סקאייוול ET-5 ה- SUV החשמלי הושק בישראל

קבוצת כדורי, השיקה לראשונה בישראל את מותג הרכב החשמלי Skywell  קרוסאובר יוקרתי וחשמלי, המגיע עם סוללה בקיבולת 72 קוט"ש, עם הספק של 204 כ"ס ומומנט של 32.6 קג"מ וטווח מוצהר שנע בין 520 ק"מ ל- 460 ק"מ. הטעינה מהירה של עד KW145.

עיצוב חיצוני- ה-5ET מעוצב כרכב הפנאי בעל מראה יוקרתי כרכב פנאי שטח. החזית דינאמית עם כונס אטום ויחידות תאורת לייזר משולבת פנסי LED. הפגוש אגרסיבי בקווים חדים וכולל כונס אוויר תחתון מרושת בשילוב פנסי ערפל. הצד מרשים בגודלו בגג מסילות אלומיניום, החלונות כהים מאחור דלתות רחבות וקווי זרימה חדים. קשתות גלגלים בולטות וחישוקי אלומיניום בעיצוב ספורטיבי. מאחור, עיצוב מודרני, לרוחב דלת תא המטען בולט פנל רוחבי מפלסטיק אדום בשילוב פנסים, הפגוש  גבוה בשלוב פנסים אדומים. בתחתית סף תחתון עם מגן אבנים כסוף. המידות מרווחות עם אורך של 4,700 מ', גובה 1,700 מ' רוחב 01,91 מ' ובסיס הגלגלים של 2,800 מ'.

עיצוב פנים- תא הנוסעים מרשים בעיצובו היוקרתי בשילוב חומרים שונים. במרכזו צג מולטימדיה צבעוני ורחב, פנל רוחבי מהגוני, מתחת פתחי אוורור, ומשטח שבו פנל ההילוכים שכולל: שדירת לחצנים וחוגה סיבובית להילוכים. לוח המכוונים דיגיטלי , גלגל ההגה בעל 3 צלעות. המושבים מהודרים  בציפוי עור ומרווחים. רצפה שטוחה לחלוטין ומעניקה נוחות לרגליים. התקרה גבוהה ומשולב בה גג שמש פנורמי וילון נפתח ונפחת תא מטען גדול. דפנות הדלתות מרווחות ומהודרות.

מנוע- ה-5ET מצויד במנוע חשמלי המספק 204 כ"ס ומומנט של 32.6 קג"מ. באשר לביצועים תאוצה מאפס ל- 100 קמ"ש, תושג בתוך 7.9 שניות ומהירות מרבית של 160 קמ"ש. לרכב ניתנת אחריות מלאה ל-5 שנים או 150,000 ק"מ. על הסוללה ניתנת אחריות ל-8 שנים או 150,000 ק"מ. זמן טעינה DC: 30 דקות מ-30 עד 80 אחוזים. זמן טעינה AC: 11 שעות.

בטיחות- מערך הבטיחות של Skywell ET5 מקיף במיוחד ולא מתפשר בכל רמות הגימור. המפרט כולל: התראה על אי שמירת מרחק ובלימת חירום אוטונומית, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית עד עצירה מלאה ונהיגה חצי אוטונומית במהירויות נמוכות, חיישני גשם ותאורה, תאורת לד מלאה בכל ברכב וכן פנסים ראשיים בטכנולוגיית לייזר המקלים משמעותית על נהיגה גם בלילות חשוכים במיוחד ובתנאי מזג האוויר הקשים ביותר. הדגם זוכה בציון 7 בדרוג הבטיחות הישראלי.

אבזור- ממפרט אבזור ואיכותי ועשיר וכולל מערכת שמע עם 8 רמקולים, מערכת מולטימדיה איכותית בתמיכה עברית, אפליקציות לרבות ניווט, שנגישה ונוחה לתפעול. בנוסף 4 שקעי USB לטעינת מכשירים, משטח הטענה אלחוטי, ואף שקע חשמל ביתי בהספק גבוה במיוחד של 2,200 וואט. מצלמת רוורס איכותית חיישני חנייה קדמיים ואחוריים, בנוסף ניתן למצוא ב-ET5 גם מושבי עור מתכוונים חשמלית  עם חימום ואוורור, "מצב שינה" אשר משכיב את מושב הנהג ופותח הדום לרגליים, תא מרכזי עם יציאת מיזוג, ומערכת חניה אוטומטית בניצב ובמקביל.

ET-5 ישווק ב-3 רמות גימור המחירים ₪ :

ET5 LR 72 COMFORT174,900

ET5 LR 72 LUXURY 184,900

ET5 LR 72 PREMIUM189,900

טסט ראשון: ה- ET-5, כוללת מנוע, עוצמתי ושקט המאפיין רכב חשמלי. ההספק עם נתון של  204 כ"ס ומומנט גבוה  של 32.6 קג"מ. התאוצה תושג בתוך-  7.9 שניות ל- 100 קמ"ש. זמינות הכוח ניכרת ומתקבלת ברוגע ובשקט למעט שריקת רוח מכיוון מראות הצד. שילוב ההילוכים מתבצע בידית סיבובית איכותית המצויה על משטח הילוכים מהודר ויש גם 3 מצבי נהיגה לבחירה. חסר לנו שאין מתגים לשליטת הנהג בתהלים הטעינה הרגרנטיבית, החוזרת לסוללה ומגדילה את טווח הנסיעה. התנהגות הכביש טובה, כיול המתלים רך ונוח אך לא הכי מרוסן והמכונית קופצנית. ההיגוי, איכותי ומתקשר כראוי עם הכביש והתחושה טובה. מערכות בבטיחות האקטיבית והאדפטיביות. מערכות ההתרעה פעולות באופן קולי וויזואלי. תפעול המערכות מבוצע אוטומטי וההגדרות נעשות באמצעות מסך מגע מרכזי. באשר לטווח הנסיעה החשמלי, ה- ET-5 במהלך המבחן נסעה לכל 1 קילוואט שעה כ- 6 ק"מ מכן שטווח הנסיעה שלה עמד במבחן שלנו על 420 ק"מ מכובדים. נסיעת המבחן היתה בכבישים בינעירוניים עליות תלולות ועיקולים חדים במהירות אופיינית, האצות, בלימות ופניות חדות. ראיו לציין את הטווח הנחשב יעיל ומרגיע החרדת הטווח. פנים המכונית מרווח ואיכותי. המושבים מהודרים ומרווחים וראוי לציין את מרווח הרגליים המרווח במיוחד, גם רווח המושב מאחור מרווח ותואם ל-3 מבוגרים. רמת האבזור משופרת וכוללת מולטימדיה איכותית עם שלל אפליקציות לרבות ניווט של WAZE בגלישה עצמית. מדובר במכונית גדולה איכותית וחווייתית לנהיגה ולנוחות הנוסעים בה.

מר סטיבן וונג, יו"ר סקייוול: "זהו יום היסטורי עבורנו בו אנו משיקים את הפעילות בישראל. אחד השווקים החשובים והאסטרטגיים ביותר עבורינו. ישראל היא אומת סטארט-אפ אשר השיקה את הטכנולוגיות המובילות בעולם, ואנחנו כיצרן מעוניינים במיוחד בהתקדמויות טכנולוגיות ומצפים לאמץ טכנולוגיות מתקדמות ואת העדפות הלקוחות עבור שווקים נוספים. הצרכן הישראלי הוא "מאמץ מוקדם" של טכנולוגיות חדשות ואנו רואים את המהפכה המהירה של רכבים החשמליים שמובלת ע"י טסלה. מטרתנו היא להיות גורם מוביל בשוק הרכבים החשמליים ע"י הצעת מוצר איכותי. אין לי ספק כי החיבור עם קבוצת כדורי והניסיון המקיף שלה בתחום הרכב הישראלי הוא חיבור מנצח שמספק ללקוחותינו בישראל בית חם, מקצועי ואמין. הגענו לישראל למערכת יחסים ארוכת-טווח וישראל תמשיך להיות יעד מרכזי להשקת דגמים נוספים בעתיד."

מעוז אלמגור, מנהל פעילות Skywell בישראל: "אנו נרגשים לחנוך את פעילות Skywell בישראל ולהשיק את הרכב הראשון של המותג בישראל המגיע ב-3 רמות גימור שכולן מגיעות עם מפרט בטיחות מתקדם כסטנדרט ואבזור מלא במחיר אטרקטיבי המשקף את הייחודיות והבידול שלו. בתחילת דצמבר נחנוך לראשונה בישראל מתחם ייעודי מבית יבואן לרכב חשמלי. המתחם יכלול מרכז חוויית לקוח, מוסך מרכזי, מחלקת טרייד אין ייחודית לרכב חשמלי ואתר בונדד, זאת על מנת להעניק ללקוחותינו שירות וחווית לקוח מיטבית.

קבוצת כדורי עוסקת בתחום הרכב החל משנת 1948. קבוצת כדורי, באמצעות חברת "המאגר" הינה יבואנית ומשווקת חלקי חילוף לרכב הגדולה בישראל. בנוסף, בבעלות הקבוצה חברת הליסינג OTO והמאגר המתמחה בליסינג לחברות היי טק ומנהלת צי רכב בהיקף של אלפי רכבים. במקביל לפעילות הרכב הענפה, החברה עוסקת גם בתחום הנדל"ן ובבעלותה שטחי אחסון ולוגיסטיקה המושכרים לחברות מובילות במשק. לדברי יגאל כדורי, אנו נרגשים. הצבנו לנו יעד להיות יבואן רכב בישראל והגשמנו אותו. עם מערכת הקשקים שלנו ופעילותנו בעולם חפשנו הזדמנות ומצאנו במותג סקאיוול הסיני. אנו מבחינתנו רצים למרחקים ארוכים ותולים תקוות רבות במותג.

צילומים: תומר פדר ועמית אגרונוב

 

 

להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg