מובילאיי הכריזה על תחילת נסיעות מבחן ברכב אוטונומי בניו-יורק

לאחר קבלת אישור מהמדינה, כלי הרכב האוטונומיים של מובילאיי צוברים כעת ניסיון מתקדם בנהיגה ברחובות הצפופים של העיר ניו יורק. מובילאיי, מקבוצת אינטל, מוסיפה את העיר ניו יורק לרשימת היעדים הגלובאליים (שמתרחבת במהירות) בהם היא מבצעת נסיעות מבחן ברכב האוטונומי (AV). כניסתה של החברה לניו יורק – העיר הגדולה ביותר בצפון אמריקה ואחת מסביבות הנהיגה המאתגרות ביותר בעולם – ממחישה את היכולות העצומות של טכנולוגיית ה-AV שלה ומוכיחה כיצד הגישה הייחודית שלה מאפשרת התרחבות גיאוגרפית וכלכלית מהירה.

הרכב האוטונומי של מובילאיי, המבוסס מצלמה בלבד, נוסע בהצלחה ברחבי העיר ניו יורק, העמוסים לעייפה בהולכי רגל, רוכבי אופניים, נהגים אגרסיביים, כלי רכב החונים החנייה כפולה, אזורי בנייה, רכבי חירום, מנהרות וגשרים, וכיוב'. גישת ה True Redundancy™ של מובילאיי, ראשית "מכפילה את יכולותיה" של תת-המערכת המבוססת ראייה ממוחשבת, טרם הוספת תת-מערכת נוספת, המבוססת לידאר ורדאר, לצורך יתירות. לאחרונה, ביקשה וקיבלה מובילאיי אישור לביצוע נסיעות מבחן של רכבים בעלי טכנולוגיית נהיגה אוטונומית ברחובות העמוסים של העיר ניו יורק, ונכון להיום מובילאיי היא החברה היחידה המחזיקה באישור לבחינת נהיגה אוטונומית בעיר. במהלך הנהיגה הן בשעות היום והן בלילה, הרכב האוטונומי של מובילאיי צובר ניסיון מתקדם. ניסיון זה מציף שבעה דפוסים בולטים במיוחד:

הולכי רגל: חציית כביש שלא במקומות המיועדים לכך נפוצה בערים רבות, אך בניו יורק היא תופעה נרחבת במיוחד, ומשולבת עם מספר גבוה מאוד של הולכי רגל. על הרכב האוטונומי להניח הנחות לגבי התנהגותם של אותם הולכי רגל ולשלב הנחות אלו במדיניות הנהיגה שלו. בני אדם עושים זאת באופן אינסטינקטיבי; מכונות יש לתכנת במיוחד לשם כך.

 תרבות נהיגה: כאשר הרחובות פקוקים, הנהגים הופכים חסרי סבלנות ואגרסיביים. נהגי העיר ניו יורק – במיוחד נהגי מוניות ונהגים מקצועיים אחרים – אסרטיביים הרבה יותר מאשר נהגים בערים אחרות.

צפיפות תנועה ומגוון משתמשי הדרך: על אף המספר הנמוך של בעלי רכבים בעיר ניו יורק, בהשוואה לערים גדולות אחרות בארה"ב, הכמות והמגוון של משתמשי הדרך, גדולים במיוחד. בניו יורק יש שיעור גדול מאוד של מוניות ולימוזינות, אוטובוסים, משאיות, עגלות מזון, כרכרות רתומות לסוסים, רכבי חירום, אופניים, קורקינטים, סקייטבורדים ועוד ועוד.

חניה כפולה: מי חונה ומי לא? על השאלה הזו קל יותר לאדם לענות מאשר למכונה, וצפיפות האוכלוסין של ניו יורק תורמת למספר גבוה של רכבי משלוח שחייבים לעצור לפרוק סחורה. על כן חניה כפולה נפוצה בניו יורק. כלי הרכב האוטונומיים מתקשים להתמודד עם זה, עם זאת, הסרטון מראה כיצד הרכב האוטונומי של מובילאיי לומד באמצעות משתמשי דרך אחרים מתי יש לעקוף.

בנייה: ניו יורק היא אתר בנייה אחד גדול, ומובילאיי יודעת זאת הודות לכל המידע שנצבר במפות ה-AV שלה המתעדכנות באופן שוטף. בעוד שמתחרים מסתמכים על מכוניות המבחן שלהם לבניית מפות או מוציאים מיליוני דולרים על נסיעות ברכבי מיפוי מיוחדים, מובילאיי אוספת מידע אודות נתיבים חסומים או סגורים ממכוניות שכבר נמצאות על הכביש (מידע שאותו היא גם מעמידה באמצעות רשיון לרשות שירותים עירוניים מסוימים).

מנהרות וגשרים: האי מנהטן מחובר לאזורים שמסביבו באמצעות 15 מנהרות ו -21 גשרים, שרבים מהם כוללים נתיבים צרים, התחומים באמצעות עמודים או קונוסים – עקב אכילס של כלי רכב אוטונומיים רבים. מול כל אותם "רהיטי רחוב", ואף מול כבישים רב-מפלסיים, טכנולוגיית מיפוי ההמונים של מובילאיי ומערכת החישה המיומנת שלה, מבינות את כל האתגרים האלה ומתמודדות עימן בהצלחה.

הכרזה- במהלך אירוע תקשורתי (20/7/21) בנאסד"ק בניו יורק, מנכ"ל מובילאיי, פרופ' אמנון שעשוע הסביר כיצד הטכנולוגיה של מובילאיי מתכוננת לפריסה מסחרית. על מנת להמחיש את דבריו, פרופ'. שעשוע שיתף סרטונים שבהם נראים כלי הרכב האוטונומיים של מובילאיי, כשהם מתמודדים עם נהיגה ברחובות המאתגרים של ניו יורק הן במהלך היום והן בלילה, וכן בעת גשמים עזים.

להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg