עוברים לנהיגת חורף

בימי החורף הגשומים, תנאים בכבישים מכבדים ומסוכנים. חייבים להיות מודעים לסכנות ולנהוג בהתאם.

המגבלות ופתרונות

דרך- תנאי הדרך מוגבלים. הכבישים רטובים וחלקים ומקשים על השליטה ברכב. הסיכוי להחלקה גדל בעת בלימה או בפעולות היגוי.

רכב- ברכב, מערכות הקשורות ליציבותו בהם אחיזה, היגוי, בלימה. בנוסף , פעולות חימום בפנים הרכב עלולה לפגוע בריכוז ובערנות.

צמיגים- הצמיגים הם הקשר הבלעדי עם פני הכביש הם מקנים את אחיזת הרכב, בולמים, מנקזים מים ומייצבים אותו בזמן נסיעה. הצמיגים מטבעם  מתבלים כתוצאה משחיקה והתייבשות. איכותם נפגמת ואחיזתם בכביש נחלשת. חובה להקפיד ולבדוק את תקינותם ובעיקר לפני החורף.  יש לבדוק את לחץ אוויר בצמיגים. מידת הניפוח תתבצע בהתאם להוראות יצרן הרכב. יש לבדוק את עומק חריצי הצמיגים שנועדו לניקוז המים מפני הכביש.

בצעו במוסך בדיקת תקינות  למערכות הרכב הקשורות לבטיחות בהם: מערכות הבלמים, היגוי, תאורה, מפשירי אידים ומגבים.

נהג- בחורף שדה הראייה מוגבל וטווח הראייה מצטמצם לעתים עד למטרים ספורים בשל תנאי ראות לקויים עקב הגשם, הערפל הרוחות ושעות חשיכה מרובות.

חובה להדליק אורות על-פי חוק בתקופת החורף, חובה להדליק ברכב נוסעים את פנסי החזית והפנסים האחוריים בדרכים שאינן עירוניות ואף מומלץ בחורף להדליק אורות גם בדרכים עירוניות. הדלקת אורות תאפשר לנו ולאחרים לראות טוב יותר ורחוק יותר.

בתנאי ערפל עוברים לנהיגה אחרת ! האטו את מהירות הנסיעה והדליקו גם את פנסי הערפל מאחור ובחזית אם יש ברככם.

בלימה נכונה-  במכוניות מודרניות, קיימת מערכות לבלימה ולבקרת יציבות למניעת אובדן שליטה כתוצאה מפניה בעיקול או מהחלקה. כאשר המערכת בקרת היציבות, מזהה איבוד אחיזה של המכונית, היא מפעילה אוטומטית את בלמי הרכב ואף מנטרלת את פעולת המנוע ובכך מייצבת את המכונית ומסייעת לבלימה בטוחה.

מערכת ABS מונעת נעילת גלגלים במצבי חירום. המערכת, מונעת מצב של נעילת גלגלים ומעניקה יכולת היגוי ושליטה ברכב במצבי חירום.

בלימה נכונה עם מערכת ה- ABSבמצבי חירום, יש ללחוץ לחיצה חזקה ורצופה על דוושת הבלם. אין לבלום לסירוגין ואין להרפות מלחיצה מדוושת הבלם, למרות שמורגשות רעידות בדוושת הבלם. לא מרפים מדוושת הבלם עד לעצירה מוחלט של הרכב.

מפשירים את האדים משמשות הרכב בטרם מתחילים בנסיעה, מנקים את החלונות  מהאדים שהצטברו מבחוץ לרכב ומבפנים. מומלץ בעזרת מגב או מטלית ומפשירים את האדים. ההפשרה מתבצעת בהעברת מתג המזגן  לכיוון האוויר למצב הפשרת חלון . מכוונים את המאוורר הפנימי לכיוון השמשה הקדמית ומפעילים אותו במצב חימום כשהמזגן פועל.

נוהגים לאט ושומרים מרחק – גשמי החורף, מזרימים אל פני הכביש לכלוך, אבק, שמן ודלקים שהצטברו בכביש בתקופת יובש והופכים אותו למסוכן. עיקר הבעיה בצמתים ובמקומות בהם עומסי תנועה. במקומות מועדים, חובה להפחית את מהירות הנסיעה ב 20- קמ"ש לפחות מהמהירות המרבית המותרת. ברוחות חזקות ובתנאי ראות מוגבלים מומלץ לנהוג גם כ- 40 קמ"ש פחות מהמהירות המותרת. בכניסה וביציאה מעיקולים חדים חובה להימנע מבלימות חזקות בעיקול. חשוב ביותר לשמור על מרחק עצירה בטוח של שתי שניות מן הרכב שלפנים בשיטת "שתי השניות".

רואים גשם, הסימנים מעידים על סכנה בכבישים. משנים הרגלי נהיגה!

טיפים לנהיגת חורף

להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg