סיטרואן C5 AIRCROSS PHEV מתחדש בהנעה היברידית נטענת

קבוצת לובינסקי, יבואנית סיטרואן בישראל, החלה בשיווק של ה-SUV אירקרוס C5 מבית סיטרואן, כשהוא מצויד במערכת הנעה היברידית נטענת מתקדמת וחסכונית במיוחד. C5 Aircross PHEV הינו הדגם החשמלי (BEV / PHEV) העשירי אותו משווקת קבוצת לובינסקי והופכת בכך לקבוצת הרכב המציעה ללקוח את מגוון כלי הרכב החשמליים הגדול ביותר בישראל.  סיטרואן C5 AIRCROSS PHEV קיבל עם המעבר להינע היברידי נטען, מתלה אחורי רב-חיבורי חדש במקום מתלה זרועות עוקבות מקושרות בקורת מתח מתפתלת בגרסאות הבנזין והדיזל. בנוסף לכך, תיבת הילוכים חדשה מסוג e-ATN8. סוללת ה-C5 AIRCROSS PHEV מצוידת במערכת בקרת טמפרטורה נפרדת אשר מייצרת טמפרטורת עבודה אופטימלית בכל תנאי מזג אוויר. כאשר יתרת האנרגיה בסוללה החשמלית נמוכה, מנוע הבנזין יופעל לשם הטענת הסוללה ולהניע את הרכב בהתאם לצורך, בכדי להבטיח שימוש מרבי בהנעה החשמלית ולצמצם ככל האפשר את זיהום האוויר.

עיצוב- תכנונו הפנימי המתקדם של סיטרואן C5 איירקרוס החדש מתאפיין בשימושיות והארגונומיה הפנימית כנגד התדמית הקשוחה שהביאו עמם רכבי ה-SUV והקרוסאוברים. סיטרואן יצרו את ה-SUV המודולרי, השימושי והנוח ביותר בקבוצתו. בסיס הגלגלים הגדול שלו (273 ס"מ) מעניק מרחב מחיה נדיב מלפנים וגדול מאוד עבור היושבים מאחור. כאשר עבור אלה, מוצעים גם באופן ייחודי בקבוצה, שלושה מושבים נפרדים ועצמאיים לגמרי. כל אחד מהם יכול לנוע על מסילה לפנים ולאחור בטווח של 15 ס"מ בהתאם לצורך, לשנות את זווית המשענת ואף להתקפל למצב שטוח לגמרי ובנוסף תמצאו שני עוגני איזופיקס מאחור ואחד מלפנים להתקנת מושבי בטיחות לילדים. יושבי השורה השני ייהנו גם מרצפה שטוחה לגמרי, מפתחי מיזוג, מתאורה אישית ומשלל תאי אחסון מסביבם. תא המטען הגדול מציע נפח שנע בין 460 ל-600 ליטר בהתאם למיקום המושבים בשורה השניה ועד 1,510 ליטר בקיפולם.

מנועים ותיבת הילוכים- יחידת הכוח בסיטרואן C5 AIRCROSS PHEV משלבת בין מנוע 1.6 ליטר טורבו בנזין המפיק הספק של 180 כ"ס ומומנט של 30.6 קג"מ למנוע חשמלי המותקן בחזית ומפיק 110 כ"ס ו-32.6 קג"מ אשר מקבל את האנרגיה מסוללה בקיבולת של 13.2 קוט"ש. ההספק המשולב של הצימוד ההיברידי עומד על 225 כ"ס והמומנט המשולב על 36.7 קג"מ. אלה, בסיוע תיבת שמונת ההילוכים החדשה מבית AISIN מפיקים תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 8.7 שניות והמהירות המרבית עומדת על 225 קמ"ש. גרסה זו מאפשרת נסיעה על טהרת החשמל לטווח של 61 ק"מ (WLTP) ונסיעה עד מהירות של 135 קמ"ש, צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 71.4 ק"מ לליטר לפי תקן WLTP והפליטה על 32 גרם CO2 לק"מ  ומשתייך לקבוצת זיהום 2.

גרסה זו מצוידת ב-OBC (On Board Charger) בהספק של 7.4 קילוואט המאפשר טעינת הסוללה מעמדת טעינה AC המספקת 32 אמפר/שעה בה הטעינה מ-0 ל-100% תארך כשעתיים וניתן לטעון גם משקע חשמל ביתי בעזרת כבל מוד 2  (10 אמפר/שעה) בו הטעינה מ-0 ל-100% תארך כ-6 שעות. על פי בחירת הנהג, ניתן להגדיר את מידת שמירת האנרגיה החשמלית לפרק זמן מאוחר יותר של הנסיעה ולחייב שימוש באנרגית מנוע הבנזין. המערכת מאפשרת לבחור שמירה של 10 או 20 ק"מ או את כל טווח האוטונומיה החשמלית של 61 ק"מ בהתאם לצורך. לדוגמא, בנסיעות משולבות עירוני וחוץ עירוני, ניתן לנסוע עם הנעת בנזין מחוץ לעיר והנעה חשמלית ברחבי העיר, בעיקר בתחומים שבעתיד יהיו מיועדים לכלי רכב בעלי 0 זיהום בלבד.  גרסה זו מאושרת לגרירת נגרר ללא בלמים במשקל של 750 ק"ג ונגרר עם בלמים עד ל-1,300 ק"ג.

בטיחות- סיטרואן C5 AIRCROSS PHEV יימכר בישראל ברמת האבזור הבכירה-  SHINE PKוזו מציעה רשימת אבזור בטיחותי ומערכות עזר לנהיגה ארוכה במיוחד שכוללת מערכות אקטיביות מקוריות:

בקרת שיוט אדפטיבית כולל פונקציית עצירה, פעילה מ-0 קמ"ש

בלימה אקטיבית בטווח מהירויות מורחב (עד 140 קמ"ש)

מערכת סיוע לשמירה על מיקום בנתיב הנסיעה הכוללת תיקוני היגוי

מערכת התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה

מערכת התרעה על הימצאות רכב בשטח המת

מערכת התרעה לערנות נהג

מערכת זיהוי והתרעה לרכב דו-גלגלי והולכי רגל

מערכת התרעה לניטור מרחק מלפנים

זיהוי מורחב לתמרורי מהירות והתאמת מהירות הנסיעה בבקרת השיוט

מערכת למניעת סנוור והחלפת עוצמת תאורה בהתאם לתנאי הדרך

אבזור-  C5 AIRCROSS PHEV מציעה אבזור נוחות עשיר במיוחד שעיקריה לוח מחוונים דיגיטלי צבעוני בגודל 12.3 אינץ' בעל אפשרות לשינוי התצוגה, מערכת חניה אוטומטית בניצב ובמקביל, מצלמת חניה אחורית ומצלמת חניה קדמית בעלות מבט הקיפי, פנסי FULL LED, כניסה והתנעה ללא מפתח, מושבים בשילוב בד ועור, מושבי ADVANCED COMFORT, חימום מושבים מלפנים, מושב נהג חשמלי, זיגוג כפול בחלונות הקדמיים, דלת תא מטען חשמלית הניתנת להפעלה עם תנועת הרגל, משטח טעינה אלחוטי לנייד (למכשירים תומכים), גג שמש פנורמי נפתח עם וילון, חלונות כהים מאחור, חישוקי 19 אינץ', דוושות בגימור כרום, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג למושבים האחוריים, מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8 אינץ', ממשק Apple Car Play, מראות צד מתקפלות חשמלית, בלם יד חשמלי ועוד.

אחריות- תינתן אחריות לדגם ל- 8 שנים או 160,000 ק"מ על הסוללה ו-5 שנים או 120,000 ק"מ על שאר מערכות הרכב.

מחיר:

C5 AIRCROSS PHEV ברמת SHINE PK – ₪ 218,990

סיטרואן C5 AIRCROSS PHEV יימכר עם עמדת טעינה וכבל מוד 3 מתנה.

בנוסף יוצע עם הבחירה בין אחת משלוש הטבות: הנחה של 5,000 לעסקת מזומן או טרייד אין במחיר מחירון (בכפוף לתקנון) או מימון בגובה 130,000 שקל ללא ריבית והצמדה.

צילומים: רונן טופלברג

להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg