מערכת למניעת שכחת ילדים ברכב, התקנה בוטלה!

הממשלה החליטה בתאריך: 16/1/22 לבטל את התקנה המחייבת בהתקנת מערכות למניעת שכחת ילדים ברכב שאמורה היתה להיכנס לתוקף ב- 1 במרץ השנה. החלטה לבטול התקנה באה לאחר שבמשרד התחבורה הגיעו למסקנה שאין תועלת משמעותית בתקנה המחייבת את כלל ציבור הנוהגים ברכב, ותכניס את ציבור הנהגים להוצאות כבדות. התקנה החדשה, עברה את אישור ועדת הכלכלה עוד לפני כשנה, ביוזמת שרת התחבורה מירי רגב. התקנה היתה אמורה להיכנס לתוקף בחודש אוגוסט 2021 אך נדחתה עקב חוסר במערכות התרעה. בהמשך התחלפה הממשלה, שרת התחבורה מרב מיכאלי, בקשה לבחון מחדש את הנושא. אי לכך, נדחה יישום  התקנה לחודש מרץ 2022, והשבוע הוחלט בממשלה לבטלה.

יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ מיכאל ביטון, דורש לקיים דיון מחדש בנושא. לטענתו לא ייתכן שתבוטל תקנה שאושרה בוועדה, מבלי שביטולה יאושר בוועדה.

זעמם של היבואנים והמתקינים

בעקבות החלטת הממשלה לבטל את החובה להתקנת מערכות להתרעה מפני שכיחת ילדים ברכב  לטעת היבואנים, עשרות מיליוני שקלים של השקעה של חברות שהצטיידו במלאים גדלים ירדו לטמיון.

לטענת מוטי קוסובסקי סמנכ"ל תכנון ואסטרטגיה בחברת א.ד.י מערכות: "רק לפני כחודשיים הסתיים דיון בוועדת הכלכלה של הכנסת בנושא חובת התקנת מערכות התרעה מפני שכיחת ילדים ברכב שאמורה להיכנס לתוקף ב-1 במרץ 2022 . חברות שיצרו עשרות אלפי מערכות ישלמו את המחיר של מלחמת האגו בין שרת התחבורה הקודמת לשרת התחבורה הנוכחית ולא הייתה שום התייחסות בהחלטת השרים להפסדים של המיליונים של חברות שהתבקשו ע"י משרד התחבורה להיערך ולייבא את המערכות לקראת יישום התקנה. החשש הגדול של חברת א.ד.י מערכות ושל כל יתר החברות שהצטיידו במלאי של מערכות, כי המלאי שהובא לארץ לא יימכר ולא משנה כמה המחיר ירד. מניסיון של שנים וחקר התנהגות הצרכן הישראלי ביחס למערכות בטיחות לרכבים, קיימת התעלמות והדחקה מלרכוש את המערכות הללו למרות שהן מצילות חיים, אלא אם קיימת רגולציה שמעודדת או מאלצת אותו לרכוש אותן".

חברת א.ד.י מערכות השקיעה כ-500 אלף ₪, בפיתוח מערכת "BCARE" (מערכת למניעת שכחת ילדים ברכב) שעברה בדיקה מלאה במכון התקנים וקיבלה גם את אישור משרד התחבורה ויצרה אלפי מערכות לשיווק.

להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg