מובילאיי וסיקסט מתכננות שירות רובו-טקסי חדש

שירות המוניות האוטונומיות החדש, במסגרתו ייערך פיילוט ללא נהג, צפוי להתחיל במינכן בשנת 2022 .במהלך אירוע מרכזי בתערוכת IAA Mobility, שנערכת במינכן, הכריזו מנכ"ל אינטל, פט גלסינגר, והמנכ"ל המשותף של סיקסט, אלכסנדר סיקסט, על שיתוף פעולה שיתחיל להציע שירותי הסעה אוטונומיים במינכן בשנת 2022. שיתוף הפעולה בין חברת הבת של אינטל, מובילאיי, לבין קבוצת סיקסט, ספקית בינלאומית מובילה של שירותי ניידות שבסיסה בגרמניה, שואף גם להרחיב את שירותי ההיסעים ללא נהג לרחבי גרמניה וכן למדינות אחרות באירופה בעשור הקרוב.

הנוסעים יוכלו לגשת לשירות באמצעות היישומון Moovit או היישומון של סיקסט. היצע הרובו-טקסי האוטונומיים ייכלל בפלטפורמת הניידות ההוליסטית של סיקסט, ONE, המשלבת ביישומון אחד את הזמנת ההסעה (ride hailing) יחד עם השכרת רכב, שיתוף מכוניות (car sharing) ומנויים לרכב. על ידי שילוב השירותים של שותפים דוגמת מובילאיי, תעניק פלטפורמת הניידות ONE ללקוחות סיקסט בכל העולם גישה ליותר מ-200,000 כלי רכב, 1,500 שותפים, כ-1.5 מיליון נהגים ובקרוב גם שירותי רובו-טקסי.

האופציה להזמנת רובו-טקסי אוטונומי תהיה חלק משירותי SIXT ride, זוהי הפעם הראשונה שמובילאיי מציגה את מערכת הנהיגה האוטונומית המשולבת במלואה, המכונה Mobileye Drive™, ברכב שישמש עבור שירותים מסחריים של היסעים ללא נהג. חוק כלי רכב אוטונומיים (AV) שנחקק לאחרונה בגרמניה מאפשר כעת שימוש בכלי רכב ללא נהג בכבישים, ומאפשר למוניות האוטונומיות של מובילאיי להתחיל בפיילוט, בשיתוף נוסעים, ברחובות מינכן כבר בשנת 2022. בהמשך יעבור צי הרכב משלב הפיילוט להפעלה מסחרית לאחר קבלת אישור רגולטורי.

מובילאיי תהיה הבעלים של צי הרובו-טקסי שיפעל במינכן, ואילו סיקסט תנצל את המומחיות המבוססת שלה באספקה, תחזוקה ותפעול של צי הרכב. כאשר השירות יושק במינכן, כלי הרכב יכללו את שירות MoovitAV וישאו את המותג SIXT, כדי להקל על הלקוחות להבחין בין שירותי הזמנת הסעות מסורתיים לבין שירותי הזמנת הסעות ברכבים אוטונומיים.

https://drive.google.com/file/d/1NMbDoP5iC3EhBZN4PjxyOBr3ldDko7-A/view

 

להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg