרכים
תאורת LEDדורגה כאחת מ-10 הטכנולוגיות שישפיעו ביותר על חיינו בעשור הקרוב.
30/1/17
דו"ח מבקר המדינה לשנת 2015 קובע, שתנאי ראות לא טובים עקב תאורה לא מתאימה ואחזקה לקויה, הם הגורם המרכזי לתאונות הדרכים בשטחי הרשויות המקומיות עם הרוגים רבים. כ- 52% מכלל ההרוגים ו36% מכלל הפצועים בשעות הלילה.
תקנות האנרגיה לשנת 2015 קובעות שעל הרשויות לפעול ליישום פתרונות תאורה לשיפור ביטחון התושבים, להגיש דו"ח שנתי על מצב התאורה ברשות המקומית לממונה במשרד האנרגיה, ולמנות לאלתר אחראי לטיפול במצב הקיים. במקביל גם מרכז השלטון המקומי קבע שעל הרשויות לפעול לגיבוש תכניות ומקורות מימון להתחדשות בתחום התאורה תוך שימוש במענקי מדינה. נציין כי רק חלק קטן יחסית מ- מהרשויות בישראל, כ- 75 ערים ועוד כ- 128 מועצות מקומיות, פועלים ליישום של תקנות אלו, לרוב באופן חלקי בלבד.
על פי נתונים שנרשמו בערים שונות שבהן הותקנו מערכות תאורת לד וכן על פי עדויות של מנכ"לים וראשי ערים, תחושת הביטחון של התושבים בעיר גדלה עם כל הטמעה. לנתונים אלה מגוון סיבות אולם כולן מסתכמות בפרמטר אחד יש פיזית יותר אור. קרי, רואים יותר טוב רוכבי אופניים בלילה, הולכי רגל העומדים לחצות את הכביש ואור היקרות הנובע מעמודי התאורה נותן תחושת ביטחון.
לאחרונה משרד הכלכלה והתעשייה, מציע תכנית סיוע לרשויות וארגונים במטרה להפוך אותם לירוקים יותר, יעילים יותר וכמובן חסכוניים יותר, באמצעות שדרוג והתחדשות בטכנולוגית תאורת ה- LED&rlm . הסיוע הממשלתי ניתן על בסיס הקצאה תחרותית, כאשר היקף הסיוע הינו עד 3 מיליון ₪ או 20% מהפרויקט.
אמיר שכטרמן, מנכ"ל ח.י. פתרונות חכמים: "תאורת הלד היא לא כבר רק עוד טרנד חדשני, אלא מגמה מחויבת במציאות המסייעת במציאת פתרונות לשיפור ביטחון התושבים, לחיסכון כלכלי ואיכות החיים והסביבה".
להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg