סקר חברת פנגו, העדפות בזמן פנוי


סקר כביש, מה חושבים הנהגים על זמן
עם ישראל אוהב לישון, 35% מהציבור בישראל ציינו כי במידה והיו מתפנות להם 10 דקות ביום היו בוחרים לבלות אותן בשינה.
18/7/2013
חברת פנגו+ המעניקה שירותי חנייה לכלי רכב, ערכה סקר מקורי בקרב לקוחותיה וכלל האוכלוסיה, על מנת לגלות כיצד הציבור היה בוחר לנצל את זמנו הפנוי מדי יום.
מטרת הסקר היתה לגלות כי במידה ויתפנו באופן מפתיע 10 דקות בכל יום, כיצד יבחר הציבור לנצלן. 35% מהנשאלים ציינו כי יבחרו לנצלן לשינה, וזאת בפער מובהק לעומת שאר הדרכים שצוינו בהקשר זה. הסקר התבצע בקרב 506 נסקרים, מתוכם 451 (המהווים 89%) נוהגים ברכב מסוג כלשהו. עוד עלה מהסקר כי 28% יבחרו לגלוש באינטרנט, בעוד 26% ישקיעו את הזמן לקריאתספר (בכל זאת אנחנו עדיין עם הספר..) או בשיחת טלפון עם משפחה וחברים (כי קצת ריכולים עוד לא הרגו אף אחד..) ו-23% מהנשאלים יבחרו להיות יעילים ולהשקיע את הזמן המתפנה לסידורים או קניות. שאר האפשרויות שעלו בסקר הן: בילוי עם משפחה / חברים (18%), צפייה בטלויזיה (17%), התבטלות (15%), ישיבה עם כוס קפה / מיץ / אלכוהול (12%), סיבוב מחוץ לבית (11%), אוכל / בישול / אפיה (10%), ספורט (8%) ולהתעדכן בחדשות (7%).
בפילוח לפי מי שנוהגים ברכב ומי שאינם נוהגים רכב בניכר כי ישנם הבדלים בבחירות העדפות שלהם לניצול הזמן,כאשר שיעור הנהגים שציינו כ י היו בוחרים לישון, לקרוא ספרו לבלות עם המשפה או חברים הינו גבוה באופן מובהק מהשיעור בו ציינו אלו שאינם נוהגים את הדרכים הללו לניצול הזמן שהתפנה במפתיע.
בעיות חנייה – כשני שלישים ממי שציינו כי הם נוהגים ברכב, מעידים כי הם מקדישים עד ל 10 דקות לצורך חיפוש חניה ביום, כאשר הממוצע עומד על 9.7 דקות לחיפוש חניה בהתייחס לכל הסיטואציות לחיפוש חניה במהלך היום.
30% מהניסקרים מקדישים עד 5 דקות בכל יום לחיפוש חניה. 36% מחפשים חניה בין 5 ל-10 דקות. 14% מקדישים בין 10 ל-15 דקות. 12% מקדישים בין 15 ל-30 דקות ו-3% מהנשאלים מקדישים 30 דקות ומעלה בכל יום לחיפוש חניה (5% מהנשאלים לא יודעים להעריך כמה זמן מקדישים בכל יום לחיפוש חניה).
שיטת הסקר בוצעה, כאשר מכונית צופתה כולה בפתקיות דביקות, עליהן יוזמנו העוברים והשבים לרשום כיצד היו מעדיפים לנצל דקות שמתפנות להן במשך היום.
להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg