נהיגה בגשם ראשון מדריך בטוח

נוהגים נכון בגשם ראשון

למושג "גשם ראשון" המתאר ירידת גשמים לאחר תקופת הפוגה ממושכת מגשמים, משמעות רבה בבטיחות שלנו, העובדה כי ביום הגשם הראשון מתרחשות מאות תאונות החלקה בכבישים מחייבת אותנו להיות מודעים לסכנות הצפויות וכן לעבור לנהיגה זהירה יותר. מגע מי הגשם, עם שכבת כביש ספוגת שמנים, דלקים ואבק גורמת להצפת המשקעים ולהפיכת הכביש לחלק ומסוכן מתמיד. המקומות המועדים לכך הם אותם המקומות בהם עוצרות מכוניות או נעות באיטיות כמו בצמתים, בצירים פקוקים, בכבישים מפותלים ובכניסות לחניונים. באזורים אלו, היזהרו כפליים וצפו להפתעות.

מהירות תואמת- ביום גשום, הורידו מהירות, זו חייבת להיות תואמת לתנאי הדרך. יש לקחת בחשבון שמקדם החיכוך והאחיזה נמוכים בכביש השמנוני, יכולת אחיזת הצמיגים יורדת משמעותית וזהה לעיתים לכביש עם שכבת קרח.

פעולות בלימה- במרבית המכוניות קיימת מערכת בלימה ABS המונעת נעילת גלגלים, כאן נבלום במקרה חירום בחוזקה וברציפות. פעולת בלימה זו תאפשר שליטה בהיגוי הרכב ותקצר את מרחק העצירה. בבלימת פתאום, אין לבלום לסירוגין אם במכוניתכם קיימת מערכתABS . באופן כללי חשוב לנהוג כך שנימנע בכלל מבלימות חירום פתאומיות. במכונית ללא מערכת ABS במצב של בלימת חירום חשוב לבלום לסירוגין, באופן בו בתחילה בולמים בעוצמה חזקה ולאחר מכן מרפים מדוושת הבלימה. במכוניות משנת ייצור 2010 ואילך, קימות מערכות בטיחות אקטיביות התורמות ליציבות המכונית. בהם מערכת בקרת יציבות .ESP המערכת, תיכנס לפעולה במצבי חירום ותייצב את המכונית באופן שבו תבלום אוטומטית ובהתאם לצורך, כל גלגל בנפרד. על פעולת המערכת תעיד מנורת התראה שתידלק בלוח השעונים.

 פעולות האצה- הימנעו ככל האפשר מהאצות חריגות. לרוב נאיץ ממקומות בהם עומדות מכוניות כמו בעליות או בצמתים, שם מתגלה עיקר הבעיה במצב המגע עם הכביש בשל הצטברות שכבה שומנית. האיצו בהדרגתיות, בכך תמנעו מהחלקת פרפור של הגלגלים הקדמיים.
הדליקו אורות- עם בוא הגשם, קיימת מגבלת ראות ונראות. הדלקת אורות, חייבת להתבצע בעיקר בימים אלו. הדלקת אורות תשפר את שדה הראייה שלכם ותקל משמעותית עליכם על הנהגים האחרים להבחין בכם בכל מצב.

מגבים- השתמשו במגבים, לניקוי השמשות. במידה והתייבשו דאגו להחליפם, מלאו מים במיכל המתיזים.

צמיגיםיכולת האחיזה של הרכב תלויה בעיקר במצב הצמיגים. בדקו תקינותם ואת מידת לחץ אוויר בכל הצמיגים ברכבכם. מידת הלחץ הממוצעת במכונית פרטית היא כ- 32 .PSI  המידה המדויקת לכל רכב מצוינת לרוב במדבקה המצויה במשקוף דלת הנהג. בדיקת לחץ אוויר בצמיגים, תגביר משמעותית את יציבות המכונית.
לסיכום- היו מודעים לסכנות, שנו הרגלי נהיגה, סעו לאט ושמרו מרחק.

 

להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg