מקיף 22: כל מה שרציתם לדעת על ביטוח מקיף לשנת 2022

אל תמתינו לשיחה עם נציג חברת הביטוח רק כדי לחדש את הביטוח המקיף לרכב שכבר היה לכם. עם כניסתה של השנה החדשה – אלה הם כל החידושים, החוקים והשינויים שיתרחשו ב-2022 בתחום הביטוח המקיף בישראל, שכדאי להכיר לפני שמחדשים.

הגיע הזמן לחדש את ביטוח הרכב. אנו מבצעים את הפעולה הזו מדי שנה באופן כמעט אוטומטי, מבלי להקדיש לה יותר מדי זמן ומחשבה, והאמת? די בצדק. ביטוח רכב הוא מוצר חובה במדינת ישראל, ואין בכלל שאלה לגבי הנחיצות שלו לכל בעל רכב. אך עם זאת, שווה לעצור רגע לפני שנציג חברת הביטוח מתקשר במטרה לחדש לעוד שנה, ולהבין איך משפיע עלינו ביטוח הרכב שאנו רוכשים, וכיצד ניתן לעשות זאת בדרך הטובה ביותר.

כך למשל, רכישת ביטוח רכב מקיף – מוצר שאינו חובה דווקא – היא חשובה לנהגים רבים, ומדובר בפעולה שעדיף לעשות בשיקול דעת ולא כלאחר יד. היכולת לרכוש ביטוח מקיף בצורה מושכלת בימינו משודרגת על ידי כך שכמעט את כל הביטוחים – ביטוח חובה, ביטוח מקיף וביטוח צד ג' – ניתן לרכוש אונליין באתרי החברות השונות. על ידי כמה קליקים תיחשפו לאפשרויות העומדות בפניכם, תקבלו מחיר סופי ברבים מהמקרים, ותוכלו לבצע את העסקה אונליין מתחילתה ועד סופה ללא מפגש או שיחה עם נציג.

ביטוח מקיף – מה זה כולל?

אז יש פשטות בביצוע הפעולה באינטרנט ומעבר לכך, ביטוח אונליין גם מאפשר לנו להשוות ולהבין אילו שירותים כל חברת ביטוח מציעה לנו. לדוגמא, כיום, ישנן חברות ביטוח שבנוסף לשירותי ביטוח מציעות גם מעטפת ללקוח, הכוללת אפליקציית שירות נוחה למידע וביצוע פעולות בקלות, זמינות 24/7 של מוקד חירום, שירות מהיר למצבים מיוחדים, תשלום תביעה בביט, ערוץ שירותי בוואטסאפ ועוד. כדאי מאוד לבדוק, במיוחד ב-2022 לאחר שחברות הביטוח הבינו שעליהן להתחרות על כל לקוח – התנאים משתנים, ולא כל ביטוח מקיף דומה לשני.

ואם כבר משווים, מומלץ גם להסתכל על מה שמציע הביטוח המקיף עצמו בכל חברה וחברה. כמובן שבמהותו, ביטוח מקיף ממלא את אותו התפקיד ולא משנה באיזו חברה תבחרו: כיסוי נזקי הרכב (בניגוד לביטוח חובה, המכסה את נזקי הגוף) שעלולים לקרות. בבסיסו, ביטוח מקיף יכלול פיצוי במקרה של גניבת רכב או פריצה לרכב, כיסוי לתאונות טוטאל לוס, כיסוי לתאונות מסוגים אחרים וכן כיסוי במקרה של נזק שנגרם כתוצאה מכוח עליון – סופה, שריפה וכו'.

ואולם חברות שונות מציעות תוספות שונות לביטוח – כמו שירותי גרירה וטיפולים בצד הדרך להחלפת גלגל, מצבר וכדומה; שירותי רכב חלופי במקרה של תאונת טוטאל לוס שבה הרכב המבוטח מושבת עד לקבלת תוצאות התביעה; או שירות החלפה במקרים של נזק שנגרם לשמשות, מראות או פנסי המכונית – חלקים המועדים לנזקים תכופים.

שינויים בחקיקת ביטוח מקיף

לקראת חידוש הביטוח המקיף לרכב בשנת 2022, מומלץ להתעדכן בחדשות הנוגעות לביטוח. למרות התחושה של "מה כבר יכול היה להשתנות מאז שנה שעברה", עסקי הביטוח והרגולציה עליהם משתנים כל הזמן, ובעיקר בתקופה של קורונה, שמשנה את נוף הסיכונים וגם את הגישה של הצרכנים.

אחד השינויים המשמעותיים בתחום הזה שמגיעים אלינו ב-2022 נוגע לתחום ביטוח הרכב בכללותו. במהלך תחילת 2022, תיכנס לתוקף הוראה שתפקידה לשנות את המצב בו מבוטח שמפסיק את ביטוח הרכב בדיוק באמצע שנת הביטוח, לא מקבל בדיוק מחצית מהכסף בחזרה. לפי ההוראה החדשה, לקוח שיבחר להפסיק את הביטוח לפני המועד המקורי, ולא משנה באיזה שלב, יקבל בחזרה בדיוק את החלק היחסי של התקופה שבה הוא לא יהיה מבוטח יותר תחת החברה.

עדכון נוסף לחוקי הביטוח שיחל להשפיע על מבוטחים ב-2022 הוא שינוי בתקנות הפיקוח על עסקי ביטוח. לפי השינוי בתקנות, דו"ח היסטוריית התביעות של המבוטח לא יכלול תביעות שסכומן מתחת ל-5,000 שקל (לא כולל השתתפות עצמית); ולא יכלול תביעות שבהן אשמת התאונה לא חלה על המבוטח – והתקבל בגינן החזר כספי מהצד האשם של לפחות 75% על הנזק.

לסיכום, גם בתחום ביטוח הרכב המקיף כדאי לא להיות שאננים. בדקו אונליין את האפשרויות העומדות בפניכם בחברות הביטוח השונות; השוו מחירים; התעדכנו בחוקים המתחדשים; וחפשו את המקום הנכון ביותר לעשות בו את הביטוח המקיף שלכם ב-2022 בהתאם לנתונים האלה.

צילומים: shutterstock

 

 

להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg