נדחתה התקנה המחייבת התקנת מערכת למניעת שחכת ילדים ברכב

שרת התחבורה מירב מיכאלי, הודיעה על החלטה לדחות את חובת התקנת המערכות למניעת שכחת ילדים בכלי רכב. הדחיה נקבעה בשלב זה  לחודש יוני 2022.

השרה פנתה לוועדת הכלכלה בכנסת, בבקשה לדחות את יישום התקנה לחודש יוני הבא. מיכאלי החליטה לאחר התייעצות עם גורמים מקצועיים כי יש לבחון מחדש פתרונות נוספים תוך התחשבות בצרכנים המחויבים בה. הכוונה כי במהלך השנה יבחן הנושא מחדש.

ב- 1 באוגוסט 2021, היתה אמורה להיכנס לתוקף תקנה 83 ד', המחייבת להצטייד ברכב נוסעים פרטי או ברכב מסחרי במשקל של עד 3,500 ק"ג, המסיע ילדים עד גיל 4 שנים. במערכת עזר לנהג, להתרעה למניעת השארת ילדים ברכב. מדובר במערכת מקורית שהותקנה ע"י  יצרן הרכב או במערכת התרעה שבוצעה בהתקנה מקומית וניתן לה אישור מעבדה  מוסמכת לרכב בהתאם לתקן ישראלי מס' 6400 . מפרט המערכת כולל: מערכת היכולה לעשות שימוש בטלפון נייד כאמצעי נישא. התקנתה תיעשה ללא פגיעה במערכות הרכב ובניגוד להוראות היצרן. ההתרעה החיצונית שלה תופעל כאשר המרחק בין הנהג למושב הילד גדול מ- 5 מטר. המערכת תהיה עמידה בטמפרטורה של עד 70 מעלות צלזיוס. המערכת תתבסס על זיהוי משקל או גובה הילד על מושב הבטיחות.

בשנים האחרונות מתו כ- 36 ילדים שנשכחו ברכב על ידי הוריהם. מרבית הילדים שנפגעו כתוצאה מהשארתם ברכב לא עלה על 4 שנים, אי לכך הוחלט לחייב בהתקנת המערכת לכל מי שמסיע ילדים עד גיל 4 שנים.

 

להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg