עתיד המימן של טויוטה

טויוטה וחברת הבת שלה Woven Planet Holdings, Inc, פיתחו אב טיפוס ראשון מסוגו של מיכל מימן נייד לשימוש בפרויקט "העיר הארוגה" – עיר עתידית חכמה, שמפותחת כל כולה תוך מיקוד בצרכי האנשים מתוך השאיפה לסייע בבניית חברה טובה יותר הודות להאצת טכנולוגיות מתקדמות ובחינתן בתנאי מציאות. מטרת המיכל לאפשר הובלה ואספקה יומיומית של מימן, ללא תלות בתשתית חיצונית, להנעת מגוון רחב של יישומים בתוך הבית ומחוצה לו. טויוטה ו- Woven Planet יחלו בקרוב בניסויים להוכחת היתכנות (“PoC”) השימוש במיכל במקומות שונים, לרבות עיר העתיד של טויוטה הנבנית בימים אלו בסוסונו סיטי, במחוז שיזואוקה ביפן.

טויוטה ו-Woven Planet, יחד עם חברת ENEOS Corporation, עובדות על בניית שרשרת אספקה מקיפה מבוססת מימן שתאפשר להאיץ ולפשט את הייצור, ההובלה והשימושים היומיומיים באנרגיה מסוג זה המאופיינת בין היתר באפס פליטות של פחמן דו חמצני (CO2) לאוויר. הניסויים שיערכו החברות יתמקדו במתן מענה לצרכי האנרגיה של תושבי העיר הארוגה שהוכרזה על ידי טויוטה בתערוכת CES 2020 שהתקיימה בלאס ווגאס.

את האב טיפוס של מיכל המימן, בנו טויוטה ו-Woven Planet באורך של 400 מ"מ, קוטר של 180 מ"מ עם משקל יעד של עד 5 ק"ג, ויתרונות השימוש בו רבים ומגוונים. כך למשל האנרגיה הניידת בו נוחה ושווה לכל נפש, הוא מאפשר הובלת מימן ללא כל שימוש בצינורות או תשתית חיצונית נייחת אחרת, ניתן להחליפו בקלות ולמלאו במהירות. גמישות הנפח שלו מאפשרת מגוון רחב של שימושים בחיי היום-יום,  המיכל יכול לספק את כל צרכי האנרגיה של אזורים מרוחקים בין אם מאוישים או לא. הוא ללא חשמל, וניתן להעבירו במהירות רבה במקרה של אסון או מצב חירום.

כמי ששמה בעדיפות עליונה מציאת פתרונות ודרכים מגוונות לניטרליות פחמנית, טויוטה רואה באנרגיית המימן פתרון מבטיח וחשוב לאור יתרונותיה המשמעותיים, שהבולט בהם הוא העדר פליטות פחמן דו חמצני כתוצר לוואי של השימוש בה. כמו כן כאשר מימן מיוצר באמצעות מקורות אנרגיה מתחדשת כמו רוח, אנרגיה סולארית, אנרגיה גיאותרמית וביומסה, פליטות ה-CO2 הופכות מינימליות גם בתהליך הייצור עצמו.

פיתוח מיכל המימן של טויוטה, מהווה שלב נוסף במימוש חזון ה-Beyond Zero שלה תרומה לעולם שהיא הרבה מעבר לאפס פליטות מזהמים, במטרה ליצור שינויים חיוביים באורח החיים ולהציע לכולם אפשרויות ניידות חדשות, ערכיות ומהנות תוך שאיפה לעתיד בר קיימא. לתפיסת טויוטה, מימן, כמשאב אמין שמצוי בשפע להובלה ואחסון של אנרגיה, מהווה הזדמנות גדולה ליצירת חברה טובה יותר המבוססת על אנרגיה נקייה עם אפס פליטות בכל סוגי התחבורה (רכבות, סירות ומטוסים), ועבור תעשיות, חברות ומשקי בית.

היעד הסופי של פרויקט העיר הארוגה של טויוטה, המבוססת כולה על פתרונות ברי קיימא, הוא להגיע לחברה עם ניטרליות פחמנית, שבה לכולם יש גישה לאנרגיה נקייה, תחילה ביפן ולאחר מכן בעולם כולו. בפרויקט העיר הארוגה טויוטה שואפת לפתח שיטות עבודה מיטביות לשילוב אנרגיית מימן בחיי היום-יום מתוך התפיסה כי רק התנסות בחיים האמיתיים תסייע בלמידת הדרך הטובה ביותר להפוך מימן לצורת אנרגיה מוכרת ומועדפת לשימוש יומיומי.

האב הטיפוס של מיכל המימן הנייד הוצג לראשונה במירוץ סופר טייקו 2022 סבב 2 במסלול Fuji SpeedWay בין ה-3-5 ביוני 2022; הצגתו נועדה להראות לאנשים כיצד פועלת אנרגיית המימן ולעזור להם לדמיין אינספור דרכים בהן מימן יכול להפוך לחלק שימושי בחיי היום-יום שלהם.

תכנית המימן העתידי של טויוטה – כיום רוב המימן מופק מדלקים מאובנים למטרות תעשייה כמו ייצור דשנים וזיקוק נפט. כדי להשתמש במימן כמקור אנרגיה זמין על הטכנולוגיה לעמוד בתקני בטיחות שונים ויש להתאימה לסביבות חדשות. ממשלת יפן עובדת על מגוון מחקרים לקידום ואימוץ מוקדם ובטוח של פתרונות מימן, וטויוטה ושותפיה מהווים לה בעלי ברית נלהבים לדרך, המציעים תמיכה ופיתוח פתרונות אנרגיה מסוג זה.

מטרתה של טויוטה לסייע בקידום המימן כפתרון נפוץ על ידי הפיכתו לצורת אנרגיה בטוחה, נוחה ושווה לכל נפש. על ידי הקמת שרשרת האספקה שתאפשר זאת, טויוטה מקווה להקל על זרימת מימן בהיקפים גדולים ליישומים רבים, מעבר לניידות. יחד עם הממצאים והתושבים החיים סביב העיר הארוגה, טויוטה תמשיך לקדם את פתרונות הניידות האפשריים, לשפר את מיכל המימן, להפכו לקל יותר לשימוש ולשפר את צפיפות האנרגיה שלו.

ההשקעה העצומה של טויוטה במעבר לחברה המבוססת מימן, מיועדת להוות גורם מרכזי בהגשמת שאיפתה להגיע אל מעבר לאפס – BEYOND ZERO , יעד אליו ניתן להגיע באמצעות השימוש במימן.

צילום: יצרן

להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg