מיתוסים נפוצים על מחירי ביטוח רכב

6 מיתוסים נפוצים על מחירי ביטוח רכב

בכל הנוגע לפוליסת ביטוח הרכב שלנו, נראה שעדיין יש לנו הרבה מה ללמוד. מידע רב ברשת אליו אנו חשופים מקשה עלינו להבחין בין מה נכון באמת ובעיקר – מה לא. כדי לעשות לכם סדר, לפניכם כמה מיתוסים מוכרים על פוליסת ביטוח לרכב שכדאי לנפץ

יובל בנר 6/2/20 צילום: sutterstock


פוליסת הביטוח לרכב היא בעיקרה פרוצדורה די פשוטה: אנו הלקוחות, מעבירים מדי שנה סכום כסף לחברת הביטוח והיא מצידה – מתחייבת לפצות אותנו במקרה של נזק או אובדן.

בעוד שביטוח רכב מורכב מפרמטרים רבים, האופן בו חברות הביטוח מתמחרות את הפוליסה אינו תמיד גלוי לנו לחלוטין. בקרב אלו שאין ברשותם את הידע המספק בכל הנוגע לעולם ביטוחי הרכב, עשויות להתפתח עובדות לא מבוססות במיוחד על ביטוחי הרכב השונים ובפרט, כאלה הנוגעות לסוג ביטוח ספציפי – ביטוח מקיף לרכב. בהתאם לכך, אספנו עבורכם מספר מיתוסים לגבי תחום הביטוח שהגיע הזמן לחשוף ובעיקר, לשים קץ לשמועות.

1. צבע הרכב משפיע על מחיר הביטוח

אגדה מוכרת היא היותם של רכבים שחורים ואדומים יקרים יותר לביטוח. מקורה הוא בהנחה שרכבים בצבעים אלו נוטים להיקלע לתאונות וכן מבוקשים יותר בקרב גנבי הרכבים. מאחר ושתי הנחות אלה שגויות בבסיסן, שכן במחיר הביטוח מגולם הסיכון אשר לוקחת על עצמה חברת הביטוח מבחינת פרטי הנהג והרכב – לצבע אין כל משמעות, ולכן מיתוס זה אינו אמיתי.

2. פוליסת הביטוח נקבעת לפי סיכונים הקשורים למבוטח בלבד

לצערם של הנהגים הזהירים אין אמת בדבר, אם כי למבוטח בהחלט יש משקל בתמחור הפוליסה. בפועל גם לפרמטרים כמו סוג הרכב, גיל המבוטח ולותק שלו בכביש יש משמעות בקביעת גובה הפרמיה. כדי להשפיע עליו באופן חיובי, יכול המבוטח להתקין גם מערכות בטיחות מתקדמות המוכחות כמורידות את הסיכוי להיקלע לתאונת דרכים או ליקר אותה במידה ויבחר לבטח כל נהג הנוסע ברכב פרט ממנו.

3. שירותי דרך וגרירה הם תמיד חלק מהפוליסה

במקרה של רכב חדש, שירותי דרך וגרירה אינם חלק בלתי נפרד מהפוליסה או מהסכם האחריות. יתרה מכך, עליכם לוודא מול חברת הביטוח ששירותי הגרירה מכסים את כלל איזורי הארץ שכן אין באפשרותכם לדעת את הזמן והמקום בהם תוכלו להיתקע.

4. חברות הביטוח אינן מעודדות תרבות נהיגה

לחברות הביטוח כוח כלכלי רב בשוק הרכב. בהתאם לכך, יכולה חברת הביטוח לתמחר נהיגה בטוחה שעתידה לשרת את שני הצדדים – הן אותה והן את המבוטח. משמעות הדבר היא שהנחה בביטוח לנהגים זהירים שאינם מעורבים בתאונות דרכים או לרכבים בהם מותקנות מערכות בטיחות מתקדמות, יכולה בהחלט לעודד סגנון נהיגה זהיר או לחלופין – רכישה של רכבים בטוחים יותר לנהיגה.

5. לא ניתן לשנות השתתפות עצמית

לא רק שניתן לשנות ההשתתפות העצמית, אלא היא משמשת אפילו ככלי מוכר בעולם הביטוח לשליטה במחיר הפרמיה. בגדול, אמורה ההשתתפות העצמית לשקף את גובה הפיצוי המגיע למבוטח בגין נזק מסויים ואפילו לסייע לו להחליט האם כדאי לו להפעיל את הביטוח או לא במקרה של תאונה. לפעמים, עשוי ביטוח הרכב הזול ביותר אף להסתיר בתוכו עלות גבוהה מהרגיל של השתתפות עצמית ועלינו כצרכנים לאתר זאת באמצעות עריכת השוואות מחירים. לעיתים גם ישנה עלות שונה של השתתפות עצמית לתיקונים במוסך הסדר או במוסך לבחירתכם,עניין חשוב נוסף שיש לשים לב אליו גם כן.

6. הביטוח המקיף מכסה כל נהג ותמיד

בשונה מביטוח חובה המכסה נזקי גוף של כלל היושבים ברכב וללא כל תנאי, עומד הביטוח המקיף דווקא לטובתכם ורק במצב בו מוגדרים הנוהגים ברכב בפוליסה. הדבר תקף לנהגים חדשים, צעירים, או כל נהג אשר מורשה לנהוג ברכב על־פי הביטוח. עובדה זו חשובה מאחר ונהגים מעטים בודקים באמת את פוליסת הביטוח טרם הנהיגה ברכב שאינו בבעלותם.

לסיכום, למרות שביטוח רכב מורכב מפרמטרים רבים שאת חלקם אנו לא תמיד מכירים, החשוב הוא להבין שחברת הביטוח מבצעת חישוב פשוט של סיכונים ולפיו מתמחרת את הפוליסה שלכם. כדי להיות בצד המשלם לרוב פחות – מומלץ שתישארו מעודכנים.

להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg