שווי שימוש לדלק הצעת רשות המיסים

רשות המיסים: מציעה שווי שימוש על הדלק
8/9/2012
במסגרת חוק ההסדרים לשנת 2013 הוגשה הצעה כי מלבד שווי השימוש שמשלמים מחזיקי הרכב, הם ישלמו גם בעבור הנסיעות. הרעיון הוא לקבוע מדרגות נסועה שבהתאם להן ישולם מס נוסף בגין ההטבה (עלות הדלק). את שיעור המס המרבי ישלם מי שנוסע ללא הגבלה. אפשרות אחרת היא לקבל את הרכב מהעבודה ללא דלק, ובכך לא לשלם מס דלק.
אנחנו מתנגדים. לדעתנו הטיעון שדלק למכוניות ניתן ללא הגבלה, אינו מציאותי. מרבית העובדים המקבלים רכב צמוד מחויבים כיום בעלות שכירות הליסינג והדלק על ידי מעבידיהם. החיוב נאמד ב-3,500 שקלים לחודש, המקוזזים משכר העובד. בנוסף, לשכר מחזיק הרכב נזקף מס שווי השימוש לרכב, 3,000 שקלים בממוצע למכונית משפחתית שעולה 122,000 שקלים. העובד משלם מהנטו שלו את שיעור המס השולי. מכאן, שעלות המכונית נטו לעובד ממוצע נאמדת ב-4,200 שקלים לחודש.
מרבית החברות במשק שמחזיקות ציי רכב גדולים קבעו לעובדיהם קצבת נסועה ודלק ל-25 עד 30 אלף ק"מ בשנה. מעבר למגבלות אלו מחויבים העובדים בעלויות נוספות. כל עוד אין בישראל פתרונות הולמים להסעת המונים בתחבורה ציבורית, למרכזי הערים ולמקומות העבודה, המכונית הפרטית, היא פתרון אולטימטיבי, יעיל ובטיחותי. כל תוספת בנטל המס על רכב צמוד היא בבחינת מלכודת מס.
שר התחבורה ישראל כץ מתנגד בתוקף לרעיון האוצר לפצל מחדש את שווי השימוש לרכב צמוד לערך הרכב לחוד ולדלק לחוד. לטענתו יביא השינוי להכנסות ממסים בסך של כמיליארד שקלים, אך כל זאת על גבם של הנהגים ברכב צמוד. כץ טען כי היוזמה החדשה של אגף התקציבים באוצר לא תיכלל בחוק ההסדרים לשנת 2013. לדעתו היא גם לא תקבל את תמיכתם של חברי הכנסת. זהו ניסיון לפתוח מסלול נוסף לגביית מיסים מענף הרכב.
מפלגת ישראל ביתנו מתנגדת. המזכ"ל שלה, ח"כ פאינה קירשנבאום, מתנגדת לתוכנית האוצר להעלות את שווי השימוש ברכב ולחייב גם על הוצאות דלק. לדבריה, "שוב אנו מגלים את חוסר המדיניות במשרד האוצר שמנסה להכניס עוד כמה שקלים לקופת המדינה על ידי רכיבה על החלש במקום על ידי חשיבה מערכתית מסודרת. מצד אחד מכריז האוצר שהוא מטפל בתושבי הפריפרייה, ומצד שני הוא חותך להם את הרגליים.
להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg